10 gyors tipp a felhasználói élmény drasztikus növelésére weboldaladon

A céges weboldalak legfontosabb célja a brand online megjelenítése. Napjainkban a weboldalak gyakran az első benyomást jelentik, melynek során egy látogató a márkával találkozik. Egy jó minőségű céges weboldal hosszú távú nyomot hagyhat a látogató emlékezetében. Egy rossz minőségű oldal gyakran az első és egyben utolsó találkozást is jelentheti a márkával.

 

Sok esetben maga a weboldal felel azért, hogy a látogató szemében pozitív vagy negatív kép alakul ki egy céggel, branddel kapcsolatban. Éppen ezért nagyon fontos, hogy felhasználói oldalról megvizsgáljuk a weboldal minden egyes elemét és ahol azt látjuk, hogy gyengén teljesít, ott javításokat eszközöljünk.

 

Manapság a weboldal mindennél fontosabb szerepet játszik a cég életében és egyik leghatékonyabb marketing eszköz lehet az összes közül. Napi 24 órás folyamatos elérhetőséggel akkor is látogatókat, vásárolókat vonz, mikor maga az iroda/üzlet zárva tart.

 

A gyorsan változó technológia és felhasználási feltételek mellett egy weboldal hamar elavul. Az esetek egy részében egy új design ezen segíthet, de sokszor nem kerülhetjük el a teljes megújítási folyamatot. Mindegy, hogy melyik utat választod, összegyűjtöttünk neked 10 olyan fontos kritériumot, amelyet nem szabad figyelmen kívül hagynod, ha nekilátsz fejleszteni weboldalad.

 

ux
 

1. Használj (több) white space-t

A white space-re sajnos nincs is igazán jó magyar megfelelő. A weboldal tartalmi elemei között lévő üres területeket értjük alatta. Ezek azok az üres területek, amelyeket ügyfeleink általában azzal szoktak illetni, hogy „ott túl sok a kihasználatlan terület, rakjunk oda valamit.”

 

Valójában a white space igen fontos eleme a webdesign-nak. Segítségével egyrészt strukturálni tudjuk a tartalmat vagyis elválasztjuk egymástól a logikailag különálló elemeket, másrészt nagy mértékben megkönnyítjük az oldalon található információ befogadását. Egy nemrég készült tanulmány szerint a white space segítségével 20%-al lehet növelni a látogató figyelmét egy bizonyos szöveg részre, éppen ezért a mai modern és hatékony weboldalak esetében nem kérdés a használatuk.

 

2. Weboldal sebesség

A látogatók számára az egyik legbosszantóbb dolog egy weboldalon a lassú betöltődés. Ez különösen mobilon történő böngészés során szembeötlő, ahol is az emberek bizonyítottan türelmetlenebbek, másrészről a mobil eszközök adatátviteli sebessége még mindig elmarad a vezetékes internet kapcsolattól. Éppen ezért mobilon még hosszabb ideig tart egy multimédiás tartalommal telezsúfolt weboldal betöltődésére várakozni.

 

A statisztikák szerint a látogatók 2-3 másodperces betöltődési időt tartanak elfogadhatónak. 5 másodperc felett pedig egy weboldal már a látogatóinak 75%-át is elveszítheti. Éppen ezért mindenáron csökkenteni kell a betöltődés sebességét.

 

sebesség
 

3. Attraktív cselekvésre történő felhívások (Call-to-Action – CTA) használata

A CTA-k olyan általában színes, feltűnő nyomógombok, linkek egy weboldalon, amelyek a látogatót terelik az oldalon belül valamilyen konverzió (vásárlás, letöltés, feliratkozás … stb. ) irányába. Az a weboldal, amely nem alkalmaz CTA-kat, az nem lesz képes a marketing céljait teljesíteni.

 

Egy jó CTA nem csak a színében, formájában, de szövegezésében is kiemelkedő, amelynek köszönhetően lényegesen több látogató figyelmét ragadja meg és ezáltal drámaian növeli a weboldal értékesítéseit.

 

4. Használj különböző típusú linkeket

Manapság a legtöbb link szövege még mindig valami olyasmi, hogy „kattints ide”. A felhasználói élmény kutatások rávilágítottak arra, hogy ha beszédesebb, színesebb, jobban feltűnő linkeket alkalmazunk, akkor az az előbbi CTA-khoz hasonlóan nagyobb kattintás számot fogunk tudni elérni.

