Miért fontos a site speed? | Weboptim
A türelem rózsát terem, szokták mondani. Viszont a legtürelmesebb emberek sem szeretnek állandóan és sokat várni – legyen szó akár egy bankról, akár egy bevásárlóközpontról. A sok várakozástól mérgesek és feszültek leszünk.
Hasonló a helyzet a weboldalak betöltésénél is. Miután rákattintottak a kívánt site linkjére, a felhasználók nem szeretnek várni: minél lassabban jön be az oldal, annál nagyobb az esély rá, hogy bezárják és keresnek helyette egy másik honlapot.
Mennyire fontos a sitespeed?
A sitespeed a Google által használt 200 rangsorolási szempont egyike, mind asztali számítógépet, mind mobileszközt vizsgálva. A gyorsabb betöltés javíthatja a helyezéseket, ami pedig magasabb organikus látogatószámot eredményezhet.
A Google tehát azokat a weboldalakat részesíti előnyben, amelyeknek a forráskódja “tiszta” és a site gyorsan betöltődik.
A site speed növeli a felhasználói élményt is!
Gondoljunk csak bele, hányszor zártunk már be egy-egy weboldalt azért, mert túl sokat kellett várni arra, hogy (megfelelően) betöltsön az oldal. Ha azt szeretnénk, hogy a felhasználók az oldalon maradjanak és vásároljanak, akkor 3-5 másodperc alatt kell tartanunk a betöltési időt.
Mi okozhat lassú betöltést?
Számtalan oka lehet a hosszú betöltési időnek. Elsőként talán a host-ot kell jobban megvizsgálni. Hiába olcsó egy szolgáltató, ha nem megbízható, és hosszú távon inkább csak árt az üzletünknek, minthogy használna. Ezért a további vizsgálatok előtt győződjünk meg róla, hogy a szolgáltatónál minden rendben működik.
Egyéb lassító tényezők:
- Nem optimalizált képek – leggyakrabban a PNG és JPEG képeknél fordul elő, hogy valamilyen oknál fogva extra adatmennyiséget hordoznak.
- Bővítmény betöltések – néha egy-egy komment, vagy social media gomb is problémát okozhat.
- Nem kompatibilis böngésző/bővítmény/alkalmazás – egy flash tartalom például jelentős lassulást okozhat, és emellett nem is kompatibilis minden eszközökkel (a legtöbb mobillal egyáltalán nem).
- Sok reklám – a weboldalon elhelyezett reklámok (főként, amelyek hangot is tartalmaznak) szintén rontják a site speed-et.
- Terjedelmes kódok – Analytics, affiliate, konverziós kódok, űrlapokhoz tartozó kódrészletek, mind-mind hatással vannak a sebességre.
- Design – ügyeljünk rá, hogy milyen template-t használunk.
- Külső beágyazott média – ilyenek például a Youtube videók, vagy slideshow-ok, amik ugyan értékes tartalmak, de lassító tényezők is lehetnek, mivel más szerveren vannak.
Számtalan (ingyenes és fizetős) eszköz áll a rendelkezésünkre, amelyekkel ellenőrizhetjük weboldalunk sebességét. Ha problémát találunk, kérjünk meg webmesterünket segítségét.
Összefoglalva tehát, a Google szemében a site speed is egy fontos rangsorolási faktor. A betöltési idő azonban nemcsak ebből a szempontból számít. Ha gyorsabb a betöltődés, várhatóan a vásárlók elégedettsége is növekszik majd.
Forrás: searchenginejournal.com
Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!