Retargeting – 33 verhetetlen technika | Weboptim

Mi is az a retargeting és miért érdemes foglalkozni vele?

Nézzünk egy példát: a felhasználó elhagyja a weboldalt anélkül, hogy konvertálna. Mi a látogatás közben hozzáadunk egy sütit a böngészőjéhez vagy rögzítjük az e-mail címét, hogy ezután képes, szöveges hirdetésekkel kövessük őket az interneten addig, amíg remélhetőleg újra visszajönnek az oldalunkra és konverziót végeznek.

 

Néhányan ezt remarketingnek hívják. A retargeting lényegében pontosan ugyanaz a dolog, mint a remarketing, bár a Google ódzkodik attól, hogy ezt remarketing-nek nevezzük.

 

A retargeting átfog minden digitális hirdetési csatornát.

 

Felmérések szerint retargeting esetében az átlagos CTR akár tízszer nagyobb lehet, mint a hagyományos vizuális hirdetéseknél, illetve a retargetált látogatók 70%-kal nagyobb valószínűséggel konvertálnak, mint azok, akiket nem targetálunk újra.
A retargeting egyszerűen működik, viszont nehéz nehéz úgy beállítani, hogy jól működjön. A legfontosabb, hogy ne tegyünk minden felhasználót egy csoportba és ne mutassuk nekik ugyanazt az üzenetet. Sokan ezt csinálják.

 

 

Nézzük milyen fontosabb retargeting típusok vannak:

1. Sorozatos retargeting (Sequential Retargeting)

Hosszú az értékesítési ciklus? Komplex vásárlási folyamat van több érintési ponttal? Ha igen, akkor a sorozatos retargeting a legjobb megoldás.

 

A lényege, hogy a közönséget különböző kategóriákba vagy listákba rendezzük, majd hozzáadjuk / kizárjuk őket az alapján, hogy mi volt a céloldal, mennyi ideig voltak az oldalon vagy milyen letöltést néztek meg.

sorozat
 

Amikor az ’action’ megtörténik, a konverziós folyamat következő szintjét alkotó célcsoportba kerülnek, így ezentúl egy új hirdetést fognak látni, miközben kizárjuk őket a régi hirdetés közönsége közül. Egyszerűsítve, az ilyen retargeting segítségével több érintkezési pontot hozunk létre a konverziós folyamatban, és amikor valaki átlép az egyiken, a régi szakaszból kizárjuk és csak az adott szakasz hirdetéseit mutatjuk neki.

 

Ilyen hirdetéssorozat lehet például:

 

  • akciós termékeket mutatjuk neki
  • vevőszolgálatot hirdetjük
  • az előző hirdetés csak más design-nal vagy szöveggel
  • új vásárlói ajánlatit kínálunk
  • brand üzenetet közvetítünk
  • speciális termékelőnyöket közlünk

Összefoglaló: A sorozatos retargeting a hirdetések és üzenetek variálásával operál, attól függően, hogy a látogató hol tart a konverziós folyamatban. Hirdetőként a cél, hogy a kihasználjuk a különböző funkciókat, előnyöket annak érdekében, hogy vásárlók legyenek.

 

2. Időkésleltetéses retargeting (Time Delayed Retargeting)

Ha bármilyen süti alapú retargetinget használunk, jó lehetőség, ha megadunk hozzá a lejárati dátumot (a Google a lejárati időt 540 napra maximalizálja).

De ebben az esetben az idő a barátunk, nem az ellenségünk.

 

Hasonlóan az előző típushoz, az időkésleltetéses retargeting is anélkül működik, hogy a felhasználó bármilyen tevékenységet végzett volna az oldalon, elég, ha csak látja a hirdetést. A legjobb dolog ebben a típusban, hogy nincs szükségünk kísérő céloldalakra ahhoz, hogy fedezzük, amit a hirdetés mond.

Ha csak egy szolgáltatást kínálunk, akkor különböző késleltetésű hirdetéseket használhatunk, hogy bemutassuk a velünk való munka előnyeit.

