Tippek az organikus átkattintás növeléséhez | Weboptim
Megduplázhatjuk az organikus forgalmat a jelenlegi helyezésekkel?
Igen! Egyszerűbben, mint gondolnánk.
A keresőoptimalizálás elsődleges célja nem a jobb helyezések elérése, inkább a látogatók és az eladások számának növelése.
Amikor beírunk egy kulcsszót a keresőbe, a Google mérlegeli, hogy melyik oldalak a legrelevánsabbak a keresési kifejezés szempontjából és ez alapján felállít egy rangsort. A találati listában a felhasználók döntenek arról, hogy melyik oldalt szeretnék megnyitni.
Az átkattintási arány (CTR), azaz hogy a felhasználó rákattint-e az honlapunk linkjére, attól függ, hogy mennyi vonzó, kattintásra ösztönző az oldalunk keresési eredményekben látható része (cím, leírás,esetleg képek, vélemények).
Hogyan tudjuk fejleszteni Google megjelenésünket?
1. lépés – keressük meg a legeredményesebb területeket
Ezt a Webmestereszközök “Keresési lekérdezések” nevű jelentése segítségével tekinthetjük meg. Itt láthatjuk minden egyes keresési kifejezés esetében a kattintások, megjelenítések számát, az átkattintási arányt és a pozíciókat.
Olyan kulcsszót kell választanunk, aminél magas a megjelenítések száma, de alacsony a CTR.
2. lépés – optimalizáljuk az alap Google megjelenést
Alapesetben a keresési eredményeknél láthatunk egy címsort, az URL-t, és a leírást. A 3 elem együttesen alkotja az ún. snippetet. Ha ezeket az elemeket optimalizáljuk, nőhet az átkattintási arány.
Címsor (title)
Ez a legfontosabb elem. Ennek van a legnagyobb hatása a helyezésekre. A Google általában a címet a weboldal HTML részéből emeli ki. Ha nincs title tag az oldalunkon, vagy ha a Google azt hiszi, hogy ez nem annyira kapcsolódik a keresési kifejezéshez, az általunk megadott címsort fogja megjeleníteni.
Néhány szabály a címsorra vonatkozóan:
- legyen rövid: az 55 karakter feletti részt a Google levágja
- legyen releváns: minél előbbre van benne a kulcsszó, a Google annál relevánsabbnak találja. (egy tanulmány szerint az emberek csak az első 20 karaktert nézik meg általánosságban, így érdemes az elejére írni a fontos dolgokat)
- legyen vonzó: használhatunk call-to-action felhívást, különböző karaktereket (/;@;&…), nagybetűket (de csak a szavak első betűje legyen nagy, ne az egész cím)…
URL
Nem annyira fontos rész, de javíthatja a megjelenést.
Tippek az URL optimalizálásához:
- használjunk egyszerű, rövid és deskriptív URL-eket
- tartalmazhatja a kulcsszót
- felhasználhatjuk a kenyérmorzsa menüt: ebben az URL sor a termék hierarchikus megjelenítését mutatja, nem pedig az konkrét URL-t. Hosszú URL-ek esetében jól használható.
Leírás (description)
A Google a leírásnál is általában az oldal forráskódját használja fel. A leírás a snippet leghosszabb része, ezért ha a cím megragadta a felhasználó figyelmét, valószínűleg ezt is elolvassa.
Tippek a leíráshoz:
- legyünk tömörek: 155 karakter alatt kell maradnunk
- legyünk merészek: az egyszerű termékleírás vagy oldalbemutatás helyett, foglalkozzunk a felhasználóvalés tudassuk vele, mi előnye származik abból, ha ellátogat az oldalra és a mi termékünket/szolgáltatásuknak választja. Szezonális kínálat, akciók esetében kiválóan működhet.
3. Használjunk ún. rich snippet-et
Ha egyszer optimalizáltuk a Google megjelenést, akkor valószínűleg felfedezhetünk javulást az átkattintási arányban. De ez nem rendkívüli.
Miért? Mert a klasszikus Google listában minden oldal ugyanúgy néz ki.
Ezért érdemes rich snippetet használni, ha van rá lehetőség. Az ilyen típusú snippet tartalmazhat képeket, véleményeket, vagy más üzletág-specifikus adatokat is, a címsoron és a leíráson kívül.
Jól alkalmazható a termékek, receptek, vélemények, események esetén.
Ha termékeket árulunk, extra termékinformációkat adhatunk meg, mint az értékelés, ár vagy elérhetőség.
Recepteknél kiegészíthetjük a snippetet képekkel, véleményekkel, főzési/sütési idővel, vagy éppen táplálkozási információkkal.
Vélemények esetében a szerző és a dátum megadása lehet fontos.
Ha egy eseményt listázunk, rögzíthetjük még az esemény időpontját, a helyszínt és mutathatunk jegyvásárlási lehetőségeket is.
Statisztikák szerint a keresési átkattintási arány direkt hatással van a helyezésekre. Minél több a kattintás és magasabb a CTR, annál jobb lehet a helyezés.
Forrás: link-assistant.com
Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!