Közösségi média audit – Hogyan alkalmazzuk? | Weboptim

Azon tűnődik, hogy közösségi média marketing erőfeszítései vajon kifizetődőek –e?

Szeretné jobban megérteni, mi működik és mi nem?
A közösségi média audit segítségével elemezhetjük közösségi média taktikáink hatásait. Összefoglaltuk, hogyan végezzük el ügyfeleink közösségi média csatornáinak ellenőrzését.

 

közösségi média audit

 

Mi a Social Media Audit?

 

Amikor közösségi média auditot végzünk, összegyűjtjük és részletesen elemezzük ügyfeleink közösségi média fiókjainak adatait. Alaposan megvizsgáljuk a tevékenységeket, eredményeket, közönségeket és pénzügyi befektetéseket (beleértve a hirdetési költséget is).

 

Meg szeretnénk tudni, hogy közösségi média erőfeszítéseink relevánsak –e az aktuális célokhoz mérten.
Van egy régi Facebook csoportunk az előfizetés alapú edzőtáborprogramunkhoz, amit már nem is futtatunk? Kiemeltünk egy bejegyzést, hogy felhasználókat küldjünk a legújabb céloldaladra? Az audit segítségével elemezhetjük ezeket a részleteket.

 

Annak érdekében, hogy teljes képet kaphassunk, ellenőriznünk kell a közösségi média marketing minden aspektusát. Vizsgáljuk meg a hagyományos mérőszámokat, például az elköteleződést és a kattintásokat, valamint a gyakran figyelmen kívül hagyott tényezőket, például:

 

  • a felhasználók elkötelezettségének általános hangulata
  • átlagos válaszadás és válaszidő
  • hivatkozó link weboldalunkra minden egyes közösségi platformról

1

     

  • a felhasználók közti interakció
  • hogyan lépnek velünk kapcsolatba a felhasználók. Elmulasztják a véleményezést, hozzászólásokat és a direkt-üzenetek küldését?

 

2

 

A közösségi média audit négy részre bontása egyszerűbbé teszi az eredmények szervezését és értékelését. Mivel különböző platformokról származó adatokat hasonlíthatunk össze, hasznos, ha az összes találatot egyetlen táblázatban foglaljuk össze.

 

#1: Általános eredmények mérése

Az ellenőrzés első lépése, hogy összegyűjtsük az összes olyan közösségi média-mutatót, amellyel értékelhetjük a teljes eredményt. Ezek a mutatók a következők:

 

  • Követők száma
  • Kedvelések
  • Megosztások
  • Hozzászólások
  • Kattintások
  • Videó megtekintések
  • Bejegyzés elérése
  • Megjegyzések száma (Twitter)

Bár ezek a mutatók elérhetőek az adott platformhoz tartozó saját elemzőeszközzel (a Snapchat kivételével), a harmadik féltől származó közösségi elemző eszközök lehetővé teszik, hogy jelentéseket készítsünk ezekről az információkról.

 

Nézzünk utána a részleteknek is, amikor a mutatókat elemezzük. Vessünk egy pillantást arra, hogyan hasonlítsuk össze különböző típusú posztokat. Több interakció érkezik Facebook-on, amikor tag-gel látjuk el a bejegyzést, mintha blog bejegyzést osztanánk meg? A videó megtekintések nagyobb interakciót eredményeznek Instagram-on, vagy Twitter-en?

 

Néha a feltételezéseink tévesek lehetnek, ezért nagyon fontos az adatok nyomon követése. Például meglehetősen bosszantó, ha például Pinterest-en viszonylag alacsony a platformon való részvétel, szemben a többi közösségi profiloddal. Az ellenőrzést követően azonban előfordulhat, hogy ennek ellenére a Pinterest ténylegesen nagyobb forgalmat generál weboldalra.

 

Az audit ezen részében határozzuk meg, hogy az egyes platformok milyen típusú hozzászólásokkal működnek a legjobban, mely platformok a legértékesebbek számunkra, és a közönség hogyan viselkedik az egyes platformokon.

 

A harmadik féltől származó eszközök további információkat szolgáltathatnak például arról, hogy a héten melyik napon, vagy napokon érte el bejegyzésünk a legnagyobb elkötelezettségi számot.  Vegyük figyelembe ezeket az információkat is.