 

Egy példa arra, hogyan tudnánk rávenni az embereket arra, hogy ingyenes javaslatot kérjenek tőlünk:

 

  • 1.hét: példa javaslatra
  • 2.hét: képernyőképek az Adwords javulásokról
  • 3.hét: különböző ajánlataink bemutatása
  • 4.hét: esettanulmányok
  • 5.hét: példa javaslatra

Összefoglaló: Minél tovább része a felhasználó a késleltetéses retargeting kampánynak, annál erősebb ösztönző ajánlatot kell mutatnunk neki. Az első két hétben elég lehet, ha csak ajánlunk a termékünket. A következő 2 hétben viszont már többet kell adnunk pl. 10% kedvezmény, bónusz, de itt már ki kell zárnunk azokat akik, konvertálnak, fontos, hogy ők ne lássák ezt a kedvezményes ajánlatot.

 

3. Ajánlatcserélő retargeting (Offer Change Retargeting)

Ha olyan szerencsétlen helyzetben vagyunk, hogy a látogatók 98%-a nem konvertál az első látogatás után, ne izguljunk. Még lehet szerencsénk. Sokszor, mikor az emberek azt választják, hogy nem konvertálnak, az azért van, mert az ajánlat túl ijesztő nekik vagy mert nem magyaráztuk el elég jól nekik az adott ajánlat értékét. Lehet, hogy még nem állnak készen egy ingyenes konzultációra.

 

Amikor ez történik, használjuk a retargeting hirdetést, ne csak azért, hogy több konverziónk legyen, hanem mint kutatási eszköz megtudhatjuk, hogy a nyitóoldali ajánlaton kell-e változtatni vagy valami más a baj.

 

értékesítés
 

Nézzünk egy példát: a céloldalunk PPC forgalomhoz kapcsolódóan ingyenes konzultációt hirdet, de csak 2 százalék a konverziós arány. Ahhoz hogy megcélozzuk a maradék 98%-ot, szükségünk van egy ötletre, amire rávezeti őket arra, hogy szeretnének egy konzultációt mégis – pl.: kupon, kvíz, videó, e-mail tanfolyam, ebook, póló, esettanulmány, infografika segítségével.

 

Összefoglaló: Megvan az oka, ha a legtöbb ember nem konvertál az oldalon vagy a landing oldalon. Lehet, hogy azért van, mert nem magyarázzuk el elég jól az ajánlatot, vagy egy másik ajánlat sokkal jobban működne. Fontos: a látogatóknak több választási lehetősége van, és nem mi vagyunk az egyetlenek, akik ezt a szolgáltatást nyújtják. Szánjunk rá kellő időt és erőfeszítést.

 

4. Up-Selling Retargeting

Ha valaki már vásárolt tőlünk, akkor valószínűleg sokkal szívesebben vásárol majd tőlünk újra. Kutatások szerint a visszatérő vásárlók ötször annyi időt töltenek el az oldalon, mint az újak.

 

E típus lényege, hogy egyszerűen egy új retargeting közönséget hozunk létre azokból, akik már jártak a vásárlás utáni köszönőoldalon és ajánljunk nekik különböző kapcsolódó szolgáltatásokat vagy termékeket.

 

Összefoglaló: Ha valaki már vásárolt tőlünk, bízik bennünk. Ne érezzük magunkat kapzsinak, azért mert arra kérjük őket, hogy újra konvertáljanak vagy megvásároljanak valamit magasabb áron. Ha igazi értéket viszünk a termékbe vagy szolgáltatásba, dühösek lesznek, ha titokban tartjuk előttük.

 

5. Keresztértékesítés (Down-Sell/Cross-Sell Retargeting)

Előfordul, hogy a vásárlóink már nem akarnak többet tőlünk vásárolni. Ilyenkor mutassunk nekik különböző termékeket, hogy a mostani ’köszönjük, nem reakcióból’ up sell ajánlatot adjunk.

 

Például: Valaki megrendelte a PPC szolgáltatásunkat. Mint ügynökség, a következő logikus lépés részünkről, hogy ezen keresztül landing page szolgáltatást kínáljunk. A keresztértékesítés szépsége, hogy kiegészíti azt az eredeti dolgot, amit a vásárló megvett, és segíti a teljesítmény fokozását is.

Ha down-sellt szeretnénk elérni a landing page szolgáltatáshoz kapcsolódóan, akkor ajánljunk nekik egy ingyenes útmutatót, azzal a céllal, hogy majd a jövőben konvertálnak.

