Közösségi Marketing és Keresőmarketing – Közösségépítés a facebook-on | Weboptim
Először is létre kell hoznunk egy saját profilt, amit a közösségi marketing során használni fogunk. A személyes adataink megadásával nagyon egyszerűen regisztrálhatunk, a www.facebook.com -on. Ezután hozhatjuk létre a céges oldalunkat, amit rajongói oldalnak is hívunk. Erre a rajongóim oldalra lehet csatlakozni annak aki, szeretne. Ha személyes profilban bejelöljük és összegyűjtjük az összes idemerősünket az már indulásnál néhány száz kapcsolatot jelent. Ezeknek a személyekben elküldhetjük a cégünk, vállalkozásunk facebook oldalának címét, hogy csatlakozzanak. Egyúttal meg is kérhetjük őket, hogy adják tovább az Ő ismerőseiknek a hírt, hogy ők is csatlakozhassanak.
Na de miért is csatlakoznának a közösséghez?
Hát azért mert tájékoztatunk, tanítunk vagy csak adunk számukra értékes tartalmat. Ha egy rajongó csatlakozik a céges oldalunkhoz, akkor ennek a ténye megjelenik az ő hírfolyamában és így az Ő összes ismerőse is tudomást szerez erről a tényről. Remélhetőleg ezek között is lesz olyan, aki csatlakozni fog a táborunkhoz.
Tehát a közösség építés is, mint minden más lépésről lépésre végrehajtható.
Oldal ajánlása: Lehetőségünk van az oldalunkat ajánlani mások számára.
Like-olás: Kitehetünk egy “like” gombot a cikkeink mellé a weblapunkra és ennek megnyomásakor kikerülünk a hirfolyamba.
Ha már van közösségi oldalunk, akkor érdemes a weblapunkról a csatlakozás lehetőségét lehetővé tenni. Egyszerűen össze kell kötni a weblapunkat a facebook oldallal, egy nyomógomb segítéségével.
Ezután Folyamatosan cikkekkel kell tölteni az oldalt, hogy érdemes legyen a rajongói táborba tartozni. Ezen kívül van lehetőség még a tábort mozgásban tartani akér nyereményjátékokkal, vagy akciókkal.
A keresőmarketinggel ennek úgy van kapcsolata, hogy a facebook oldal is lehet optimalizálni, de ez egy külön téma anyaga.
Jó közösség építést!