Honnan és hogyan szerzik linkjeiket a top startup cégek? | Weboptim
A cégeknek sok dolog miatt kell aggódniuk… mennyi lesz a cash flow? Az alkalmazottak ki lesznek fizetve? Elérik a negyedéves céljukat? Miért lassú a weboldal/mobil app?
A startupoknak gondoskodni kell a marketingről
Függetlenül attól, hogy egy induló vállalkozás végez-e PR és fizetett akvizíciót, a SEO jelen van, és állandó vita van a marketing tevékenységekről. Szeretnénk, hogy a cégünk növekedjen, és gyorsabban visszajelzést kapjunk az új termékekről? Akkor fontoljuk meg a SEO-t, azaz a keresőoptimalizálást is mint lehetőséget.
A holisztikus marketingszemlélet
Mint tudjuk, több különböző marketingcsatorna együtt dolgozik annak érdekében, hogy segítse a SEO-t. Vége azoknak az időknek, amikor egy online tartalom alapján meg lehet jósolni, hogy az adott szöveg melyik kulcsszóra milyen helyezést fog elérni.
A PR erőfeszítések nagyon hatékonyak lehetnek a linképítés szempontjából csakúgy, mint a forgalom weboldalra történő terelésében, növeli a fontos konverziók számát.
Startup-ként, cégünk bemutatásával említéseket szerezhetünk különböző oldalakról. És egy-egy ilyen említés még több említéshez vezethet, amik linkeket és forgalomnövekedést jelentenek.
A következőkben arról lesz szó, hogy az induló vállalkozások hogyan építenek linkeket napjainkban, illetve hogy honnan tudnak linkeket kapni.
Kik a top startup cégek?
Nem szükséges mindet Startup cégek felsorolni, csak az összekötő domain-eket, mert a lista hosszú lenne és a cikkünk nem erről szól.
Jöjjenek a linkek!
Vizsgáljunk, meg hogy a top 100 startup milyen közös domainekről kap linket. Valószínűleg már ezek mindegyikéről hallottunk. Érdemes megvizsgálni, hogy milyen típusú kapcsolatok ezek. Kategorizáljuk őket. A legtöbb valószínűleg PR-ből származik.
Mennyire “normális” a linkprofiljuk?
Fontos kérdés, hogy egy természetesen link-profil hogyan néz ki, illetve a versenytársak link-profilja mennyire természetes.
Évekkel ezelőtt, gyakran szóba került a természetes linkprofil és hogy milyen sok weboldal nem elkötelezett az aktív linképítés tekintetében. Alapvetően a Domain Authority a legfontosabb mutató, ami egy exponenciális skálát ír le. Elég könnyű eljutni 0-20-ig, de efelett már nehezebb tovább mozogni. Sok weboldal van 30-35 alatt és csak kevés felette.
Az tapasztalható, hogy a legtöbb Startup cégnek nincsen manipulatív link grafikonja, ami árthatna neki a jövőben.
A linkek változhatnak a cég különböző fázisaiban?
Fontos kérdés még, hogy hogyan változnak a Startupok indulás után a domain authority és a linkelő domainek tekintetében, az egyes cégfejlődési szakaszokban (indulás, A széria, B széria)?
Úgy gondoljuk, hogy minél régebbi egy cég, annál több és erősebb linkje van. Nézzünk egy átlagos link-számot az egyes szakaszokban:
Az A szériában a cégeknek több linkjük van átlagosan, mint a B és C szériában, amit megmagyaráz a technikai blogok növekvő száma és a legutóbbi finanszírozási bumm, ami a 2013-2015 közötti időszakra tehető.
Konklúzió
A linkek csak részben járulnak hozzá a sikerhez, de elmondják nekünk, hogy ki a népszerű. És persze minél jobb minőségű és magasabb authority értékű linkjeink vannak, annál jobb helyezést érhetünk el.
A módszerek, amelyek segítségével startup-ként linkeket építhetünk:
- PR (pl. nagy híroldalak)
- Elhelyezett linkek (pl. Facebook profil)
- Editorial linkek (megemlítenek minket egy blogbejegyzésben, amit a blogger maga ír)
- Blogok (pl. vendégblogolás, hozzászólások)
A startupoknak azokra a linkekre kell fókuszálniuk, amelyek olyan oldalakon vannak, ahonnan forgalom is érkezhet a weboldalra.
Forrás: moz.com
Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!