 

Összefoglaló: Ha valaki narancsot vesz, eladhatunk neki gyümölcsprést. Ha valaki gyümölcsprést vesz, kereszt értékesíthetünk neki egy receptes könyvet. Ha valaki nem vesz gyümölcsprést, eladhatunk neki egy narancshéj művészetről szóló könyvet.

 

6. Réteges retargeting (Layer Retargeting – Google Analytics Features)

Használtuk már arra a Google Analytics adatokat, hogy egyedi retargeting közönséget hozzunk létre? Ha még nem, akkor itt a nagyszerű lehetőség.

Akár 13%-kal növelhetjük az átlagos rendelési arányt.

 

Összefoglaló: Használjuk az Analytics rendszerét arra, hogy a különböző adatok alapján (pl.: földrajzi hely) egyedi retargeting közönségeket hozzunk létre, és megcélozzuk őket egyedi hirdetésekkel. minél több adatunk van egy bizonyos látogatócsoportról, annál könnyebben meghatározhatjuk, hogy milyen eséllyel fog konvertálni az üzenet láttán.

 

7. Oldal-érték retargeting ( Page Value Retargeting)

A weboldalon minden aloldal különböző értékkel rendelkezik, ebből alakul ki a retargeting ROI. Ha a látogató csak meglátogatja a főoldalt, és semmilyen más oldalt nem, jó esély van arra, hogy a retargeting csak idő és pénzkidobás lesz.

 

Az egyszeri oldallátogatóktól kezdve azokig, akik a céloldalon vagy az oldalon legalább 2 percet eltöltenek, fontos, hogy számukra a tevékenységükkel arányos ajánlatot tegyünk. A 2 percnél több időt töltő látogatók kattintásaiért inkább fizessünk átlagban 100 Ft-ot, mint minden kattintásért 50 Ft-ot.

 

A közönségek értéke különböző. Azok, akik a főoldalról fordulnak vissza kisebb kockázatú ajánlat esetében pl. ebook letöltés, jobban konvertálnak majd, ezzel szemben a +2 percesek egy ingyenes javaslatot is elfogadnak.

 

Összefoglaló: Vizsgáljuk meg Analytics-ben, hogy a weboldal mely aloldalai érik el a legmagasabb látogatottságot. Ezután adjunk hozzá további feltételeket pl. adott url, oldalon töltött idő vagy földrajzi hely, hogy még erősebb célközönséget hozhassunk létre és retargetálhassuk őket.

 

8. CRM retargeting

A CRM (customer relationship management) gyakran használt eszköz a vállalatoknál. A CRM típusú retargeting kampányhoz nincsen szükségünk sütikre, e-mail cím alapján működik.

A CRM rendszerünkben található e-mail címeket exportálhatjuk, összekapcsolhatjuk a hozzá tartozó közösségi profilokkal, és ezután megcélozhatjuk őket akár közösségi média profiljukban, akár egyéb plarformokon (pl gmail), ahol azzal az e-mail címmel vannak bejelentkezve.

 

Összefoglaló: A CRM rendszer számtalan információt elárul a látogatókról. Használjuk fel ezeket az adatokat ahhoz, hogy retargeting közönségeket hozzunk létre.

 

9. E-mail retargeting (Bulk Email Retargeting)

Szintén targetálhatjuk a közönséget e-mail lista alapján Adwords-ben, Facebook-on és Twitteren. Az Adwords ezen funkciója a Customer Match, a Facebook esetében pedig Custom Audience-nek hívják.

e-mail marketing
 

A legfontosabb dolog, amit szem előtt kell tartanunk e típus esetében, hogy mennyi az adott platformon vajon mennyien használják a megadott e-mail címüket. Ha már eldöntöttük, hogy melyik platformo(ko)n szeretnénk hirdetni, különböző hirdetéstípusok és hálózaton (például Google) alapján célozhatunk.

 

Összefoglaló: Ne felejtsük el, a közönség szegmentációs erejét specifikus irányokba terelni. Az összes e-mail cím megcélzása ugyanazzal az üzenettel, nem olyan hatásos, mint ha felosztjuk kisebb részekre.

 

10. Egyedi e-mail retargeting (Individual Email Retargeting)

Sokan nem tudják, hogy az e-mailhez hozzáadhatunk egy rejtett HTML kép tag-et, ami egy sütit ad a böngészőnek, amikor a felhasználó megnyitja az e-mailt.

 

Ha akciós ajánlatokat küldünk ki e-mail-en keresztül, készíthetünk egy külön hirdetést azoknak, akik megnyitották azt az e-mailt, úgy hogy a megnyitás indítsa el az akciót. A retargeting hirdetés ebben az esetben tehát a megcélzott felhasználóknak egy gyors módot biztosítanak az akció elérésére, ahelyett, hogy az eredeti e-mailre vissza kellene menniük és kikeresni az adott ajánlatot.

 

Ez a típus azonban csak a web-alapú e-mail szolgáltatók esetében működik (mint a Gmail vagy a Hotmail), és meg kell bizonyosodnunk arról, hogy az címzettek engedélyezik a képek megjelenítését az e-mailekben.

 

Összefoglaló: Ha emelni szeretnénk a ROI-t bizonyos e-mail marketing kampányokban, akkor erősen megfontolandó, hogy ilyen rejtett HTML képcímkéket használjunk.

 

11. Hasonló célközönség retargeting (Similar/Lookalike Audience Retargeting)

Amikor létrehozunk egy célközönséget, a PPC eszközök, mint például az Adwords vagy a Facebook megadják a lehetőséget, hogy hasonló célközönséget is létrehozzunk olyan felhasználókbók, akik ugyanazokat a böngészési szokásokat folytatják, mint a listánk tagjai.

A hasonló közönséget egyszerű retargeting kampányokkal megcélozhatjuk, még azokat is, akik soha nem voltak a landing oldalon vagy a weboldalon.

 

Összefoglaló: Gyakran a hasonló célközönség mérete sokkal nagyobb lehet, mint az eredeti retargeting lista. Így több felhasználót célozhatunk meg vele.

 

12. Push-Along Retargeting

Olyan konverziós csatornánk van, amely több érintkezési ponttal rendelkezik, amiken keresztül a felhasználók eljuthatnak a következő lépésre? Ha így történik, a push-along retargeting jó barátunk lehet.

 

Csakúgy, mint az egyes kulcsszavak esetében, mérhető, hogy milyen messze jut el a felhasználó a konverziós folyamatban. A cél itt az, hogy erős hirdetésekkel a következő lépésre juttassuk el őket, és így tovább.

Hasonló a sorozatos retargetinghez, de ez kizárólag az action elvégzésére koncentrál a konverziós folyamatban. Nincsen idő vagy egyéb külső tényezők.

push
 

Összefoglaló: Győződjünk meg róla, hogy a célközönség mérete elég nagy minden konverziós lépcsőfokn. Ha kevesebb, mint 1000 látogató van az egyes konverziós pontokon, nem biztos, hogy elég nagy megjelenítést, kattintást vagy konverziós érünk majd el.

 

13. Részletes földrajzi célzás (Geographic Granularity Retargeting)

Az, hogy nemzeti vagy nemzetközi szinten hirdetünk, még nem jelenti azt, hogy a retargeting hirdetéseknek is ugyanezeken a szinteken kell futniuk. PPC hirdetések esetén kiválaszthatjuk, hogy honnan érkező látogatókat szeretnénk megcélozni.
Létrehozhatunk retargeting hirdetéseket a közönségnek speciális földrajzi beállításokkal. Ezt párosíthatjuk egy olyan landing oldallal, ami ehhez kapcsolódó üzenetet közvetít.

 

Összefoglaló: Vegyük azt a földrajzi helyet, ahol a legmagasabb a látogatószám és hirdessünk itt. minél magasabb az elért megjelenések száma, annál nagyobb az esély arra, hogy a kattintásból konverzió lesz. Ha sikerült, ismételjük meg a folyamatot egyedi retargeting hirdetésekkel és landing oldalakkal.

 

14. Redirect Link Retargeting

Ez a típus megengedi, hogy azokat, akik egy speciális linkre kattintanak, egy külön retargeting célközönségbe tegyük. A következő területeken működhet jól:

 

  • Az oldalunk egy összehasonlító oldal több lehetőséggel. Retargeting közönségek létrehozásával több konverziót érhetünk el.
  • Ha a cégünknek egységes e-mail aláírása van, akkor követhetjük az ebben található linkekre történő kattintásokat és egyedi közönséget hozhatunk létre ez alapján.
  • Ugyanezt tehetjük fórumokon, blog kommenteken keresztül.

