Google rangsorolási faktorok | Weboptim
A Searchmetrics felmérése szerint tartalom fontossága egyre növekszik, miközben a linkek veszítenek jelentőségükből. A tanulmány a top 20 keresési eredményt vizsgálta 10.000 kulcsszóra, a Google.com domainen.
A felmérés szerint miközben a tartalom-relevancia egyre növekvő jelenség a Google szemében, a linkek csökkenő rangsorolási faktorok.
A tanulmányból kapott további eredmények:
- A legnagyobb tartalmi relevanciájú URL-ek azok, amelyek a 3-6 pozíció között találhatók.
- Az asztali gépen olvasható tartalom kb. egyharmaddal hosszabb, mint a mobilra írt tartalom.
- 2016-ban a top 20 URL mindössze 53%-a tartalmazott kulcsszót a címében.
- A top 10 URL esetében az oldalon töltött idő 3 perc 10 másodperc volt.
- Az átlagos visszafordulási arány az első oldali találatok esetében 46 százalék volt.
- Az első 3 találatban helyet foglaló oldalak átlagos átkattintási aránya 36% volt.
- Az első 10-ben található weboldalak majdnem fele használ HTTPS titkosítást.
- Az első top 10 domain 86%-a .com domain végződésű.
- A mobilon rangsorolt oldalak fájlmérete egyharmaddal kisebb, mint az azonos asztali társaiké.
- A mobilon az oldalak betöltése egy másodperccel gyorsabb, mint az asztali gépeken.
- A 100 leggyakrabban látható domain mind rendelkezik mobilbarát weboldallal az okostelefon-felhasználóknak. A top 100-on kívül ez az arány 78 körül alakul.
- 2016 jelentős növekedést mutatott a strukturált elemek, mint a listák és a felsorolások, használatában, ezek jobb felhasználói élményt eredményeztek.
- Az összefüggés a social szignálok és a Google helyezések között hasonló maradt, mint a korábbi években.
- A linkek most már csak egyek a sok befolyásoló tényező közül. A korreláció linkek és a helyezések között továbbra is magas, de a jelentőségük egyre csökken.
Az év elején megjelent másik tanulmány szerint, a linkek továbbra is rendkívül fontos tényezők a Google rangsorolási algoritmusában. A fenti kutatás is egyetért ezzel, csupán azt mondja, hogy a fontosságuk csökkent.
A Google az évek során egyre kifinomultabb AI és gépi tanulási technikákat használ, mint a RankBrain, amelyek segítenek megérteni a keresett szavak mögött álló keresési szándékot, és így a találatok még relevánsabbak lehetnek. A felhasználói szignálok, mint például hogy milyen gyakran kattintottak az egyes találatokra, vagy hogyan mennyi időt töltöttek el az oldalon, segítik a keresőt, hogy képet kapjanak arról, hogy a keresők kérdésire mennyire kerültek megválaszolásra. Ez lehetővé teszi, hogy folyamatosan finomítsák és fejlesszék a relevanciát, az algoritmust.
A következő ábrák a korrelációkat mutatják az egyes tényezők között: tartalom, felhasználói jelek, technikai kialakítás, felhasználói élmény, közösségi szignálok és linkek.
A felfelé mutató nyíl azt jelenti, hogy a faktor értéke növekszik, a jobbra mutató azt, hogy az érték változatlan, a lefelé mutató csökkenést jelent, a * pedig új funkció, amit csak most kezdtek kalkulálni.
Forrás: searchengineland.com