Közösségi média ellenőrző lista | Weboptim
Mivel a közösségi média marketing egyre nagyobb kihívást jelent és időigényes, itt az ideje, hogy összeszedjük, amire a márka közösségi jelenléte során szükség van.
Nem könnyű egy brand közösségi jelenlétét kezelni, de a sikeres menedzselés nagy eredményekhez vezethet. A közösségi hálózatok folyamatosan növekednek és lassan egy érettebb fázisba jutnak, ami azt jelenti, hogy a kihívások nőnek azon vállalkozások számára, amelyek kompetensek szeretnének maradni.
Sok oka van, amiért egy márka közösségi média marketingbe fektet és az eredmény a kitűzött céltól függ:
- ismertség növelése
- új közönség elérése
- elkötelezettség növelése
- weboldal forgalmának növelése
- új üzleti lehetőségek felfedezése
- új értékesítések szerzése
- új ügyfelekkel való munka
Nem számít, hogy mi a cél, a csúcson kell maradni és a helyes ellenőrző lista minden feladatban segíthet.
Ötletbörze
Ez a kezdeti szakasz, ahol kitaláljuk az új módszereket a közösségi média jelenlétünk erősítésére.
- keressük meg a legújabb trendeket és nézzük meg, hogy valamelyik illeszkedik-e a saját stratégiánkba
- tudjunk meg többet az új platformokról vagy vizsgáljuk meg, hogy a régiek alkalmasak-e még a célközönségünk számára
- legyünk kreatívak és gondolkodjunk a ’dobozon kívül’
- hozzunk új tartalom ötleteket és próbáljuk ki őket minden platformon
- kérjünk segítséget a csapat többi tagjától, hogy szélesítsük a látókörünket
Tervezés
Az ötletbörze után jöhet a tervezés fázisa. Itt az ideje, hogy értékeljük az ötleteket, hogy lássuk vajon elég hatékonyan segítik-e majd közösségi média kampányunkat.
- nézzük meg a tartalom-naptárat, hogy hatásos-e a tartalomgyártás
- vizsgáljuk meg, hogy mit kell javítani a meglévő tartalom stratégián
- döntsük el, milyen csatornákat használunk
- vizsgáljuk meg, hogy a tartalom gyakorisága eredményes volt-e eddig
- szervezzük meg a célokat és a KPI mutatókat
- nézzük meg, hogy tudjuk-e igazolni a közösségi marketing eredményeket
Végrehajtás
Most jön a gyakorlati ellenőrzés. A végrehajtás értékelése segít megérteni, hogy a tervünk sikeres volt-e a gyakorlatban.
- elégedettek vagyunk a poszt publikálásával?
- követtük a tartalom-naptárat?
- úgy alakult az elkötelezettség, ahogy vártuk?
- válaszoltunk a felhasználók hozzászólásaira?
- figyeljük a márka közösségi fiókjait?
- következetesen használunk minden közösségi fiókot?
- milyen az együttműködés a csapattagok között?
- van terv a sürgős helyzetekre?
- mikor volt az utolsó alkalom, amikor válsággal kellett foglalkoznunk és hogyan tudunk elkerülni egy másikat?
- szükséges a közösségi médiát használni ügyfélszolgálat céljából?
Mérés
Az utolsó, de még mindig fontos állomás a közösségi marketing tervben, hogy megvizsgáljuk a mérés hatékonyságát.
- nézzük meg a kezdeti célokat, reálisak?
- tartsunk a közösségi elemzéseket naprakészen és készüljünk fel a következő időszakra
- ellenőrizzük minden platform natív analitikáját, hogy naprakészek legyünk
- használjunk saját elemzési platformot, hogy áttekinthessük a közösségi média marketing teljesítményét
- keressünk meg a legjobban teljesítő platformot és itt emeljünk az elvárásokat
- keressünk meg azokat a pontokat, amikre fókuszálnunk kell és dolgozzunk ki új tartalom ötleteket a teljesítmény javítására
- tervezzük meg az új KPI mutatókat
- konzultáljunk a csapattal, hogyan lehetne a legjobban nyomon követni a KPI mutatókat
- állítsuk be a KPI mutatókat a szélesebb marketing stratégia alapján
Bár a listát teljesíteni és a kérdéseket megválaszolni úgy tűnik, hogy időigényes, a tényleges folyamat azonban gyorsabb, mint gondoljuk. Az egész lehet akár egy éves feladat – létrehozni egy sikeres közösségi marketing stratégiát világos tervvel, célokkal és méréssel.
Forrás: searchenginewatch.com