Összefoglaló: Ez a megoldás ideális, magánszemélyeknek és cégeknek is, ha szeretnénk megmérni és megjegyezni azokat a felhasználókat, akik olyan helyekre mennek, ami felett már nincsen irányításunk.

 

15. RLSA retargeting

Az RLSA (Remarketing list for search ads = keresési remarketing) 2012-ben jelent meg, mint Google újdonság. Lényege, hogy megengedi, hogy speciális szöveges hirdetéseket készítsünk, amelyeket kizárólag a retargeting közönség láthat. Így különböző ajánlatokat adhatunk meg a keresési és shopping hirdetésekhez.

 

Egy példa RLSA-ra: egy kis iparágban vagyunk jelen, és a versenytársak nevére akarunk hirdetni, de csak akkor akarunk megjelenni, ha a látogató már korábban az oldalunkon volt.

 

Összefoglaló: ha az RLSA-t szeretnénk használni, használjunk rendszeresen ajánlatmódosítókat a retargeting közönségnek és válasszuk a “csak ajánlattétel” lehetőséget az Adwords beállításai között. Ez lehetővé teszi, hogy egy kicsit agresszívebbek legyünk azokkal az emberekkel, akik már voltak a weboldalon.

 

16. Anti-Bounce Retargeting

Ha a Google Analytics rendszerében nézelődünk, megtalálhatjuk a visszafordulási arány mutatót.

 

Ha a visszafordulási arány 60-80% között van, akkor miért tegyük a retargeting keret 60-80%-át olyan emberek elérésére, akik még csak nem is érdeklődnek a téma iránt?

 

visszafordulási arány
 

Ehelyett hozzunk létre egy ún. “cookie insertion delay” -t az idő egy részére (60 másodperc vagy több). Ez csak azokat a felhasználókat fogja számolni, akik legalább a megadott ideig voltak az oldalon.

 

Összefoglaló: A visszafordulási nem szükségszerűn rossz dolog. Ez a megoldás különösen jó, ha egy elkülönített landing oldalunk van (kifelé mutató linkek nélkül), ahol az összes kijárat visszafordulásnak minősül.

 

17. Nem süti alapú retargeting (Non cookie retargeting)

Mióta egyre több és több ember használja mobilon a böngészőt, ami gyakran anti-hirdetés platform, könnyen belátható, hogy a hagyományos sütik viszonylag gyorsan lejárnak vagy törlődnek. Még gyerekcipőben jár ugyan, de a nem cookie alapő retargeting egyre nagyobb népszerűségnek örvend.

 

Ha azt látjuk, hogy a jelenlegi retargeting sütik nem úgy működnek, ahogy azt mi szeretnénk, a következőket tehetjük: az ujjlenyomat alapú retargeting hasonló az mobilok ID alapú retargetingjéhez, ahol az egyes azonosítható információdarabok alapján azonosítjuk a látogatókat a különböző eszközökön keresztül.

 

A süti nélküli retargetinggel tehát a különböző eszközökön keresztül olyan adatokhoz juthatunk, mint a böngésző típusa, a telepített szoftver, az időzóna, az IP cím és még sok más.

 

Összefoglaló: Tudjátok, hogy a Google miért volt olyan szerelmes a közösségi média hálózat ötletébe? Mert a cégek, mint a Facebook, vezető szerepet töltenek be a cross-device retargeting területén, köszönhetően annak a ténynek, hogy a felhasználók nagy része mobilon és asztali gépen is bejelentkezik a Facebook fiókjába.

 

18. Dinamikus retargeting (Dynamic Retargeting)

A dinamikus retargeting segítségével nem kell több száz termékhez vagy ajánlathoz egyedi képes és szöveges hirdetéseket készítenünk. Az Adwords vagy az Adroll különböző sablonokat kínál, ami a vásárlási feed-ből kiszedi az információkat, mint a kép, ár, elérhetőség.

 

A retargeting sütik megjegyzik, hogy melyik termékoldalt látogattuk meg és ezután olyan dinamikus hirdetéseket láthatunk, amik csak azokat a termékeket tartalmazzák, ami után érdeklődtünk.

 

Összefoglaló: A Google Adwords és egyéb retargeting hirdetési rendszerek segítségével dinamikus retargeting hirdetéseket készíthetünk, amik azonnal megjelennek display hálózaton vagy a közösségi oldalakon. Használhatunk késleltetést is.

