Új linképítési stratégia – Link Baiting | Weboptim
A fizetett linkekkel szemben a Link Baiting olyan linképítési stratégiát jelent, melyben a linkek természetes módon terjednek. Nem csak tartalom lehet, de olyannak kell lennie, ami vonzza a figyelmet, és ösztönzi is a látogatókat arra, hogy linkeljék a weboldalunkat. Így marketing szempontból kiemelt jelentőséggel bír. A Link Baiting fontossága a Google legutóbbi algoritmus frissítésével (Google Penguin 2.0) jelentősen megnőtt.
A Link Baiting fajtái lehetnek:
Információs jellegű: egyedi, fontos, a felhasználók számára nagyon hasznos információt közöl (rólunk, termékünkről, szolgáltatásunkról, weboldalunkról). Például a felvételi ponthatárok kihirdetéskor.
Oktató jellegű: közzé tehetünk iparági híreket, újdonságokat – persze amiben tevékenykedünk, amihez értünk. Esettanulmányokat, kutatásokat elemezhetünk (ezeket természetesen közérthetően, hogy a felhasználók, leendő vásárlóink, ügyfeleink is profitálhassanak belőle). Pl.: Gyakorlatok agyműködésünk serkentéséhez (ez akár példa lehet a hasznos alkalmazásnál is)
Hír jellegű: újdonsága, frissessége miatt jelentős
Tudományos: bemutathatunk érdekes esetet, vagy kísérletet, amiben szerepel egy termékünk. Például egyik partnerünk laboratóriumi vizsgálatokat végez, amit nem könnyű a mindennapi ember számára érdekessé tenni. A biciklisek tüdejébe jutó levegő vizsgálata azonban már a laikusok érdeklődését is felkelti.
Humoros: vicces történet, humoros kép, bizarr sztori stb. Példa: Humoros link baiting
Negatív: negatív, botrányos dolgok is felkeltik a figyelmet
Eszköz, alkalmazás: készíthetünk hasznos, ingyenes alkalmazást, amire azért linkelnek sokan, mert használják, jónak találják, tovább ajánlják. Pl: Panguin tool, amely megmondja, hogyan érintette a weboldaladat a Google update. (Analytics belépő kell hozzá!)
Widget: más weboldalakba beágyazva is készíthetünk hasznos alkalmazásokat, widgeteket, melyekbe a weboldalunkra vezető link van beépítve.
Infografika: egyre népszerűbbek a színes ábrán megjelenített vázlatos információk, melyek megragadják a szemet, nem igényelnek sok időt az olvasótól, és hamar átlátható a mondanivalójuk. Pl.: Infografika link baiting
Vitaindító: gerjeszthetünk vitát akár a legjelentéktelenebb témában is. Persze ügyesnek kell lennünk, hogy minél több ember vonjunk bele.
Lista: nagyon szeretik a felhasználók a gyűjtéseket, hasznos listákat, mint például a „A legjobb ingyenes videó megosztó oldalak” vagy a turisták számára végtelenül hasznos: „Térképes lista London nyilvános illemhelyeiről”. Pl: Tíz sikeres link baiting példa
A Link Baiting – akármelyik fajtáját is válasszuk -, időigényesebb és kreatívabb feladat a hagyományos linképítésnél. Nem elég átlagos PR cikkre gondolni, szükség lesz olyan írásokra, melyek valóban felkeltik a netezők figyelmét. Olyan tartalmat kell létrehoznunk, mely vonzza a látogatókat, és ösztönzi őket arra, hogy továbbítsák, megosszák (Twitteren, Facebookon, elküldjék emilben, vagy hivatkozzanak rá szövegben például egy blogon).
Igaz, hogy az egyedi, értékes tartalom létrehozása időigényes, és nem könnyű feladat, de megéri belefektetni az energiát. Míg egy fizetett link, vagy linkkatalógusban elhelyezett hivatkozás csak egy-egy oldalunkra mutató linket eredményez, addig egy jól sikerült, igazán hasznos anyag sokat generál. Ráadásul jellegéből adódóan a hatás késleltetett, így hosszan tartó. Figyeljünk azonban arra, hogy ha viccesek akarunk lenni, ne legyünk bántóak, és ha van egy sztorink, annak valós alapja legyen.
Ha tetszik a cikk: