101 tipp a konverzió növeléséhez

A következő tippek sokat segíthetnek a konverziók fejlesztésében, de mielőtt elkezdjük őket használni, fontos tudni, hogy ami az egyik weboldalon működik, nem biztos, hogy működik a másik website-on is. Ezért az alkalmazásuk előtt érdemes tesztelni a weboldalunk látogatóinak preferenciáit.

tippek

Nézzük a tippeket:

1. Ne tegyük kötelezővé a regisztrációt a pénztárba eljutott vásárlóknak. Erre kényszeríteni őket, közvetlenül a vásárlás befejezése előtt, nem előnyös, csak akadályt gördítünk eléjük vele.

 

2. Teszteljük a ‘Call to action’ szövegeket. Próbáljuk ki például a “Megrendelés most” szöveget a “Vásárlás most” helyett.

 

3. Távolítsuk el a landing oldalról azokat a linkeket, amelyeknek nincs egy meghatározott céljuk. Ne zavarjuk velük össze a vásárlókat.

 

4. Fontoljuk meg egy élő chat funkció használatát az oldalon. A munkaidő alatt működő chat vonzó lehet azoknak a felhasználóknak, akiknek nincs idejük felvenni a kapcsolatot a céggel.

 

5. Mindig teszteljük a különböző beállításokat, mint például színek, képek mérete és formája, az egyes elemek elhelyezése. Mindig lesznek gyenge, fejlesztésre szoruló pontok.

 

6. Alkossunk perszónákat a célközönség tagjaiból, a felhasználói viselkedés jobb megértése érdekében. Segítségével a vásárlási folyamatot az ő szemszögükből is megvizsgálhatjuk.

 

7. Van a fejlécben néhány hivatkozás arra vonatkozóan, hogy honnan jött a látogató? Kezdjük a céloldalt a hirdetésünkkel, vagy a felhasználó keresésével az elkötelezettség érdekében.

 

8.A látogatók gyakran elolvassák a szerződési feltételeket és az adatvédelmi nyilatkozatot. Hogyan tudjuk egyszerűsíteni ezeket és megnyugtatni őket, úgy hogy közben magunkat is megvédjük?

 

9. Teszteljünk különböző extra szolgáltatásokat a termékekhez kapcsolódóan. Ingyen ajándék? Ingyen szállítás? Ingyen képzés? Mit tudunk ajánlani, amivel eladhatjuk a terméket?

limitált kiadás
 

10. Teszteljünk különböző típusú garanciákat. Ha az iparágban a 30 napos garancia az általános, mi adjunk 60 vagy 90 napot. Ne féljünk a határok kiterjesztésétől.

 

11. Tegyük a legfontosabb információkat a látványvonal fölé. Biztosítsuk, hogy a látogatók rögtön azt lássák, amit szeretnének.

 

12. Vegyük ki a “Én“-t minden esetben, és írjuk át “Te/Ön” kifejezésre.

 

13. Teszteljünk egy holiday témát az oldalon. Célozzuk meg a felhasználókat aszerint, hogy ott ahonnan jönnek, ünnepelnek-e.

 

14. Az ünnepi vásárláshoz, figyeljük meg hogy a felhasználók a nap melyik órájában, a hét melyik napján vásárolnak, illetve hogy hány nap van még hátra az ünnepekig.

 

15. A “Vásárlás”, “Regisztráció” és “Feliratkozás” szövegek mellett használjunk sürgető szövegeket is, mint például “Meghatározott ideig” vagy “December 31. előtt”.

 

16. A cselekvésre ösztönző szöveget felül helyezzük el – ideális esetben a látványvonal felett és úgy hogy kiemelkedjen a többi gomb közül.

 

17. Használjunk üres, fehér részeket a tervezés során, ami a tekintetet még jobban a gomb felé viszi.

 

18. Mi történik azután, hogy a felhasználó rákattint a ‘Call to action’ gombra? Győződjünk meg róla, hogy a teljes folyamat akadálytalanul folyik és pontosan tudják, hogy mire számíthatnak.

 

19. Tegyük azokat a legfontosabb információkat az oldal tetejére és aljára, amit szeretnénk, ha elolvasnának a látogatók. Az emberek először ezeket a részeket nézik meg.

 

20. A hosszú szöveg csak akkor lehet eredményes, ha folyamatosan motiválja a látogatókat a tovább olvasásra. Írjunk röviden és hanyagoljuk a bonyolult gondolatokat, anekdotákat.

 

21. A felhasználók 3 vagy kevesebb kattintással megtalálják azt, amit kerestek? Figyeljünk rá, hogy ne nekik kelljen kitalálni, hogy hogyan tudnak navigálni a weboldalon.

 

22. Ne tegyünk mindent ajánlást egy oldalra. Tegyük őket a megfelelő termékoldalakra – növeli a hitelességet és a bizalmat.

 

23. A hírnevet nem lehet megvenni. Győződjünk meg róla, hogy az esetleges ügyfélpanaszokat és rossz véleményeket kezeljük.

 

24. Ha a vásárlási folyamat több lépésből áll, mutassunk a felhasználóknak egy folyamatjelzőt, hogy tudják, hány és milyen típusú lépés van még hátra.

 

25. A kosárban legyenek ott a szállítási árak is, amik automatikusan frissülnek, ha a felhasználó változtatja a megrendelni kívánt mennyiséget. Az ingyenes szállítás opció nagy hatással lehet a konverziókra.

kosár
 

26. Adjunk meg a felhasználóknak a várható szállítási időt, mielőtt elküldik a megrendelést.

 

27. A visszaigazoló e-mailben írjuk le, hogy hogyan tudják módosítani a rendelésüket a szállítás előtt.

 

28. Ne kérjünk több információt az űrlapokon, mint amire tényleg szükségünk van. Senki nem fogja megadni például a címét egy hírlevél feliratkozás során.

 

29. Használjunk alternatív színeket a ‘Call to action’ gombokhoz, különben könnyen elvesznek az oldal design-jában.

 

30. A stock fotók helyett igazi képeket használjunk. Senki sem fogja elhinni, hogy több nemzetiségű, mindig mosolygós, gyönyörű személyzetünk van.

 

31. A hosszú bekezdéseket tördeljük rövidebbekre, amelyek könnyedén olvashatóak – különösen mobil eszközön fontos ez.

 

32. Érvényesítsük az űrlapokat, hogy azok a valóságnak megfeleljenek. Mutassunk rá, hogy az űrlap csak A-Z karaktereket fogad el, ne bonyolult hibakódot mutassunk rossz kitöltés esetén.

 

33. Ösztönözzük a felhasználókat, hogy töltsék ki a köszönő oldalon található információs űrlapot és kínáljunk nekik valamit a részvételért cserébe.

 

34. A szövegek első betűje legyen iniciálé. Ez segít kitölteni az üres helyet a főcím és a szöveg között.

 

35. Átlagos termékfotók helyett próbáljuk ki olyan fotók használatát, amelyen egy vásárló éppen használja a terméket.

 

36. Engedjük meg a felhasználóknak, hogy ránagyítsanak a termékre – így láthatnak minden részletet, valamint ha lehetséges, mutassuk meg a terméket minden szögből.

 

37. Ha hosszú szövegeket használunk, tegyünk a szövegbe több cselekvésre ösztönzést. Egyet a látványvonal fölé, egyet a végére, a többit pedig a szövegbe ágyazva.

 

38. A vásárlók nem szeretik a kellemetlen meglepetéseket. Hanyagoljuk a rejtett díjakat, hosszú szerződéseket vagy egyéb extra dolgokat, ha már megkezdték a rendelési folyamatot.

 

39. Legyen valaki, aki nincs a csapatban, de elolvassa a szövegeket. Néhány érdekes javaslatot adhat.

 

40. Ragadjuk meg a figyelmet kézzel készített rajzokkal, aláhúzásokkal, csillagokkal. De ne túlozzuk el a használatát.

 

41. A legnépszerűbb termékeket vagy szolgáltatásokat tegyük egy külön kategóriába és a látványvonal felett mutassuk meg őket.

 

42. A sima termék képek használata helyett, vegyük fontolóra olyan képek használatát, amik a készterméket vagy a sikeres kimenetelt mutatják.

 

43. Teszteljünk személyre szabottabb eladási szöveget, például a “Tőlem-neked” stílus jobb lehet, mint a “Tőlünk-mindenkinek”.

 

44. Adott esetben, legyen GYIK minden egyes termékhez, ez segíthet csökkenteni a későbbi ügyfélpanaszok kialakulását.

gyik
 

45. Fontoljuk meg, hogy adjunk a felhasználóknak lehetőséget arra, hogy növeljék a betűméretet a könnyebb olvashatóság érdekében (különösen okostelefonokon).

 

46. Teszteljük, hogy a megrendelési űrlapot és az eladási szöveget egy oldalra tesszük, így a a vásárlóknak nem kell egy külön oldalra navigálniuk a megrendeléshez.

 

47. Van a weboldalon audió vagy videó, ami segít bemutatni a terméket vagy a használatát?

 

48. A kosárban látható miniatűr képek csökkenthetik a kosárelhagyás valószínűségét (valószínűleg azért, mert kézzelfoghatóbbnak tünteti fel a terméket)

 

49. Emlékeztessük a látogatókat mennyire tiszteletben tartjuk a magánéletüket. Minden e-mail alján legyen leiratkozási lehetőség, és mutasson link az Adatvédelmi nyilatkozat aloldalra.