 

19. Tartalom retargeting (Content Retargeting)

A tartalom retargeting kampány jó lehetősége nyújt arra, hogy növeljük a bizalmat és konverziók jövőbeli számát. Így működik:

 

  • Létrehozunk egy retargeting közönséget, ami megcélozza azokat az embereket, akik egy adott blog posztot vagy tartalmat olvastak az oldalon.
  • Létrehozunk egy célközönséget, ami azokat tartalmazza, akik érdeklődnek a termék vagy szolgáltatásunk iránt.
  • Képes és szöveges hirdetéseket készítünk, ami a tartalom egy kiegészítése vagy olyan tartalom, amit valószínűleg kedveli fognak, vagy még jobb, egy könnyű ajánlat, mint például egy ingyenes útmutató.

tartalom marketing
 

Összefoglaló: A tartalom retargeting a leggyakrabban használt megoldás arra, hogy tápláljuk és növeljük a bizalmat a látogató és a brand között, és nem szükségszerűen célja a direkt konverzió elérése, mint a többi retargeting kampány esetében. Különösen jól működik olyan vállalatok esetén, akiknek hosszú a vásárlási folyamatuk.

 

20. Referral retargeting

Mi a helyzet, ha a látogatónk ismer egy másik személyt, akinek előnye származna a termékünkből / szolgáltatásunkból? Nem akarnánk, hogy hagyja, hogy a barátok, a közösség is tudjon róla? Dehogynem.

Ha elérjük a konverziót, egy új célközönséget készíthetünk a konverzió utáni URL alapján, ami a közönséget egy ‘referral’ csoportba teszi.

 

A képes és szöveges hirdetéseinkben egyedi üzenetet mutathatunk, amiben például az szerepel, hogy minden meghívott ember után 10% kedvezményt kapnak. Őket egy külön landing oldalra irányíthatjuk és ez létfontosságú kérdés, hiszen szuper könnyűvé kell tennünk, hogy azok akik már konvertáltak, könnyedén elküldessék a linket a közösségüknek.

 

Összefoglaló: A cégünk típusa határozza meg, hogy milyen típusú referral tartalomra számíthatunk. B2C cégek általában nagy eléréssel rendelkeznek és potenciálisan összehasonlíthatók olyan B2B cégekkel, akik alacsonyabb vásárlói értékkel dolgoznak.

 

21. Közösségi retargeting (Social Retargeting)

Olyan retargeting lehetőség, amit minden hirdetőnek és marketingesnek ki kell használnia. Speciális retargeting közönségeket készíthetünk a social platformokon keresztül, mint a Facebook vagy a Twitter. Az Adroll az egyik vezető közösségi retargeting hálózat, amiben megcélozhatunk Facebook, Twitter és egyéb publikus weboldal hálózatokat.

A Linkedinnek szintén van saját retargeting megoldása, a Lead Accelerator, ami a saját hálózaton belül használható.

Social Media
 

Összefoglaló: Sok hagyományos PPC csatorna, mint az Adwords vagy a Bing, nem férnek hozzá a különböző közösségi hálózatok hirdetési hálózatához. Használjuk közvetlenül a közösségi network-öt vagy harmadik fél típusú eszközöket, hogy több kampányt egy felületen menedzseljünk.

 

22. Versenytárs retargeting ( Competitor Retargeting)

Többek között az Adwords is lehetőséget ad arra, hogy a közönséget az alapján célozzuk meg, hogy milyen tartalmakat néztek meg, milyen böngészési szokásaik voltak, amik a konkurensek weboldalára vezették őket.

 

A Retargeting Base nevű eszköz például jó megoldás az elő retargetingre, ami során egy sütit adunk azokhoz a felhasználókhoz, akik meglátogatták a versenytárs oldalát. Ez etikus/legális? Valószínűleg nem, de biztosan sokat kipróbálták már. A következő lehetőségeink vannak:

 

  • Adwords RLSA célzás a versenytársak neveire, kulcsszavaira
  • Adwords Gmail szponzorált hirdetéssel a versenytársak neveire, mint kulcsszóra külön licitálhatunk
  • Adwords keresési/display kampányok – kulcsszavak alapján mutathatunk hirdetéseket.

Összefoglaló: Ez a típus képes a versenytárs oldalain elhelyezni a retargeting kódot.

