Online Trendek 2016-ban | Weboptim
Az online marketing világa folyamatosan változik. Minden évben új hardverek, szoftverek, módszerek és felhasználói szokások dominálnak, amiket a cégek vagy használnak, vagy nem.
2016 jó évnek tűnik online marketing szempontjából. Nézzük, mik lesznek a trendek:
1. A videó hirdetések egyre meghatározóbbak
Elsőre úgy tűnik, hogy nem jelent semmi újat, hiszen a közösségi csatornák, mint a Youtube és a hirdetési felületek, mint a Facebook vagy a Bing már most is lehetőséget nyújtanak videós hirdetésekre.
Ami 2016-ban más lesz, az az, hogy a Google is elkezd ilyen típusú hirdetéseket megjeleníteni a keresési eredmények között. A felhasználók ezáltal hozzászoknak a videóhirdetésekhez és ha ez a tendencia folytatódik, még több videóhirdetés típus bukkan majd fel nem várt helyeken, a lehetőségek szinte korlátlanok.
2. Az alkalmazások tovább fejlődnek
A Google egy ideje már engedélyezi az alkalmazások indexelését, de ezek rangsorolása még komplexebb lesz 2016-ban. Egyre több vállalkozás tulajdonos fog rájönni, hogy milyen előnyei is lehetnek egy saját alkalmazásnak.
A mobilra optimalizált oldalak ugyan mesésen működnek a mobil közönség körében, de hamarosan átveszik helyüket a mobilalkalmazások. Az alkalmazások mindenre képesek, amire egy weboldal, de még kényelmesebb, elérhetőbb módon.
Azonban még több év kell, mire teljesen átveszik a weboldalak helyét, de 2016 egy sorsfordító év lesz az alkalmazások tekintetében.
3. A mobil teljesen uralma alá vonja az asztali gépeket
2015 nagy év volt a mobil szempontjából- bevezetésre került a Mobilegeddon algoritmus frissítés. Látszólag nincs szükség többé a mobil változat mellett egy optimalizált webes oldalra – a Google szerint, egy csak mobil oldal, asztali hasonmás nélkül tökéletesen elfogadott. Ez magában nem lesz elég arra, hogy az asztali forgalmat leszorítsa, de világos, hogy a Google melyik oldalon áll. Ők az asztali verzió megszüntetése mellett vannak, vagyis a pénz a mobil-központú online marketingben lesz.
4. A digitális asszisztensek az optimalizáció új formái
A SEO és a PPC hirdetések a két legnépszerűbb stratégia a weboldal ismertségének növelésére. A digitális asszisztensek (Siri, Cortana) növekedése azonban egy új optimalizálási módszer lesz – a hagyományos keresőket csak akkor használják, ha nagyon fontos a keresett információ.
A kulcs, hogy győződjünk meg róla, hogy az üzleti információink könnyedén elérhetőek az ilyen asszisztensek számára, ahelyett hogy a felhasználókat konkrétan a weboldal irányítjuk.
5. A hordozható technológia új szintre lép
A hordozható okos készülékek egyre vonzóbbak lesznek 2016-ban. 2015-ben láthattuk az Apple Watch, az első generációs okosóra, leleplezését, de idén még több okosóra és hasonló hordozható eszköz fog előretörni a piacon. Az ilyen eszközök megváltoztatják a helyi (local) marketinget és elhomályosítják a határvonalat az online marketing és az igazi marketing között.
6. A SEO ereje a tartalom marketing felé tolódik
A keresőoptimalizálás nem halt meg, csak felnőtt. Amit egykor manipulatív gyakorlatnak gondoltunk, átalakult egy olyan dologgá, amit a marketingesek úgy hívnák, hogy ‘Content Marketing’. Ennek oka, hogy a keresőmotorok algoritmusai egyre komplexebbek, folyamatosan képesek szűrni, hogy melyik tartalom próbál csak játszani a rendszerrel és melyik hasznos igazából a végfelhasználóknak.
7. A design és a sebesség szükséges, nem luxus
Az oldal design-ja és hogy milyen gyorsan töltődik be, kulcstényezők, amikor a felhasználók az oldalra érkeznek. Ahogy a régebbi oldalak fokozatosan redesign-t kapnak 2016-ban, látni fogunk egy elmozdulást az egyszerű tartalomról egy olyan tartalom felé, ami hasznos, vizuálisan mozgó és gyorsan betölt a felhasználó képernyőjén (függetlenül attól, hogy milyen eszközt is használ).
8. A tartalom még interaktívabb lesz
2013-ban a Buzzfeed volt az egyik legnépszerűbb oldal az interneten, de nem a címsorok vagy a blog posztok, hanem a kvízek miatt. Egy egyszerű személyiségi kvízt nyújtott a felhasználóknak. Amikor valaki kitöltötte ezt, arra ösztönözték, hogy ossza meg az eredményeit. A megosztásban a felhasználó ajánlhatta a bejegyzést és ösztönözhette a barátait, hogy próbálják ki.
Az ilyen típusú tartalom azért működik, mert a tartalmat egy új szintre emeli azáltal, hogy bevonja a felhasználókat. 2016-ban egyre több interaktív tartalommal találkozhatunk majd videókon, hirdetéseken keresztül.
Természetesen nem ezek az egyetlen trendek, amikkel 2016-ban találkozhatunk, de ezek lesznek a legnagyobb hatással az online marketingre.
Azoknak, akik felismerik az újdonságokat, meghatározó előnyük lesz a versenytársakkal szemben, főként az új piacok elérésében, a hírnév és a szakértelem növelésében. Azok, akik várnak vagy pánikba esnek az új stratégiák alkalmazása miatt, jó lehetőségekről maradnak le.
Forrás: