Újdonságok a Google Adwords rendszerében | Weboptim
2014. november
A Google Adwords rendszerében novemberben számos új funkció került bevezetésre, amelyeket fokozatosan terjesztenek ki minden fiókra.
Milyen újdonságokkal találkozhatunk?
1. Egyéni érdeklődési szegmensek
A Google Display hálózaton történő hirdetések esetén megcélozhatjuk a felhasználókat érdeklődésük szerint, azaz, hogy milyen témájú weboldalakat látogatnak meg gyakran, illetve, hogy milyen témák után keresnek.
November eleje óta a közönséget általunk definiált szegmensként is meghatározhatjuk – URL vagy kulcsszavak szintjén.
Egy hátránya, hogy magyarul még nem elérhető, de külföldi kampányok esetében kitűnően használható, főként brandépítésre.
2. Célelőzési arány
A rugalmas ajánlattételi stratégiák egyik új eleme. Ezen funkció segítségével megadhatjuk, hogy a hirdetésünket hányszor szeretnénk egy versenytárs hirdetése felett (magasabb pozícióban) megjelentetni.
A legfontosabb tudnivaló, hogy egy stratégián belül csak egy versenytársat választhatunk ki viszonyítási alapként. De több külön stratégiát is létrehozhatunk, és így több versenytársat is meghatározhatunk. Ha a másik hirdető fél is használja ezt a funkciót, akkor a maximális ajánlat értéke lesz a döntő.
Sok mindenben hasonlít az Adwords rendszerében már régebb óta jelen lévő aukciósstatisztikához, de lényeges különbség, hogy míg ott csak akkor kerülnek beszámításra a hirdetések, ha mindkettő (a saját és a versenytárs hirdetése is) megjelent, ebben az esetben akkor is számolja a rendszer, ha csak a mi hirdetésünk jelent meg, a konkurenciáé nem.
3. Több helybővítményt mutató hirdetések
A Google Kereső és a Google Térkép esetében működő funkció. Lényege, hogy a releváns helyek közül többet is megjelentethetünk helybővítményként.
Például ha van egy éttermláncunk, ami Budapesten több helyen megtalálható, mindegyiket hozzáadhatjuk a hirdetéshez, így a felhasználó több cím közül tud választani.
Összesen 2 vagy 3 ilyen típusú bővítményünk lehet, de a telefonszám nélküli helyek nem fognak megjelenni. Valamint, ha hívásbővítményt használunk a kampányban, akkor sem lesz elérhető ez a funkció. De jó hír, hogy a sitelinkekkel együttműködik.
Amennyiben mobileszközön bekapcsoljuk a helymeghatározást, akkor még a távolságokat is megnézhetjük.
4. Trueview hirdetések elnémítása
Az Adwords rendszeren történő Youtube hirdetéseket akár egyetlen kattintással megszüntethetjük – de ez csak a Youtube keresési eredményoldalain látható hirdetésekre vonatkozik.
Csak asztali eszközön és in-display hirdetések esetében használható.
Az elnémítás videó ID szinten történik és az adott cookie élettartamára szól, így ha eltávolítjuk a sütiket, a beállítások is elvesznek.
Fontos lehet megemlíteni, hogy ettől függetlenül nem kell félnünk a látogatóvesztéstől – a felhasználók körülbelül 1%-a használja csak ezt a funkciót.
5. Több riport a rugalmas ajánlattételi stratégiákról
Az Adwords által generált riportban megjelent egy új fül, a ‘stratégia állapota‘ oszlop. Ebben az oszlopban láthatjuk a stratégiánkra vonatkozó értékelést, amelynek jelen pillanatban 5 lehetséges megítélése van. Törekedjünk rá, hogy minél jobb értékelést kapjunk a rendszertől.
Erre a hónapra ezek lennenék a fontosabb újdonságok. Kövessük nyomon őket, hiszen így még hatékonyabb Adwords kampányokat készíthetünk.