 

50. Fontoljuk meg harmadik fél bevonását, pl. Verisign, BBBonline – növelheti a hitelességet.

 

51. A visszafizetési politikáról, garanciáról szóló szöveget tegyük a fizetés gomb alá, ahelyett, hogy egy külön oldalon lenne.

 

52. Írjunk örökzöld tartalmakat. Meglepődnénk, ha tudnánk, hogy mekkora forgalom érkezhet egy-egy ilyen oldalra.

 

53. Ugyan magától értetődő, de ne irányítsuk a PPC forgalmat a főoldalra. Hozzunk létre céloldalakat a tényleges keresésre igazítva.

 

54. Válaszoljunk arra a kérdésre, ami a vevők fejében van.. “Miért vegyek tőled ahelyett, hogy egy versenytársról vásárolnék?”

 

55. Vizsgáljuk meg a az egyedi értékesítési jellemzőnket (Unique Selling Proposition) a következő kérdéssel: “Miért kellene az ügyfeleknek tőlem vásárolni?”

 

56. Teszteljük a ‘Call to Action‘ gomb alakját, színét, méretét, szövegét.

 

57. Ha van kuponkódunk vagy egyéb promóciós kódunk az oldalon, tegyük biztossá, hogy valamit tartalmaz.

 

58. Tegyük egyszerűvé, hogy az emberek megoszthassák az oldalt közösségi oldalakon vagy e-mailen keresztül. Engedjük meg, hogy személyre szabják a hozzá tartozó üzenetet.

megosztás
 

59. Tudsz ajánlani olyan egyéb termékeket amik, kiegészítik azt, amit a felhasználó rendelt? A keresztértékesítés hatékony lehet.

 

60. WordPress, Google kereső és a legtöbb e-commerce és tartalommenedzsment platformon lehetetlen, hogy ne legyen kereső mezőnk. Használjunk Analytics-et a méréséhez.

 

61. Hogyan tudnak másképp rendelni az emberek az oldalon? Telefon? Fax? Katalógus?

 

62. Foglaljuk össze a termékünk/szolgáltatásunk előnyeit pontokba szedve a rendelési lépés előtt.

 

63. Használjunk hőtérkép készítő programot, hogy lássuk a felhasználók valójában hova kattintanak.

 

64. Győződjünk meg róla, hogy nem hozunk létre hamis kijelentéseket pl. “Már csak 3 db maradt.” –  hiszen ha ez egy digitális termék, a száma nem csökkenhet.

 

65. Az eladási oldal kezeli az ügyfél legfontosabb problémáit?

 

66. Le tudjuk rövidíteni azoknak a lépéseknek a számát, amin keresztül a felhasználó eljut a egy cselekvés végrehajtásához?

 

67. Teszteljünk különböző fizetési módszereket, nézzük, melyik konvertál a legjobban. “Vegye most, fizessen később?”, “20% kedvezmény, ha azonnal fizet?” , “Egyet fizet, kettőt vihet?”

 

68. Hagyjuk, hogy a felhasználók tudják, hogy mennyi áru van készleten az adott pillanatban.

 

69. Ha jelentős számú e-mail érkezik, vegyünk fel egy ‘Click to Call‘ opciót, így a látogatók saját kényelmük érdekében telefonálhatnak.

 

70. Hagyjuk, hogy a felhasználók könnyedén rendszerezzék, szűrjék a termékeket egy oldalon belül is, így javítja a felhasználói élményt.

 

71. Ne teszteljünk valamit, azért mert egyedi és különböző. Azt teszteljük, ami segítségével a felhasználók viselkedése tesztelhető.

 

72. Adjunk lehetőséget arra, hogy a felhasználók véleményezzék és értékeljék a termékeket. Ajánlhatunk fel cserébe akár egy kupont is.

 

73. Ha több terméket árulunk, hagyjuk, hogy a felhasználók szűrjék őket szín, méret, stílus vagy ár szerint.

 

74. Az emberek gyakran döntenek az alapján, hogy mások hogyan döntöttek. Építsük be a közösségi erőt a termékekhez, például: “Az anyukák 83%-a ajánlja ezt a terméket.”

 

75. A céloldalon legyen egy link, ami a kupon vagy az aktuális akciós oldalra mutat.

 

76. A levelező programban kapcsoljuk ki a képeket és nézzük meg a hírlevelünket. Így is olvasható? Látják az emberek, hogy hova kell kattintani?

 

77. A hírlevélbe helyezzünk el termék véleményeket az egyes termékeknek megfelelően.

 

78. Használjunk kenyérmorzsa menüt minden oldalon – a céloldalon is – az emberek így jobban megértik, hogy éppen hol vannak az oldalon.

