A 2015-ben használt SEO megoldások vajon eredményesek lesznek 2016-ban is? | Weboptim
A keresőoptimalizálás világa változó, minden hónapban feltűnik valami új, ami megváltoztatja az addigi gyakorlatokat és arra kényszerít minket, hogy átértékeljük a prioritásokat.
Noha a 2010-ben jól használható megoldások nagyon sokban különböznek a maiaktól, de mégis úgy gondoljuk, hogy jó néhány gyakorlat az idők végezetéig eredményes lesz.
De így 2015 év vége felé fontos megnézni, hogy a SEO kampányaink mely elemei lesznek használhatóak 2016-ban, és melyek vesztik érvényüket egy-egy változtatás miatt.
Mi változik?
2015-ben tanúi lehettünk számos keresőoptimalizálási változásnak, a rangsor tényezők számának csökkenésétől kezdve a láthatóságban bekövetkezett változásokig.
Ezen változások segítségével visszamenőlegesen meghatározhatjuk a Google prioritásait és ezeket felhasználhatjuk annak megbecsléséhez, hogy mi várható a közeljövőben:
A közösségi média még fontosabb szerepet kap majd a keresések során
Jelenleg a közösségi média csak minimális szerepet játszik a rangsor meghatározása során, bár közvetett szerepe valószínűleg jelentős. Az erősebb közösségi jelek (mint például a megosztás) kis mértékben segíthetik a jobb helyezések elérését, de a közösségi média inkább, mint egy külső nagy csatorna, generál forgalmat a weboldalunkra.
Azonban a Google és más keresőmotorok folyamatosan dolgoznak rajta, hogy a közősségi médiát belefoglalják a keresésekbe. Twitter bejegyzésekkel például már most is találkozhatunk a keresési listákon.
Ez a tendencia folytatódni látszik 2016-ban is, a közösségi média bejegyzések láthatósága, a keresések során, egyre növekedni fog, de valószínűleg még ennek ellenőre sem lesznek közvetlen hatással a rangsorra.
Az asztali-gép központú SEO egyre veszít jelentőségéből
2015-ben a mobil forgalom már meghaladta az asztali számítógépekről érkező weboldal forgalmat, a Google kiadta az ún. Mobilegeddon nevű frissítését.
2015 tehát a mobil éve volt, és 2016-ban is ez várható. A Google vezetője, John Mueller kijelentette, hogy a csak mobil felülettel rendelkező oldalak nem fognak büntetést szenvedni a rangsorolás során.
Az információ-alapú tartalom jelentősége csökken/megszűnik
Az általános információkat nyújtó tartalom elavulttá válik. Ez részben annak köszönhető, hogy az online megtalálható tartalmak egyre túltelítettek, és olyan új technológiai fejlesztések jelentek meg, mint például a Google Knowledge Graph.
Ma már a digitális asszisztensek és a fejlett algoritmusok anélkül választ tudnak adni a felhasználók kérdéseire, hogy egy külső oldalra navigálnák őket.
Az általános információk helyett ezért egyre inkább a hiánypótló, egyedi témákra lesz igény.
A külső hivatkozások változni fognak
A weboldalra mutató linkek jelentősége fokozatosan csökkent, de a linképítés új formái jelentek meg. A márka említések, amik nem használnak explicit kapcsolatot és a weboldalon kívüli értékelések az oldalon kívüli optimalizálás új formái.
Még újabb linkkapcsolati formák jelennek meg majd 2016-ban, mint például az alkalmazáson belüli linkek.
A local SEO tovább fog fejlődni
A hordozható technológia fejlődésének, a helyi vállalkozások nagyobb aktivitásának és az általános fogyasztói igények megváltozásának köszönhetően még több területi SEO változás várható 2016-ban.
A vélemények és az idézések egyre fontosabbá válnak, a földrajzi alapú keresések egyedibbek lesznek, még jobban az adott várost és környezetét szolgálják majd.
Mi marad ugyanaz?
Sok minden változik majd, de néhány gyakorlat pár évig azért még eredményes marad.
Továbbra is a tartalom a király
Annak ellenére, hogy az információ-alapú tartalom veszít jelentőségéből, az egyedi, minőségi tartalom továbbra is hasznos lesz. Az embereknek szükségük van véleményekre, észrevételekre, a szórakoztatásra. Ezt biztosítanunk kell nekik a jövőben is is.
Az oldalon belüli optimalizálás még mindig a felhasználói élményről szól
Néhány on-site tényező jelentősége nő, néhányé csökkent. 2016-ban például a weboldal védelem fontosabb szempont lesz, mint eddig.
De a lényeg az, hogy az oldalon belüli trükkök a felhasználói élményre fókuszálnak. Ha ezek az oldalt gyorsabbá, biztonságosabbá és könnyebben használhatóvá teszik, talán jók lehetnek a keresőoptimalizálás szempontjából is (vagy ha nem, a konverziós arányt azért javítják).
A tekintély (authority) építés még mindig fontos
Ahhoz hogy hírnevet építsünk, oldalon kívüli jelekre van szükségünk, mint például a bejövő linkek, a közösségi szignálok vagy a vélemények.
A bejövő linkek típusai ugyan változnak, de a márka említések, az off-site listák és a fogyasztói vélemények, mint az off-site tekintély építése új formái, megmaradnak. Minél több kapcsolatot építünk ki, annál eredményesebbek lehetünk.
Összefoglalás
Nagyon sok legjobb gyakorlat van, amit figyelembe kell vennünk a SEO kampányaink (át) tervezésekor. De a fentiek lefedik a legfőbb prioritásokat. Azonban jelentős mértékű bizonytalanság övezi a jóslatokat, hiszen az eddigi trendek és minták nem feltétlenül diktálják a jövőt, azt számtalan láthatatlan tényező is befolyásolja.
Egy dolog, ami biztos: a keresőoptimalizálás 2016-ban nem lesz ugyanaz, mint 2015-ben. A technológiák, a rendszerek és a trendek túl gyorsan változnak ahhoz, hogy egy adott célt vagy gyakorlatot túl sokáig támogassanak.
Legyünk tisztában az iparral kapcsolatos változásokkal, és ha jön a változás, alkalmazkodjunk.
Forrás: searchenginewatch.com