Mik a SEO előnyei a közösségi médiának? | Weboptim
Senki sem gondolta volna 2008-ban, hogy a közösségi média rövid idő alatt ennyire népszerű lesz.
Közel egy évtizeddel később a Facebook egy social média szuperhatalom, az Instagram pedig 7 év alatt 700 millió felhasználót szedett össze.
Biztonsággal lehet azt mondani, hogy minden nagyon más és a közösségi média képe folyamatosan változik, kapcsolódva a keresőmotorokhoz és a SEO gyakorlatokhoz.
De mi ez a kapcsolat 2017-ben?
Közösségi média & SEO = bonyolult
A múltban a Google ellentmondó kijelentéseket tett a közösségi média rangsorolási tényezőként való szerepével kapcsolatosan. Egyrészt kijelentették, hogy a közösségi média oldalak ugyanúgy kerülnek indexelésre, mint más weboldalak, ezért ezek a social linkek is hivatkozásoknak számítanak.
De másik oldalról azt állították, hogy a közösségi mutatók nem minősülnek közvetlenül rangsorolási tényezőnek.
Valójában nagyon zavaros.
Mondhatjuk 100%-osan, hogy a közösségi mutatók közvetlen hatással vannak a keresőmotorok rangsorolására? Valószínűleg nem. Ha azonban megnézzük a közösségi média befolyását a keresőmotorok rangsorolására, a történet megváltozhat.
Nem szabad amiatt aggódnunk, hogy a közösségi média oldalakról érkező linkeket ugyanúgy értékeli a Google, mint a magas minőségű és releváns oldalakról érkezőket. Ehelyett inkább meg kell vizsgálnunk a közösségi média kihasználásának előnyeit azok alapján a rangsorolási faktorok alapján, amelyekről tudjuk, hogy fontos.
Emellett szem előtt kell tartanunk a közösségi média hatását a SERP-re. Egy adott „SEO mutató”-ra való összpontosítás régi taktika. A SEO ma már sokkal többet jelent, mint csupán kulcsszavak és linkek. A hatékony SEO úgy működik, mint egy holisztikus, integrált digitális marketing kampány.
Linkszerzés
Minden linképítő kampány szent Grálja. A linkkeresés lehetőség arra, hogy több linket nyerjünk meg egyetlen tartalom számára összehasonlítva a hagyományos, egy linket jelentő linképítéssel szemben.
Mi a nagyszerű dolog a közösségi médiában?
Majdnem mindenki, akit ismerünk, rendelkezik profillal, és valószínűleg több száz kapcsolattal. Ez olyan platformot biztosít, amelyek keresztül a tartalom promócióját nem csak azonnal több száz emberhez lehet eljuttatni, de minél több ember köteleződik el és lép kapcsolatba a tartalommal, annál több emberhez jut el.
Co-citation és co-occurence
A tartalom közösségi terjesztése révén több platformon is megjelenhetünk a márkával. Ez pedig azt eredményezheti, hogy az interneten több helyen jelenünk meg releváns tartalommal, ami növeli a co-citation és a co-occurence mutatókat.
Brand authority és CTR
A közösség nem csak a tudatosság építésére használható, hanem a márka authority javítására is. Persze az emberek körültekintőbbek a sok hamis információval és a közösségi média híreivel szemben a korábbi évekhez képest, de ez nem jelenti azt, hogy egy jól átgondolt, minőségi közösségi média kampány nem fogja fejleszteni a brandet a nyilvánosság szemében.
Amikor az emberek elkezdenek keresni egy terméket, akkor közvetlenül kereshetnek márkanevet vagy olyan kifejezéseket, amelyek kapcsolódnak a márkához. Ha a keresési eredmények között a márkanév az egyetlen olyan, amit ismernek, akkor ez növelheti a kattintási arányt.
Közösségi média a keresési eredményekben
A közösségi média profilok elérhetők a SERP-ben belül, valamint a tweet-ek által (amit a Twitter a Google rendelkezésére bocsát) valós idejű információkhoz is juthatunk. Ennek eredményeképpen, a közösségi média jelenlét hatással van a keresési eredményekre.
Kétségtelen, a keresési eredményekben a közösségi linkek többsége brand keresési kifejezések esetében jelenik meg, de ez változhat. Ezért gondoskodnunk kell arról, hogy a márkaneves keresési kifejezést magas átkattintási arányt érjenek el.
Előfordult már, hogy rácsodálkoztunk, hogy egy cégnek vagy személynek nincsen közösségi oldala? A mai társadalomban, ahol a követők, a lájkok és a megosztások hatással vannak a megítélésre, nem szabad alábecsülni a közösségi média eredmények megjelenését a keresési eredményekbe, nem csak a SERP átkattintási arány, hanem a jövőbeli konverziók miatt sem.
A közösségi mutatók lesznek valaha közvetlen rangsorolási faktorok?
Nyilvánvaló, hogy vannak nagy problémák, amelyek akadályozzák a közösségi mutatók közvetlen rangsorolási tényezőként való használatát. Ezek közé tartozik a robotok korlátozott hozzáférése a közösségi platformokhoz és ezáltal a közösségi authority megértéséhez, valamint a hamis profilok és a vásárolt lájkok előfordulása, amelyek valószínűleg a fizetett linkekhez hasonlítanak.
Röviden, jelenleg túl sok lehetőség van e mutatók manipulálására.
A közösségi médiának megvan a maga előnye
Függetlenül attól, hogy a Google vagy a Bing keresőről van szó, a közösségi mutatók közvetlen rangsorolási faktorként való megjelenése vitás. A közösségi médiának és a keresőoptimalizálásnak együtt kell működniük, tartalmakat meg biztosítaniuk.
Ne felejtsük el, hogy a vállalkozások profitálhatnak közvetlenül a közösségi médiából származó bevételekből, függetlenül attól, hogy a közösségi mutatók befolyásolják-e a rangsorolást vagy sem. A közösségi média kampányok elsősorban a saját siker megteremtésére összepontosítsanak, a SEO másodlagos figyelembevételével.
Forrás: searchenginewatch.com
WEBoptim has been recognized as a Top Enterprise SEO company by DesignRush