 

23. Partner Retargeting

A partner retargeting egy olyan partnerségen alapul 2 weboldal között, ami megengedi hogy egymás sütijeit használják. Biztos mindenki találkozott már olyannak, hogy egy weboldal, aki csak autót árult, érdeklődött olyan weboldalak látogatóinak retargetálása iránt, akik vagy motorokat árulnak, vagy fordítva.

 

Jobb példa talán a repülőjáratok és a hotelek között együttműködés. Mindkettő külön cég, de kiegészítő ajánlatokat adhatnak egymásnak.

 

Összefoglaló: A partner retargeting tulajdonképpen megengedi, hogy kölcsönvegyük egy másik weboldal látogatóit a szokásos retargeting költségek töredékéért cserébe.

 

24. Re-Engagement Retargeting

Vannak olyan idős látogatók, akik nem végeznek semmilyen tevékenységet, vagy már megvan az e-mail címük, vagy már rajta vannak a listánkon.

 

A taktika az e-mail marketing világából származik, de úgy működik, mint a retargeting hirdetések. Egy e-mailben felhívjuk a figyelmüket, hogy régen jártak nálunk, és ha valamennyi időn belül ismét felkeresnek minket, kedvezményt kaphatnak. Eldönthetjük, hogy e-mailen vagy más csatornán keresztül szeretnénk elérni őket.

 

Összefoglaló: A régi vásárlók már ismernek minket, csak emlékeztetnünk kell őket, hogy miért szeressenek meg minket újra. Használjunk re-engagement retargetinget, hogy új életet vigyünk a régi feliratkozókba és a látogatók az új ajánlatok hatására visszatérjenek.

 

25. Keresési retargeting (Search Retargeting)

Elképzelted már, hogy olyan felhasználókat célozz meg, akik még soha nem jártak a weboldalon, de a kulcsszavak, amire keresnek érdekesek számodra is? A keresési retargeting segítségével ezt megtehetjük képes és szöveges hirdetésekkel.

 

A keresőmotorok ugyanis egy retargeting sütit helyeznek el minden keresés alkalmával, amik kommunikálják az adatokat a hirdetési hálózatoknak és kampányoknak.

 

Összefoglaló: Ha a vállalkozásunkat magas CPC költség sújtja, akkor a keresési retargeting segítségével olcsó kattintásokat szerezhetünk.

 

26. Youtube retargeting (YouTube Retargeting)

A Youtube a második legnagyobb kereső a világon, olcsó megjelenítési költséggel és Trueview hirdetésekkel operálhatunk itt.

 

Videós hirdetéseket készíthetünk, ami lehetőséget ad további közönségadatok megadására a célzás pontosításához. Az egyetlen hátránya az ilyen típusú retargetingnek, hogy nem olyan egyszerű, gyors vagy olcsó teszteli, hogy a statikus képes hirdetések vagy a videó hirdetések teljesítenek-e jobban.

 

videómarketing
 

Összefoglaló: A hagyományos display és közösségi retargeting mellett a Youtube a 3. csatorna ahol a közönséget eredményesen elérhetjük.

 

27. Böngésző-ablakváltás retargeting (Browser Tab Switch Retargeting)

Süti vagy ujjlenyomat nélkül használható retargeting típus. A böngésző ablak címe megváltozik, amikor megpróbáljuk elhagyni az oldalt. A megoldás módja azonban egyelőre titkos.

 

Összefoglaló: Klasszikus példa az oldalon kívüli gondolkodásra – kihasználjuk ezt a funkciót, hogy megtartsuk a látogatókat és több időt töltsenek az oldalon.

 

28. Helyszíni retargeting (Onsite Retargeting)

Gyakori formája a felugró ablakok, amik akkor jelennek meg, lefelé görgetünk, vagy ha el akarjuk hagyni az oldalt. A célja, hogy megmutassuk az ajánlatunk előnyeit vagy egy kedvezményt adjunk, vagy feliratkoztassuk őket a blogunkra.

 

Összefoglaló: Ha onsite retargetingben gondolkodunk, számtalan opció közül választhatunk, különböző üzenetekkel és ajánlatokkal célozhatjuk meg a célközönséget. Időtartam, gyakoriság, görgetési mélység, eszköz és más faktorok mind beállíthatók hozzá.

