Mennyi idő után kezd el működni a SEO?

A válasz nem egyszerű, mert a kérdés félrevezető.

Új SEO vs. régi SEO

Egyszer régen az volt a stratégia, hogy azonosítsuk azokat a kulcsszavakat, amelyek a leginkább relevánsak a vállalkozásunkhoz, a legnagyobb forgalmuk van, és nem nagy rájuk a verseny. Így lett kb. 5-10 kulcsszavunk, úgynevezett “arany kulcsszavak”, amik a legtöbb forgalmat hozták.

 

Ez a kulcsszó-stratégia rossz, mert egyre ritkább és ritkább kivételek lesznek, nincs egy kulcsszó, és nincsenek kisebb kulcssszócsoportok, amik jelentős forgalmat irányítanának az oldalra – legalábbis nem ahhoz képest, amit a long tail keresésekből szerezhetünk. A lényeg az, hogy ha az általános kulcsszavak egy kisebb csoportjára összpontosítunk, akkor valószínűleg nem érjük el a legtöbb embert, akik minket keresnek.

 

idő
 

A SEO ma egyre inkább egy természetes nyelvi keresés, vagyis az emberek olyan kifejezésekre keresnek, amik több mint a normál kérdések, több mint 2-3 kulcsszó. Ez azért van, mert olyan eszközöket használnak, mint a Siri vagy a Google hírek, ahol a gépelés helyett beszélnek. És ezért az emberek több részletet beírnak a keresés során, hogy megtalálják, amit keresnek olyan gyorsan, ahogy csak lehet.

 

Ezekre a kulcsszavakra sokkal könnyebb előre kerülni, mert nem olyan magas rájuk a verseny. Sokkal relevánsabbak, mert több részletet tartalmaznak, és így az ezekre a kulcsszavakra érkező forgalom nagyobb konverziós arányt mutat.
És összesítve, a long tail keresések száma gyakran magasabb, mint az “arany kulcsszavak” keresettsége. Tehát a cél, amikor előre akarunk kerülni, ne az legyen, hogy elöl legyünk néhány top kulcsszóra, ami nem változik az idő során, hanem inkább fókuszáljunk a nagyobb számú természetes nyelvi keresésekre, ami folyamatosan változik és növekszik.

 

A helyezések nem számítanak annyira, mint ahogy gondoljuk

A helyezések számítanak. De nem a mutatók, amire fókuszálnunk kell. Ha a “Meddig tart, amíg a SEO működni kezd” kérdésre úgy gondolunk, mint hogy “Mikor fogok előre kerülni a rangsorban”, akkor összetévesztjük az eredményeket és a kimeneteleket.
Helyezést elérni output (kimenet), a SEO cégek könnyen megígérik, mert ők ettől már érzelmileg elégedettek, de ezek nem hasznosak, ha nem generálnak értékesítéseket – a kívánt eredményt.
Ezért kell olyan SEO cégeket vagy szakembereket alkalmazni, akik az eredményekre fókuszálnak, nem az outputokra.

 

A kérdés, amit fel kell tennünk

Most hogy tudjuk, hogy a SEO megváltozott és az értékesítés fontosabb, mint a rangsor, a következő kérdést kell feltenni: “Meddig fog tartani, amíg a SEO elkezd értékesítéseket generálni?”

 

Meddig fog tartani, amíg a SEO elkezd értékesítéseket generálni?

Megvan a helyes kérdés, a válasz: attól függ. Mitől? Attól, hogy milyen nagy a weboldal, mennyi SEO munka volt korábban, milyen a weboldal formája, mennyi a tartalom rajta, milyen a linkprofil, és még sok más SEO tényező is hatással van rá. Nincs két honlap, ami itt ugyanolyan alapokról indulna, még ha ugyanabban az iparágban van és ugyanazok az ügyfelei.
Ugyanakkor elhoztunk egy lehetséges forgatókönyvet az első pár hónapra vonatkozóan és az eredményeket, ami ezek alapján várható:

 

1. hónap
Kutatás, weboldal-vizsgálat, kulcsszó-kutatás és tervezés. Ha a kutatás gyorsan megvan, a technikai változtatások elindulhatnak már az első hónapban. Más esetekben a kutatás tovább is tarthat, mint egy hónap.

