10 mód a Facebook interakciók növeléséhez

Rendelkezünk Facebook oldallal, melyet optimalizáltunk vállalkozásunk tevékenységéhez mérten, rendelkezünk követőkkel. Mégsem érkeznek hozzászólások, megosztások, vagy kedvelések a posztjainkra. Miért gond ez?

A Facebook algoritmusa az interakciók számának alapján dönti el, mennyi ideig jeleníti meg követőink hírfolyamán bejegyzéseinket. Ezért kell törekednünk arra, hogy minél nagyobb számban érkezzenek posztjainkra reakciók a felhasználóktól, ezáltal minél több emberhez eljuttatva bejegyzéseinket.

 

like-2195024_1280 admired-2195021_1280 love-2195023_1280 funny-2195022_1280

 

Tekintettel arra, hogy a Facebook 400 millió aktív felhasználójának több mint fele naponta bejelentkezik és átlagosan 55 percet tölt egy nap az oldalon – meggyőzhetjük célközönségünket, hogy töltsenek egy kis időt márkánk, termékeink, szolgáltatásaink megismerésével.

 

A titok az, hogy hozzunk létre egy rajongói oldalt az összetevők megfelelő keverékével és éreztessük követőinkkel, hogy online közösségünk meghatározó részét képzik.

 

Lényegében két összetevője van a Facebook rajongói elköteleződésnek:

 
1) a minőség megosztása, a releváns tartalom

2) a hozzászólások ösztönzése
 

Bemutatjuk, mennyire fontosak az interakciók (hozzászólások, kedvelések, megosztások, @ címkék) egy rajongói/üzleti oldal sikeréhez.

 

Most, hogy rendszeres, minőségi és releváns tartalomszövegeket tartalmaz Facebook oldaladunk, itt van néhány módja annak, hogy a rajongók interakcióba lépjenek velünk:

 

#1. Kérdezzünk

A bejegyzések végén próbáljunk valamilyen kérdést feltenni. Hogy tetszik nekik a cikk/új termék stb.? Mi a véleményük? „Menő, vagy ciki?” Ezek és számos hasonló kérdések hozzászólások írására fogják ösztönözni követőinket azáltal, hogy úgy érzik, számít a véleményük, amit szívesen fognak megosztani velünk. A hozzászólások helyett arra is megkérhetjük őket, hogy hangulat jel formájában fejezzék ki véleményüket, akár szavazás formájában.

 

Képkivágás1

#2. Használjunk megszólításokat

Használjunk gyakran megszólításokat : “Mit gondolsz?” , “Mit gondolsz xyz – ről?” Fogalmazzuk meg úgy a bejegyzéseinket, mintha egy konkrét személynek címeznénk:

 

kivágás2

#3. Fogjuk rövidre

Minél könnyebb követőinknek a bejegyzésünket elolvasni, annál valószínűbb, hogy reagálni fognak rá, ezért írjunk rövid és egyszerű bejegyzéseket. Hosszabb tartalomhoz írjunk blog bejegyzést és osszuk meg azt a Facebook oldalunkon egy rövid bevezetés, gondolat kíséretében, miért érdemes elolvasniuk követőinknek.


#4. Bejegyzés időzítése

Érdemes olyan időintervallumban posztolni, amikor a legaktívabbak a felhasználók. Megvizsgálhatjuk a Facebook elemző oldalon, hogy bejegyzéseinkre milyen órákban jött a legtöbb reakció. Ha nincs elegendő poszt mennyiség ennek megvizsgálására, általában 2-6 óra között a legideálisabb bejegyzést közzé tenni.

 

Képkivágás3

#5. Válasz azonnal

Tegyünk meg mindent, hogy a lehető leggyorsabban reagáljunk követőink kérdéseire.


#6. A rajongók megszólítása név szerint

Térjünk vissza egy-egy bejegyzésre és válaszoljunk minél gyakrabban hozzászólásaikra.

 

Azt a személyt, akinek a hozzászólására válaszolunk, bejelölhetjük @ címkével, hogy értesítést kapjon válaszunkról, vagy egyszerűen csak kattintsunk a hozzászólás alján található „válasz” gombra.

 

Képkivágás5

#7. Írjunk hozzászólást saját magunknak

Ha nem érkezik interakció bejegyzésünkhöz, írjunk magunk hozzászólást a folyamat beindításának érdekében. Ezt ne lépjük meg túl hamar. Gyakran előfordul, hogy a hozzászólások bátrabban jönnek, ha a felhasználók látják, hogy valaki (akár te) már megosztotta véleményét.

 

#8. Mondjunk köszönetet

Ragadjunk meg minden alkalmat, amikor köszönetet mondhatunk rajongóinknak, legyen szó bizonyos mennyiségű követői szám eléréséről, vagy részvételről egy nyereményjátékban.

 

#9. Lepjük meg követőinket

Ne féljünk időről időre kicsit kilépni fő témánkból és „meglepni” rajongóinkat. Más szóval a tartalomnak nem mindig kell közvetlenül kapcsolódnia termékünkhöz, vagy szolgáltatásunkhoz. Megoszthatunk inspiráló ajánlatokat, ötleteket és hozzáadhatjuk saját gondolatainkat.

 

#10. Használjunk @ címkézést

Megcímkézhetünk más rajongói oldalakat, melyeknek tagjai vagyunk. Ha helyénvalóan kezeljük és kevesen használják, a @ tag hatékony módja lehet annak, hogy a bejegyzés megjelenjen mások hírfolyamán, ami több rajongót, vagy potenciális rajongót fog hozni oldalunkra.

 
 

Minél több interakciót hoz egy bejegyzés oldalunkon, annál hosszabb ideig jelenik meg követőink hírfolyamán. Következetesen tegyünk közzé minőségi, releváns tartalmakat, és kapcsolódjunk rajongóinkhoz. Idővel olyan eredményeket fogunk kapni, amelyek a márkaismertség, a pozitív márkaképviselet, valamint a fizető ügyfelek növekedését eredményezik.

 

 
 
 

ÉS EZEKET OLVASTA MÁR?

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!