Linked In | Weboptim
Mi a LinkedIn?
Alapításról: a LinkedIn-t 2002-ben alapították és 2003-ban kezdte meg működését. Mára elérte a 100millió regisztrált felhasználót és több mint a fele nem az Egyesült Államokból származik. Világszerte 200országban használják. Magyarországon is folyamatosan bővül a felhasználók száma a social media trendnek köszönhetően.
A LinkedIn hamar nyereségessé vált az Egyesült Államokban, igaz 6évre volt szüksége, hogy 50millió felhasználóval tudjon rendelkezni.
A LinkedIn egy üzleti központú/szakmai közösségi oldal. Teljesen egyszerűen egy online önéletrajz/online szakmai önéletrajz.
A regisztrációt követően, létrehozhatjuk a saját profilunkat, melyet folyamatosan frissíthetünk. Profilképet tölthetünk föl, iskolákat, előző munkahelyeket, tanfolyamokat adhatunk meg és a tapasztalatainkat is megoszthatjuk továbbá egyéb képességeket és egyéni tulajdonságokat adhatunk meg.
Egy márciusban közölt SocialTimes adat szerint, Magyarországon több mint 127 000 felhasználója van. A férfiak 39 000, a nők 31 000 és valószínűsíthető , hogy a maradék 56 000 felhasználót a cégek teszik ki. Mivel, hogy az online szakmai önéletrajzra fókuszál ezért a magyar felhasználók java részt 25 és 34 év közöttiek, ez durván 17 000 fő.
- 18-24 év közöttiek ˜ 7000 fő
- 25-34 év közöttiek ˜ 17000 fő
- 35-54 év közöttiek ˜ 12000 fő
- 55+ ˜ 1500 fő
Felhasználó között tudható: közösségi médiával foglalkozók, bloggerek, újságírók, szerkesztők, riporterek, akadémikusok, pedagógusok, könyvelők, mérnökök, IT szakemberek, HR-esek, Marketingesek, Sales-esek, PR-osok.
A LinkedIn rendszeren belül, mint a többi közösségi oldal esetében a felhasználók itt is fölvehetik egymást.
Mire lehet használni a LinkedIn-t?
Állás keresésre: figyelemmel lehet követni, hogy adott munkakörben mely cégek vannak jelen, milyenek a vállalati statisztikái a munkavállaló szempontjából (a vállalatnál mennyi nő ill férfi dolgozik). Továbbá megnézhetjük, hogy milyen állásajánlatok vannak az érintett körben.
Munkaerő keresésre: pontosan azért, mert a profilunk egy önéletrajznak felel meg, ezért lehetősége van más LinkedIn felhasználónak (HR-nek, fejvadásznak) is, hogy megnézze az adatlapunkat és amennyiben megfelelőnek találják az általunk közölt információkat és szükségük van ránk, abban az esetben megkereshetnek bennünket egy interjúra/ elbeszélgetésre.
Kapcsolatépítésre: Ha szükségünk van egy jó fogorvosra, és az egyik ismerősünknek van egy ügyesen/finoman és jól dolgozó fogorvos barátja vagy ismerőse, akkor gyorsan megtalálhatjuk az ismerősünkön keresztül ezt a fogorvost. Ha első ránézésre mégsem tűnik szimpatikusnak, akkor üzenet formájában kikérhetjük az ismerősünk véleményét az adott fogorvosról. Vagyis a egyszerűen lehet üzleti kapcsolatokra szert tenni.
A LinkedIn további funkciói között szerepel az üzenetküldési lehetőség, a naptári szervező.
Kiknek ajánlott a LinkedIn regisztráció?
Cégvezetőknek, menedzsernek, középvezetőnek, egyéni vállalkozónak, egyetemi oktatónak, továbbá azok számára is jól használható és hasznos dolog, akik szeretnének üzleti kapcsolatokat építeni.
Magyarországon még kevés a felhasználó (170 000 fő), de a LinkedIn felhasználók között világszerte találkozhatunk orvossal, mérnökkel, ügyvéddel, középiskolai tanárral, pékkel, asztalossal vagy egyetemistával és pályakezdővel.
A LinkedIn jövője…
A LinkedIn a gyarapodását figyelve elég nagy közösségi oldallá válhat. A LinkedIn saját bevallása szerint felhasználói másodpercenként egy fővel gyarapodik.