 

Ha tökéletesre szeretnéd fejleszteni a technikád ezen a területen, akkor próbálj ki különböző link színeket, szövegeket és formázásokat és mérd a teljesítményüket. Villám gyorsan megtalálod a célközönséged részéről legszimpatikusabb megoldást.

 

5. Felsorolások ömlesztett szöveg helyett

A felsorolások könnyen emészthető formában, jól tagoltan, tő mondatokban hívják fel a figyelmet egy termék vagy szolgáltatás előnyeire. A felsorolások könnyen olvashatók és befogadhatók a látogatók számára, éppen ezért használd őket bátran.

 

6. Használj több saját képet

Az emberek egyre ügyesebben képesek pusztán tartalom és esztétikum alapján megítélni egy weboldal minőségét. Ezen felül a látogatók többsége képes különbséget tenni egy vásárolt stock fotó és egy saját készítésű kép között. Az előbbiek, tehát a stock fotók bizonyítottan alacsonyabb bizalmat sugároznak az oldalról, éppen ezért javasolt kerülni a használatukat.

 

Manapság már nagyon sok speciálisan webre szakosodott fotóst tudsz elérni, akik alacsony költség mellett készítenek egyedi termék, iroda, profil képeket weboldaladra. Ne próbáld meg olcsón megúszni a fotózást igénytelen stock képek válogatásával, mert hosszú távon egyértelműen hátrányosan érintik majd weboldalad megítésélét.

stock fotó
 

Pamacs laptop
 

7. Helyezz több figyelmet a címek szövegére

A weboldalak látogatói szkennelve olvasnak. Ez egészen pontosan azt jelenti, hogy nem olvasnak el minden tartalmat az oldalon, sokkal inkább átfutják a szöveget olyan információ morzsákat keresve, amelyek érdekelhetik őket, megragadhatják a figyelmüket.

 

A szkennelve olvasással történő információ befogadást elő tudod segíteni, ha a hosszabb szövegeidet címsorokkal tördeled fel illetve olyan beszédes címsorokat használsz, amelyek reflektálnak a szövegre.

 

8. Tarts a konzisztenciát a teljes weboldalon

A site összes oldalán keresztül tartott konzisztencia azt jelenti, hogy azonos stílussal jelennek meg minden oldalon a címek, fejléc, lábléc, betűtípus, térközök, ikonok, képek … stb. Tehát minden elem egy egységes arculatból építkezik és ezt folyamatosan fenntartjuk bárhova is megy a látogató a weboldalon.

 

A konzisztens megjelenés tudatosítja a látogatóban, hogy jó oldalon jár, felismeri a brand-et és ez feltétlen bizalmat sugároz.

 

9. Kezeld le a 404-es hibaoldalaidat

A weboldalon történő szerkesztések eredményeként eltűnnek korábban létező tartalmak, amelyek a Google rendszerében még sokáig élhetnek. Ha ezekre a cikkekre kattint a látogató, akkor a Google egy nem létező oldalra navigál minket, ahol csak egy hibaüzenettel szembesülünk. Roppant bosszantó ráadásul erős bizalom vesztést jelent a márka felé.

 

De van erre egy hatékony megoldás: 404-es hibaoldalt kell létrehozni a site-on belül, amely esztétikusan, beszédesen tájékoztatja a látogatót arról, hogy valami gond van és felajánl pár lehetőséget hasonló témájú, de létező oldalak megtekintésére.

404 oldal
 

10. Legyen az oldal reszponzív és mobilbarát

Nem csak a Google, de számos egyéb forrás már évekkel ezelőtt felhívta a figyelmet arra, hogy a weboldalakat a növekvő mobilos megtekintések miatt mobilbarátra kell kialakítani. Ennek ellenére bizonyos iparágakban még mindig nagyon magas a nem reszponzív vagyis nem mobilbarát weboldalak száma.

 

Egy nem reszponzív weboldal mobilon apró betűkkel, pici nyomógombokkal, kezelhetetlenül kicsi menüsorral jelenik meg, vagyis folyamatos nagyítás, kicsinyítés és jobbra-balra görgetés nélkül olvashatatlan. A látogatónak előbb-utóbb elfogy a türelme és másik oldal után néz, valószínűleg a konkurens céget fogja választani.

 

Összefoglalás

Remélem ezekkel az ötletekkel sikerült egy olyan teendő listát összeállítanom, amelyet szem előtt tartva jó irányt kapsz arra vonatkozóan, hogyan érdemes a weboldaladat fejleszteni.

 

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!