Újdonságok a Google Adwords-ben | Weboptim
2014. szeptember
A Google Adwords rendszerében a nyár során több változás történt: új, elsősorban display kampányokra fókuszáló funkciók jelentek meg, amelyek még hatékonyabb optimalizálást biztosítanak a cégeknek.
Egy kis információ néhány újdonságról:
1. Dinamikus sitelinkek
A sitelinkek, vagy más néven belső linkek az Adwords hirdetésbővítményei közé tartoznak. A hirdetések kiegészítéseként a weboldal egy-egy aloldalára mutatnak, és akár 5-10%-kal is növelhetik az átkattintási arányt.
A hagyományos, manuálisan megadott belsőlink-bővítmények mellett már léteznek dinamikus sitelinkek is, amelyek a weboldal tartalma alapján automatikusan generálódnak. A Google Adwords a felhasználó korábbi keresési alapján, releváns sitelinkeket helyez el a hirdetésben.
Fontos előnye, hogy 10-12%-kal is magasabb lehet a CTR (az átkattintási arány). Azonban ha a kampányokhoz korábban beállítottunk normál sitelinkeket, akkor ez a funkció nem érhető el. A dinamikus sitelinkekre leadott kattintások most még ingyenesek: ha valaki nem a hirdetésre, hanem egy ilyen linkre kattint, akkor a hirdetőt nem terheli semmiféle költség.
2. Helybővítmények display szöveges hirdetésekhez
A display hálózaton használt szöveges hirdetésekhez már hozzárendelhetünk helybővítményt, ami a hirdetés mellett egy kis térkép formájában fog feltűnni. Az összes eszközön (táblagép, mobil, számítógép) megjelenik. Hasznos lehet, ha olyan vállalkozás számára készítünk Adwords kampányt, aki konkrét fizikai helyet hirdet.
3. Kulcsszóegyezés – közeli változatok figyelembevétele
A keresési hálózaton futó kampányoknál, pontos- és kifejezésegyezés típusú kulcsszavak esetében van lehetőség a közeli változatok kizárására, ami annyit jelent, hogy ha valaki például elgépeli a keresési kifejezést, és ez a funkció be van kapcsolva a fiókban, akkor a hirdetés számára nem fog megjelenni.
Szeptember végétől azonban erre már nem lesz lehetőségünk, csak ’A közeli változatok figyelembevételek’ funkció lesz elérhető. A változtatás oka az, hogy a keresések körülbelül 7%-a során történik elírás, és a Google szeretné ezeket a felhasználókat is összekötni a keresett termékkel/szolgáltatással.
4. Hasonló közönségek – továbbfejlesztett célzás
Az Adwords display kampányaihoz létrehozhatunk remarketing listákat, ezek azokat a felhasználókat gyűjtik össze, akik a hirdetésre kattintva ellátogattak a weboldalra. A ’hasonló közönség’ funkció abban nyújt többet, hogy adott remarketing lista kiválasztását követően, megtalálja azokat az embereket, akik hasonló viselkedési és érdeklődési mintákat mutatnak, mint a weboldal látogatói.
A továbbfejlesztéssel most már közel húszszor annyi adatot őriz meg a Google a felhasználók érdeklődésére vonatkozóan, a keresések és a weboldal-látogatások alapján. Eddig például csak azt vizsgálta, hogy egy felhasználó érdeklődik a sportcipők iránt, most azonban már azt is rögzíti, hogy az Adidas sportcipők után. Ez akár 40%-kal több konverziót eredményezhet a weboldal tulajdonosok számára, miközben a CPA (ügyfélszerzésenkénti-költség) csak kis mértékben növekedik.
Az Adwords kampányok nyomon követésében fontos szerepet játszik a Google Analytics is.
Itt egy fontosabb újítás került bevezetésre a nyáron, ez pedig az ’ Analytics-diagnosztika’ funkció. Ha bejelentkezünk az Analytics rendszerébe, jobb felül találhatunk a fióunkra vonatkozó értesítéseket.
A Google rendszeres időközönként értékelést végez: ezekből az értesítésekből megtudhatjuk például azt, ha rosszul működik a mérőkód, vagy ha jelentős teljesítménybeli eltérés tapasztalható az utóbbi időszakban. A problémák feltárása mellett az Analytics javaslatokat is ad a megoldásukra.
A felsorolt újdonságok mellett természetesen számos kisebb változás is megfigyelhető akár a Google Adwords, akár a Google Analytics rendszerében. Ahhoz, hogy naprakészek maradjunk és növelni tudjuk kampányaink eredményességét, rendszeresen tájékozódni kell az aktualitásokról.