 

79. Tegyük értékessé a köszönő oldalt azáltal, hogy a következő vásárláshoz egy kupont ajánlunk és engedjük, hogy feliratkozzanak azokra az új termékekről szóló hírekre, amik érdeklik őket.

újdonságok
 

80. Az emberek vásárlása érzelmen alakul, de racionalizálják is a döntésüket. Győződjünk meg róla, hogy emlékeztetjük őket, hogy jó döntést hoztak.

 

81. Figyeljünk rá, hogy a céloldal konzisztens legyen a hirdetéssel és a főoldallal.

 

82. Emlékezzünk rá, hogy az első dolog, amit a látogatók kérdeznek az oldalra érkezés után: “Jó helyen vagyok?” Ezt követi: “Mennyi ideig fog tartani?”

 

83. Az oldalunk szerepel a hírekben vagy piacvezető oldalakon? Ilyen esetekben győződjünk meg róla, hogy tartalmazza a logónkat.

 

84. Engedjük a látogatóknak, hogy részt vegyenek az oldalon. Készítsünk nekik kvíz játékot, ajánljunk termékeket. Az interaktivitás akár 30%-kal is növelheti a konverziós arányt.

 

85. Személyre tudjuk szabni az oldalt az alapján, hogy mire keresnek a felhasználók? A személyre szabott megjelenés növeli a komfort érzetet.

 

86. Ne tegyünk fel túl sok kérdést a landing oldalon. Helyette hagyjuk, hogy a felhasználók kattintsanak először a ‘Call-to-action’-re.

 

87. Mindenki ismeri, hogy az előnyökkel lehet a legjobban eladni, de mi van a visszaminősítéssel? Tudunk ajánlani olcsóbb árakat vagy kisebb alternatívát?

 

88. Gyakran a legjobb konverziós elem, a címsor, jelenti a fájdalompontot és kényszeríti a látogatókat arra, hogy felismerjék a problémát és lépéseket tegyenek.

 

89. Fogalmazzuk újra a garanciát. Próbáljuk ki a “Mi visszavesszük tőled” vagy “Ha nem működik, akkor fizetünk” szöveget. Ha bízunk a termékünkben, a garancia legyen szikla-szilárd.

 

90. Lépjünk túl az ünnepeken és ajánljunk kedvezményeket vagy speciális ajánlatokat szokatlan okok miatt. “Einstein szülinapja? Nemzeti paradicsom hónap? 10% akció!”

 

91. Az emberik szeretik tudni, hogy egy jó üzletet kötnek. Ha lehet, mutassuk meg az árat a versenytársak áraihoz képest. Kínáljunk árgaranciát vagy kedvezményt.

 

92. Alkalmazzunk videós ajánlásokat az ügyfél fotója mellett. Ez nagyban növeli a hitelességet a sima szöveges beszámolókhoz képest.

 

93. Győződjünk meg róla, hogy az alfőcím akadálytalanul beleillik a szövegbe. Ezek gyakran megragadják a felhasználó figyelmét és részvételre ösztönzik őket.

 

94. Előminősítsük a felhasználókat néhány kezdeti kérdéssel – azok, akik gyakran igen-nel válaszolnak, külön célközönségnek tekinthetőek.

 

95. Mutassunk eredményorientált ajánlásokat. Ahelyett hogy ezt mondjuk “Ez az eddigi legjobb” adjunk valami egyedibbet: “A konverziós arány egyik napról a másikra 10%-kal nőtt”.

 

96. Legyen igaz, amit mondunk. Ha 5db van készleten és az ötödik darabot is eladjuk, vegyük le az ajánlatot. Ha azt mondjuk, az ár éjfélkor emelkedik, akkor emeljük is meg. Senki sem szereti a hazugságokat.

 

97. Emlékezzünk rá, hogy milyen fájdalmas, nehéz és elriasztó lehet, ha nem tudjuk megvenni, amit akarunk.

 

98. Használjunk utóiratot, hogy bedobjunk egy csábító ajánlatot vagy, hogy akciót nyújtsunk egy konkrét időkeretben. Az emberek először a címsort olvassák el, majd az utóiratot.

 

99. Gondoljuk át, hogy a kapcsolati űrlapnak nem-e lenne jobb helye az oldalsávban, mint ha arra kényszerítjük őket, hogy a Kapcsolat oldalra kattintsanak.

 

100. Ellenőrizzük a vásárlókat, miután vásároltak. Egy gyors, barátságos e-mail arról, hogy milyen a termék, segíthetünk-e valamit, hosszú időn keresztül hatásos lehet.

 

101. Ellenőrizzük a hibaoldalt. Használjuk, mint egy lehetőséget arra, hogy az embereket a legutóbbi/legkeresettebb termékekhez irányíthatjuk vele. Ne csak egy 404-es oldalt adjunk nekik.

 

 

Forrás: kissmetrics.com

 

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!