Tippek az organikus átkattintás növeléséhez | Weboptim

Megduplázhatjuk az organikus forgalmat a jelenlegi helyezésekkel?

Igen! Egyszerűbben, mint gondolnánk.

 

A keresőoptimalizálás elsődleges célja nem a jobb helyezések elérése, inkább a látogatók és az eladások számának növelése.

 

Amikor beírunk egy kulcsszót a keresőbe, a Google mérlegeli, hogy melyik oldalak a legrelevánsabbak a keresési kifejezés szempontjából és ez alapján felállít egy rangsort. A találati listában a felhasználók döntenek arról, hogy melyik oldalt szeretnék megnyitni.

 

Az átkattintási arány (CTR), azaz hogy a felhasználó rákattint-e az honlapunk linkjére, attól függ, hogy mennyi vonzó, kattintásra ösztönző az oldalunk keresési eredményekben látható része (cím, leírás,esetleg képek, vélemények).

 

Hogyan tudjuk fejleszteni Google megjelenésünket?

1. lépés – keressük meg a legeredményesebb területeket

Ezt a WebmestereszközökKeresési lekérdezések” nevű jelentése segítségével tekinthetjük meg. Itt láthatjuk minden egyes keresési kifejezés esetében a kattintások, megjelenítések számát, az átkattintási arányt és a pozíciókat.

Olyan kulcsszót kell választanunk, aminél magas a megjelenítések száma, de alacsony a CTR.

 

webmesteresközök
 

2. lépés – optimalizáljuk az alap Google megjelenést

Alapesetben a keresési eredményeknél láthatunk egy címsort, az URL-t, és a leírást. A 3 elem együttesen alkotja az ún. snippetet. Ha ezeket az elemeket optimalizáljuk, nőhet az átkattintási arány.

 

Címsor (title)

Ez a legfontosabb elem. Ennek van a legnagyobb hatása a helyezésekre. A Google általában a címet a weboldal HTML részéből emeli ki. Ha nincs title tag az oldalunkon, vagy ha a Google azt hiszi, hogy ez nem annyira kapcsolódik a keresési kifejezéshez, az általunk megadott címsort fogja megjeleníteni.

 

Néhány szabály a címsorra vonatkozóan:

 

  • legyen rövid: az 55 karakter feletti részt a Google levágja
  • legyen releváns: minél előbbre van benne a kulcsszó, a Google annál relevánsabbnak találja. (egy tanulmány szerint az emberek csak az első 20 karaktert nézik meg általánosságban, így érdemes az elejére írni a fontos dolgokat)
  • legyen vonzó: használhatunk call-to-action felhívást, különböző karaktereket (/;@;&…), nagybetűket (de csak a szavak első betűje legyen nagy, ne az egész cím)…

URL

Nem annyira fontos rész, de javíthatja a megjelenést.

 

Tippek az URL optimalizálásához:

 

  • használjunk egyszerű, rövid és deskriptív URL-eket
  • tartalmazhatja a kulcsszót
  • felhasználhatjuk a kenyérmorzsa menüt: ebben az URL sor a termék hierarchikus megjelenítését mutatja, nem pedig az konkrét URL-t. Hosszú URL-ek esetében jól használható.

kenyérmorzsa menü
 

Leírás (description)

A Google a leírásnál is általában az oldal forráskódját használja fel. A leírás a snippet leghosszabb része, ezért ha a cím megragadta a felhasználó figyelmét, valószínűleg ezt is elolvassa.

 

Tippek a leíráshoz:

 

  • legyünk tömörek: 155 karakter alatt kell maradnunk
  • legyünk merészek: az egyszerű termékleírás vagy oldalbemutatás helyett, foglalkozzunk a felhasználóvalés tudassuk vele, mi előnye származik abból, ha ellátogat az oldalra és a mi termékünket/szolgáltatásuknak választja. Szezonális kínálat, akciók esetében kiválóan működhet.

3. Használjunk ún. rich snippet-et

Ha egyszer optimalizáltuk a Google megjelenést, akkor valószínűleg felfedezhetünk javulást az átkattintási arányban. De ez nem rendkívüli.

 

Miért? Mert a klasszikus Google listában minden oldal ugyanúgy néz ki.

 

Ezért érdemes rich snippetet használni, ha van rá lehetőség. Az ilyen típusú snippet tartalmazhat képeket, véleményeket, vagy más üzletág-specifikus adatokat is, a címsoron és a leíráson kívül.
Jól alkalmazható a termékek, receptek, vélemények, események esetén.

 

Ha termékeket árulunk, extra termékinformációkat adhatunk meg, mint az értékelés, ár vagy elérhetőség.

 

termék snippet
 

Recepteknél kiegészíthetjük a snippetet képekkel, véleményekkel, főzési/sütési idővel, vagy éppen táplálkozási információkkal.

 

recept snippet
 

Vélemények esetében a szerző és a dátum megadása lehet fontos.

 

vélemény snippet
 

Ha egy eseményt listázunk, rögzíthetjük még az esemény időpontját, a helyszínt és mutathatunk jegyvásárlási lehetőségeket is.

 

esemény snippet
 

Statisztikák szerint a keresési átkattintási arány direkt hatással van a helyezésekre. Minél több a kattintás és magasabb a CTR, annál jobb lehet a helyezés.

 
Forrás: link-assistant.com

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

 


Referenciák
Kérjen
árajánlatot!