Téveszmék a tartalom marketingről | Weboptim

A ‘content marketing’ kifejezés a digitális marketing világában mára már csaknem olyan fontossá vált, mint a SEO.

 

De vajon miért érdekel ilyet sok embert a tartalom marketing?

– mert a ROI (Return on Investment- megtérülési mutató) értéke a fizetett keresések ROI értékének akár háromszorosa is lehet,

– mert egy honlap éves forgalma akár hétszer magasabb lehet megfelelő tartalom marketing stratégia alkalmazásával,

– mert a költsége 62%-kal kevesebb lehet, mint a hagyományos marketingé, mégis háromszor annyi konverziót eredményezhet.

 

Láthatjuk tehát, hogy szükség van tartalom marketingre, de gyakran félrevezető információkat olvashatunk a használatáról. Nézzük meg párat:

igaz-hamis

1. A tartalom marketing egyszerű és olcsó

Az internet ingyenes. Bárki készíthet saját weboldalt, vagy közösségi média oldalt. Talán emiatt gondolják úgy sokan, hogy a content marketing is egyszerű.

 

Azonban a megfelelő tartalmi stratégia elkészítése mélyebb márkaismeretet, piackutatást és a közönség részletesebb megismerését jelenti, ami valljuk be, nem könnyű feladat. Olyan kérdésekre kell választ kaptunk, mint például: a közönség jobban reagál a Facebook bejegyzésekre, vagy inkább az e-maileket szereti, elolvassa egyáltalán valaki a tartalmainkat, stb…

 

Ha nem szentelünk megfelelő időt és erőforrást a fenti részek vizsgálatára, nem lehet sikeres a tartalom marketing stratégiánk.

 

2. Az outsourcing (kiszervezés) mindig jó ötlet

Sok cég választja azt a lehetőséget, elsősorban erőforráshiány miatt, hogy a tartalom elkészítésére külső marketing ügynökséget kér fel.

 

Léteznek neves cégek; azonban vannak olyan vállalatok is, akik extra-előnyös üzleteket hirdetnek vagy a többiektől eltérően működnek, ők valószínűleg nem rendelkeznek a megfelelő tapasztalattal, vagy kétes üzleti gyakorlatot folytatnak.

 

Ha kiszervezünk,mindig csak megbízható céggel dolgozzunk.

 

3. A tartalom marketing csak a SEO miatt fontos

Sokan gondolják, hogy a tartalmak a keresőmotorok számára készülnek. Igaz, hogy egy értékes tartalom javíthatja az organikus helyezéseket, de nem előnyös, ha kizárólag a keresőknek szól.

 

Vannak, akik megpróbálják becsapni a Google-t azzal, hogy a tartalmat telezsúfolják az üzletüknek releváns kulcsszavakkal. A kulcsszóhalmozás ideiglenesen ugyan nagyobb látogatószámot eredményezhet, de a kereső figyeli a felhasználók viselkedését, a különféle algoritmusok segítségével.

 

Ha tartalmat készítünk, legyen keresőbarát, de elsősorban a célközönség számára képviseljen értéket.

content seo

4. A tartalom csak a közönségnek szól

Számos természetes és elfogadott formája van annak, hogy a keresőmotorokat tájékoztassuk egy-egy új tartalomról. Az utóbb időben a Google már figyelembe veszi a szemantikus kereséseket is, vagyis azt, hogy az adott kulcsszó, hol helyezkedik el a többi szóhoz/az egész oldalhoz képest.

 

Néhány egyszerű beállítás segítségével meggyőződhetünk arról, hogy az oldal keresőbarát: meta cím, leírás, kulcsszavak, címsorok.

 

5. A tartalom marketing csak a B2C piacon működik

Kutatások szerint a B2B piaci szereplők is sikeresen használnak tartalom marketinget az internetes jelenlétük növelésére.

 

6. A tartalom marketing ugyanaz, mint a márkatudatos-marketing

A tartalom marketing egyik legegyszerűbb – de legnehezebben mérhető – célja a márkatudatosság növelése. Sok márka nem figyel arra, hogy a content marketing nemcsak az első lépése az eladási csatornának, hanem az egész folyamatot végigkíséri, legyen szó akár termékről, akár szolgáltatásról.

 

Például ha valaki meglátogatja a weboldal egy oldalát, de azután távozik, különböző eszközökkel követhetjük az egyéneket és egyedi hirdetésekkel célozhatjuk meg őket.

 

7. A tartalom marketing értéke nem mérhető

A tartalom marketing stratégia ugyan a legtöbb esetben nem dokumentált, de számos eszköz van, amivel mégis mérhetjük a hatását/eredményességét. A legnépszerűbb a Google Analytics rendszere.

 

A mérés és elemzés fontos része a stratégiának, ezért keressük meg a számunkra legalkalmasabb mérési eszközt.

mérés

8. A tartalom marketing azonnali eredményeket hoz

Ha pénzt és időt fektetünk be valamibe, természetes dolog, hogy olyan gyorsan szeretnénk eredményeket látni, ahogyan csak lehet. De a tartalom marketing a kapcsolatépítésről szól, és ennek megvan a maga ideje. Először el kell nyernünk az emberek bizalmát, csak utána érhetünk el nagyobb eredményeket. Akár több hónapig is eltarthat.

 

Ügyeljünk arra, hogy ésszerű időt adjunk az erőfeszítéseink megtérülésének, és folyamatosan menedzseljük a változásokat.

 

9. A tartalom marketing ugyanaz, mint a tartalomkészítés

A tartalom elkészítése a tartalom marketingnek csak egy része. A stratégia mindenre kiterjed, a felméréstől az elkészítésen át a kommunikációig. Nem elég ha csak elkészítünk egy tartalmat, és várjuk, hogy történjen valami.

 

Érdemes a stratégiát dokumentálni is: ki a célközönség, mit akar a célközönség, hogyan fogjuk elterjeszteni a tartalmat, milyen gyakran fogunk új tartalmat készíteni stb.

 

Ez csak néhány fontos kérdés, amit figyelembe kell venni a stratégia implementálása előtt.

 

Láthatjuk tehát, hogy a tartalom marketing valójában egy komplex folyamat, ami nagy figyelmet igényel. Szánjunk rá kellő időt – ez rossz stratégia több kárt okozhat, mint hasznot.

Forrás: contentmarketinginstitute.com

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!


Referenciák
Kérjen
árajánlatot!