Linkek ügyfél oldalakról, saját oldalakról, bővítményekből és beágyazott tartalmakból: hogyan maximalizáljuk az előnyeit és kerüljük el a problémákat? | Weboptim

Amikor szóba kerülnek a különböző fajta linkek, gyakran eszünkbe juthat a velük járó büntetések is, amiket elkerülni nem mindig egyszerű. Hogyan szerezhetünk előny anélkül, hogy a Google mélyebb vizsgálódásba kezdene?

 

Cikkünkben leírjuk, mit kell tenni olyan weboldalak esetében,

 

  • amit talán mi terveztünk vagy készítettünk, vagy nekünk dolgoznak
  • amelyek az ügynökségünk ügyfeleinek weboldalai
  • webdesigner vagy fejlesztő oldalak, ami a miénk, de nem az elsődleges holnapunk
  • bővítmények és beágyazott tartalmak, blogok

A kihívás

Tegyünk fel, hogy van egy oldalunk, ami nem az elsődleges honlapunk, lehet, hogy egy ügyfél oldala.
A gondolat az, hogy jó lenne linkkapcsolatot kiépíteni ezen oldalak között. Mit tegyünk? Nem akarunk bajba kerülni, de jó lenne egy kis előnyhöz jutni belőle és úgy gondoljuk, hogy a link segíthet.

Szabad:

  • linket hozzáadni a weboldal minden oldaláról a főoldalunkra vagy az aloldalakra?
  • linkelni több aloldalunkra, néhány ezek közül a főoldalra linkelne, néhány pedig más belső oldalakra?
  • egy sima oldalt használni a weboldalon belül, hogy linkeljen róla a főoldalunkra?

A válasz mindegyikre: attól függ.

 

Javaslat

– Ügyfél weboldal
Ha ez egy ügyfél oldal vagy egy olyan weboldal, amit mi készítettük, akkor vegyünk egy oldalt, például a Rólunk oldalunkat és linkeljünk oda a website láblécéből, oldalsávból vagy fejlécből. Ez egy olyan dolog, amivel egy csomó oldalról kaphatunk linket. A céloldal lehet a Rólunk oldal vagy Kapcsolat oldal vagy akár a Felhasználási Feltételek aloldal is.
Lényegében a következőről van szó „itt vannak a részletek a tervezőkről, technológiák, amiket a weboldal használ” „ha szeretné, vegye fel a kapcsolatot a weboldal készítőjével” és ezzel ki is jelöl minket. Ezt azt jelenti, hogy lényegében egy site-wide linket kapunk. Ezt nagyon valószínűtlen, hogy büntetik, valószínűleg kattintásokat hoz. Ez minden jótékony hatása.

 

linképítés
 

– Saját oldalak
A saját oldalak esetében a javaslat az, hogy nem kell egy szándékos link stratégia, mint „oké, háromból egy oldalról kérek linket. A linkszöveg mindig ugyanaz lesz”. Ne állítsunk fel ilyen fajta politikát vagy szabályokat. Ehelyett fókuszáljunk arra, hogy a látogatóknak értéket nyújtsunk. Hivatkozzunk dolgokra a főoldalon, ha azok relevánsak a másik oldal tartalmával, akkor jöhet a link, de mindez természetesen és szervesen történjen.
Bármikor, amikor másik tartalomra hivatkozunk, amit mi hozunk létre, természetes úton jutunk linkhez. Ezt az utat kell kipróbálni, nem különleges eljárásokat és ellenőrző listákat. Bármi, ami megfelel egy nagyon általános mintázatnak könnyen felismerhető és lehet, hogy bajba kerülhetünk miatta.

 

– Bloghivatkozások
Az ilyen típusú oldalak egy kicsit kevésbé szigorúak, mert azzal az egyedülálló tulajdonságokkal rendelkeznek, amely szerint helyes dolog, ha a blog egyik oldalsávja hivatkozásokat tartalmaz, néha akár a főoldal, vagy mindig aloldalon. Ez általában azoknak jó, akik site-wide linkeket szeretnének, ami mindig visszamutat a másik blog oldal főoldalára vagy blog oldalára. Ez rendben van, nem nagy probléma.
Az egyetlen alkalom, amikor bajba kerülhetünk miatta az, amikor fizetett manipulációról van szó. Ez gyakorlatilag egy blog hálózatot jelent. Ilyenkor ők csak azért linkelnek ránk, mert mi linkelünk rájuk. Ez viszontlinknek számít. Ez nem jelenti azt, hogy soha nem hivatkozzunk olyanra, aki linkel ránk. Csak annyi, hogy a folyamat legyen természetes, vagy bajba kerülhetünk.

 

– Bővítmények és beágyazott tartalmak
Bővítmények és beágyazott tartalmak esetében rengeteg szankció lehet.

 

Egyéb módszerek

Elég veszélyes

  •  Kulcsszó-egyezésű linkszöveg
  • Nem opt-out lehetőség (nincs módja annak, hogy nemet mondjuk a linkre)
  • Amikor a látogatók nagy valószínűséggel nem kattintanak a linkre
  • Táv vezérelhető JavaScript, ami azt jelenti, hogy valaki távolról frissíti a linket, a linkszöveget
  • A bővítmény célja csak és kizárólag a link
  • Bármiféle kifizetés vagy kedvezmény, amit kínálnak a beágyazás során

Kevésbé veszélyes

  • A linkszöveg legyen brand vagy teljesen elhagyható
  • Opt-out link elérhető
  • Legyen ösztönző (kényszerítő) ok, hogy kattintson
  • A beágyazás legyen statikus
  • Nem JS által szabályozott
  • A bővítmény referencia orientált, tehát valóban van értéke
  • A beágyazás szándékos és valaki természetesen választotta ki a szövegezést.

 

Remélhetőleg senki nem fogja tapasztalni ezeket a problémákat. Ha követjük az alábbi szabályokat, a biztonságos zónában maradunk és élvezhetjük a linkkapcsolatok értékét.

 

 

Forrás: moz.com

 

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!