 

2. hónap
Megkezdődnek a technikai SEO munkák, a honlap módosítások a website audit után. Egyes esetekben a weboldalon sok mindent kell javítani és ez magában is eltarthat egy hónapig.
Más SEO tevékenységek, mint a linkprofillal való munka vagy a tartalomkészítés készülhet egy időben a weboldal felújításával. Ha ilyen helyzetben találjuk magunkat, végezhetünk SEO-t, de még nem fogunk még látni eredményt, hiszen a változtatások csak akkor lesznek hatással, ha már elkészültek.

 

3. hónap
Fókuszáljunk a tartalomkészítésre. Blogolás, GYIK, cikkek, kibővített termékleírások, céginformációk, stb.. Ideális esetben ezt rögtön a stratégia és a tervezés után elkezdhetjük, de gyakran a költségvetés korlátozza, hogy mennyi dolgot lehet egyszerre elvégezni, így a technika felújítás kell, hogy az első legyen. Talán láthatunk már némi javulást a rangsorban, ebben a hónapban. Ha a helyezések értékesítéseket is generálnak az még jobb, de ne feltétlenül várjuk még ezt.

 

4. hónap
Folyamatos tartalom-készítés, technikai optimalizálás és egészséges link profil fejlesztése (ami gyakran tartalmazza a gyenge minőségű linkek eltávolítását). Ebben a hónapban már számítani lehet a helyezések javulására, forgalomnövekedésre és értékesítésekre.
Ez közel sem lesz ahhoz, amit 12 hónapon keresztül a SEO érdekében még meg kell tennünk, de elég jelentős lehet ahhoz, hogy tudjuk, a SEO működik.

 

5. hónap
Ebben a hónapban vagy már talán korábban is, el kell kezdeni a közösségi média menedzsment tervezését, hogy megerősítsük a tartalmakat és növeljük a weboldal forgalmát. Ez egészséges, természetes linkekhez vezet, és természetesen eladásokat is generál. Folytatni kell a tartalom bővítését és részt vehetünk néhány PR vagy média megjelenésben is. Ezen a pontos egyre növekvő forgalmat kell látnunk és ennek eredményeképpen az értékesítések is növekedni fognak.

 

6. hónap
Ha a forgalom eléri a napi 5000 látogatót vagy többet, akkor előnyös lehet konverzió-optimalizálást végezni annak érdekében, hogy fejlesszük, hogy a beérkező forgalom hogyan jut el a vásárlásig, az értékesítésig.

 

 

hónapok
 

 

Ettől a ponttól kezdve a figyelem folyamatosan a tartalom készítésen és támogatáson legyen, vagy tehetünk akár kreatívabb dolgokat is. Az egyedi tevékenységek nagyban függnek attól, hogy milyen típusú cég vagyunk és milyen fajta weboldalunk van.

 

Sok SEO cég azt fogja mondani, hogy 4-6 hónapig tart, amire elkezdődnek látszani az eredmények. Ez általában pontos, de ne feledjük, hogy ez az, amikor elkezdjük látni az eredményeket és ezek SEO eredmények stabilan növekedni fognak. Bármilyen eredményt is kapunk 6 hónap után, lényegesen kevesebb lesz, mint amit 12 hónap elteltével kaphatunk.
Egy bizonyos ponton előfordulhat, hogy azt látjuk, hogy az eredmények fokozatosan csökkennek, ekkor az eredmények fenntartása fontosabb lesz, mint a növelése.

 

Ne hagyjuk abba túl korán

Sok cég alábecsülni, hogy mennyi idő és pénz szükséges a SEO sikeréhez.
A siker, bármilyen szabvány, stratégia használata esetén, ritkán jön el az első 3 hónapban, még egy egészséges SEO költségvetés mellett is.
Ha nincs 6-12 hónapra elegendő SEO költségvetésünk, akkor lehet jobb, ha az erre szánt pénzt valahol máskor hasznosítjuk. Csak az első néhány hónap keresőoptimalizálásért fizetni sok esetben kidobott pénz, nem ér semmit.

 

A SEO egy hosszú távú marketing taktika, nem a gyors értékesítés-generálást szolgálja. Ha azonban, megfelelő beruházás és terv áll a rendelkezésünkre hosszú távon, a SEO az egyik legjobb ROI-t szolgáló marketing taktika lehet.

 

 

Forrás: forbes.com

 

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!