Google Tag Assistant útmutató | Weboptim

A Google Tag Assistant nem más, mint egy Chrome bővítmény, amely azonosítja és megvizsgálja a weboldalon található Google címkéket.

 

Többet között a következőket: Google Analytics, Google Tag Manager, Adwords Conversion Tracking, Remarketing, Floodlight, stb..

https://plus.google.com/communities/105448214237192581344

De mire is jó?

Több különböző funkciója van:

 

  • Listázza a weboldalon található Google Tag-eket
  • Megmutatja a kód elhelyezési hibákat
  • Hasznos tippeket és linkeket ad a javításhoz
  • Feljegyzi a felhasználók mozgását a konfigurációs hibák megállapítása céljából

Hogyan kell használni?

1. Nyissuk meg a Chrome böngészőnket és telepítsük a Google Tag Assistant bővítményt.

 

2. Telepítsük a Google Analytics Debugger nevű bővítményt is.

Ez a bővítmény az Analytics egy ún. debug verzióját használja, ami az Analytics telepítési hibák elhárítására szolgál.

 

3. Győződjünk meg róla, hogy nincs-e olyan bővítmény telepítve a böngészőnkbe, ami akadályozza az Analytics működését.

Ezeket ki kell kapcsolni a Tag Assistant használata előtt, különben egy hibaüzenetet fog csak mutatni. Ellenőrizzük a beállításoknál, hogy a tűzfal nem blokkolja-e a Google Analytics programot.

Fontos: A Tag Assistant csak olyan oldalakon működik, ami legalább egy Google címkét tartalmaz.

 

4. Kapcsoljuk be a Debugger-t az ikonjára kattintva.

 

5. Kapcsoljuk be a Tag Assistant bővítményt is.

Kattintsunk rá, majd kattintsunk az ’Enable’ gombra. Az adatok fogadásához frissítsük az oldalt.

A bővítménye ikonja többféle színű lehet ezután:

tag assistant

 

Ha piros, akkor komoly kód-elhelyezési problémák vannak egy vagy több kód esetében.

 

 

Ha sárga, akkor csak kisebb elhelyezési problémát találhatók.

 

 

Ha kék, akkor a talált címkék közül nem mindegyik érvényes (például ha több Analytics kódot talál a weboldalon, akkor kék lesz az ikon)

 

Ha zöld, akkor mindegyik címke jó és érvényes.

 

 

 

6. Kattintsunk jobb gombbal az ikonra, majd a ’Beállítások’ lehetőségre.

 

7. A ’Level of Detail’ részben mindegyiket állítsuk ’Detailed Information’ beállításra.

Ha egyes címkéket nem szeretnénk vizsgálni, egyszerűnek kapcsoljuk ki a legördülő menü segítségével. Mindig, amikor a beállításokon változtatunk, újra kell töltenünk az oldalt az adatok fogadásához.

 

8. A Tag Assistant ikonra kattintva is láthatunk egy ’Options’ fület.

 

tag assistant 8.lépés

Itt ellenőrizzük, hogy a ’Recording: Follow Links Across Tabs’ mező be van-e jelölve.

Ha nem pipáljuk ki ezt a lehetőséget, az új lapon vagy új ablakban megnyitott oldalak nem kerülnek rögzítésre.

 

 

9. Kattintsunk a Tag Assistant ’Menu’ ikonjára.

 

tag assistant 9.lépés

Ellenőrizzük, hogy az ’Auto Validation’ és a ’GA Debug’ be legyen kapcsolva.

 

 

Ha az Auto Validation ki van kapcsolva, a Tag Assistant nem vizsgálja meg automatikusan az oldalakat.

 

 

Ha a GA debug van kikapcsolva, akkor pedig a Tag Assistant nem vesz információkat az Analyticsből, ami pedig szükséges lenne a részletes adatokhoz.

 

 

 

10. Nyissuk meg az oldalt, amit vizsgálni szeretnénk.

 

11. Kattintsunk a Tag Assistant ikonra, majd a menün belül a ’Show in separate tab’ lehetőségre.

Ekkor az új oldalon megnyílik az eredményeket tartalmazó oldal.

Mindig, amikor átlépünk egy másik lapra a böngészőben vagy újratöltjük az adott oldalt, a Tag Assistant eredményei eltűnnek. De ha új lapon nyitjuk meg az eredményeket, akkor ez nem fog megtörténni.

 

12. Tekintsük meg az eredményeket.

 

tag assistant adatok

Mit mutatnak meg az eredmények?

  • Azt, hogy hány tag található az oldalon.
  • Azt, hogy ezek közül hány hibás.
  • Azt, hogy milyen tag típusok találhatóak az oldalban.
  • Azt, hogy hány Analytics kód van az oldalban.
  • Azt, hogy hogyan javíthatjuk ki a hibákat.
  • A ’Where to optimize’ szekcióban pedig az értesítéseket vagy a hibákat láthatjuk.
  • A ’Code snippet’ nevű box megmutatja az aktuális kódrészletet (amiben a hiba található).
  • Ha egy-egy címkére rákattintunk további információk jelennek meg róla, például az internetes tulajdon azonosítója (property ID), a tag manager container id, és a kód verzióra.

 

A Google Tag Assistant tehát egy kiváló eszköz a weboldalon található kódok azonosítására és ellenőrzésére. Használatával könnyedén felfedezhetjük a kód elhelyezési hibákat, amelyek akadályozhatják a Google Analytics méréseinket.

 

Forrás: optimizesmart.com

 

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!