 

# 2: A közönség demográfiai elemzése és az érdeklődés elemzése

A követőink száma eltérőek lehetnek az egyes platformok esetében.

 

Előfordulhat, hogy egyes platformokon hiányoznak célközönségünk olyan demográfiai értékei, melyek fontosak lennének számunkra. Például valószínűleg nincsenek férfi követőink Pinteresten, vagy hiányoznak a Snapchat-ről idősebb követőink; ennek azonban Facebook-on nem lenne értelme.

 

3

 

Hasonlítsuk össze közösségi média közönségeinket, tekintsük át a demográfiai- és érdeklődési tényezőket. Ha egyik platformon sem érünk el demográfiailag kulcsfontosságú értékeket, derítsük ki, hogy miért nem.

 

# 3: Ellenőrizzük a konzisztenciát és a minőséget az összes csatornánkon

Most, hogy tudjuk, hogy ki a célközönségünk és hogyan viselkednek velünk kapcsolatban, itt az ideje, hogy jobban megnézzük, hogyan használjuk a közösségi média platformokat. Nézzünk meg saját jelenlétünket a következetesség és a minőség érdekében.

 

Sok esetben eltérések lehetnek a platformok között, de nehéz ezeket észrevenni. Például gyorsan reagálunk a Facebook üzenetekre és e-mailekre, de nem úgy a Twitter üzenetekre?  A márkánk következetes az összes platformon (beleértve a névjegyet, a logót, a leírást, stb.)? Ugyan az a hangunk minden platformon? Ha nem, az szándékos?

 

Tekintsünk meg továbbá azokat a tartalomtípusokat, amelyeket az utóbbi időben megosztottunk a közösségi platformokon. Győződjünk meg róla, hogy a profiljaink formázása megfelel az aktuális trendeknek, és tartalmaznak minden olyan új platformfunkciót, amelyet eddig elszalasztottunk. A Facebook gyakran módosítja az oldalak elrendezését, például most lehetővé teszi, hogy az idővonal tetejére menthessük a rögzített bejegyzéseket.

 

# 4: A költségkeret áttekintése és a ROI mutató (befektetés megtérülése) kiszámítása

A költségkeret áttekintése és a ROI kiszámítása fontos eleme a közösségi média auditnak, mégis gyakran figyelmen kívül hagyják. A közösségi média teljes megtérülését nehezebb kiszámolni, különösen akkor, ha a pénzügyi megtérülést nem vesszük figyelembe, csak a közösségi megtérülést.

 

Az audit ezen részének kezeléséhez húzzuk fel az összes rekordot és nézzük meg, mennyit költünk a közösségi médiára. A lehetséges költségek közé tartoznak:

 

4

     

  • Hirdetéskiadás
  • Konzulens vagy ügynökségi díjak
  • Harmadik féltől származó elemzési és kezelési eszközök
  • Pályázati szoftver
  • Alkalmazások és eszközök a képek létrehozásához
  • Azok a dolgozók, akik segítenek a közösségi média munkájában
  • Eszközök a weboldalának kezelésére és megjelenítésére
  • Professzionális fotósok, vagy eszközök fotózáshoz

Hasonlítsuk össze a költségeket és az eredményeket. Ha például 40 000 Ft-ot költünk verseny szoftverre, 304 lead-et és 102 konverziót generálva ezzel, 4000 Ft-os havi előfizetéssel, akkor egyértelműen látszik a megtérülés.
A harmadik féltől származó elemzési, kezelési és társalgási eszközök vizsgálata során megtekinthetjük a kapott költségeket és a vele járó előnyöket. Ezek az eszközök hatékonyabbá tettek minket? Ezen kívül nézzük meg, segített-e nekünk jobb eredményeket produkálni a tartalmakhoz.

 
 

Bár az audit némi időt vesz igénybe, érdemes elvégezni.  Megtudhatjuk, hogy mi működik vállalkozásunk számára a közösségi médiában, min tudunk javítani, és ki a közönségünk. Az eredmények segítenek abban, hogy erősebb közösségi médiaterveket és kampányokat hozzunk létre.
A legtöbb vállalkozónak nincs ideje közösségi média csatornáit felügyelni és menedzselni. Ügynökségünk segít elérni a marketing célokat és új ügyfeleket közösségi média menedzsment szolgáltatásaink segítségével.

 

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!


Referenciák
Kérjen
árajánlatot!