 

29. Push Notification Retargeting

A PushCrew nevű eszköz lehetővé teszi, hogy a látogatók értesítéseket kapjanak tőlünk a böngészőben, nem számít, hogy milyen weboldalon vannak éppen, értesíthetjük őket egy új blogposzt publikálásáról.

A verseny növekedésével és a koncentrálóképesség csökkenésével párhuzamosan, el kell gondolkodnunk arról, hogyan tudunk eljutni a felhasználókhoz az e-mail üzeneteken vagy a hirdetési helyeken túl.

 

Összefoglaló: Még ha a felhasználó böngészője be is van zárva, a push értesítések akkor is megjelennek neki.

 

30. Kosárelhagyási retargeting (Abandoned Cart Retargeting)

Ha eCommerce oldalunk van, akkor valószínűleg kosárelhagyás is van. Mint üzlet tulajdonosok a célunk, hogy ezeket vásárlásokká alakítsuk. Egy jó mód erre az e-mail retargeting, ami visszaviszi a látogatókat az elmentett kosárhoz. Akár 3-11% kosárelhagyást visszahozhatunk.

 

Különböző eszközök segítségével összegyűjthetjük azokat az e-mail címeket, amit a felhasználók a megrendelési adatok során megadnak, regisztráljunk a személyt attól függetlenül, hogy végigment-e a teljes vásárlási folyamaton.

Ha nem fejezik meg a vásárlást, egy automatikus e-mailt küldünk ki nekik a kosárban található termékek képeivel és egy felhívással arra vonatkozóan, hogy térjenek vissza a kosárhoz.

 

Összefoglaló: A kosár visszaállítása nagy üzlet az eCommerce weboldalak számára. Anélkül, hogy kedvezményt vagy egyedi ajánlatot adnánk, helyreállíthatjuk az eladást azzal, hogy emlékeztetjük a felhasználókat arra, hogy nem fejezték be a vásárlást.

 

31. CPA retargeting

A retargeting lehetővé teszi a különböző ajánlattételi stratégiát mixelését: CPC, CPM, CPA.

A CPA pay per conversion ajánlattételt jelent. Megadhatunk egy maximumot, amit egy konverzióért hajlandóak vagyunk fizetni, legyen egy letöltés, lead generálás vagy bármilyen típusú konverzió.

 

Összefoglaló: Ha ki szeretnénk használni a CPA ajánlattétel előnyeit, ne feledjük, hogy az egyéb retargeting kampányokat szüneteltetnünk kele erre az időre. Nem szeretnénk, hogy a különböző kampányok egymás ellen versenyezzenek, és ezzel felemeljék az átlagos CPC értéket.

 

32. Mobilalkalmazás retargeting ( Mobile App Retargeting)

Hogyan tudjuk megcélozni azokat, akik letöltötték az alkalmazásunkat, ahelyett hogy az alkalmazáson belül kínálnánk nekik kedvezményt? A retargeting a legolcsóbb és leghatékonyabb mód arra, hogy új felhasználókat érjünk el a mobil alkalmazások világában.

app-store
 

Van valaki már meglátogatta az alkalmazás oldalát vagy a céloldalt, de nem töltötte le. Retargetáljuk őt azzal a céllal, hogy letöltse az alkalmazásunkat.

Ha valaki már letöltötte, a következő cél az lehet, hogy alkalmazáson belüli vásárlást hajtson vére.

A céltól függetlenül, a mobil alkalmazás retargeting kihasználja a hagyományos platformok előnyeit, sőt több betekintést ad, ha az alkalmazásba integrálunk egy követési és hirdetési rendszert.

 

Összefoglaló: A mobil alkalmazás retargeting egy jó lehetőség a növekedésre. Egyre több és több vállalat új mobil hirdetés formátumokat készít és a vezetők, mint a Google vagy a Facebook, egyre könnyebbé és könnyebbé teszi a követést app szempontjából. Már a mobil mély linkelés is lehetséges, ha az alkalmazás egy adott helyére szeretnénk eljuttatni a felhasználót.

 

33. Smother Retargeting

Számos technika elmondja, hogy használjunk gyakoriságkorlátot (adott időszak alatt adott egyedi felhasználó számára megjelenített hirdetések száma), hogy ne idegesítsük a felhasználókat.

 

De mi van, ha valaki megszedi a szabályt és nagyob ROI-t ér el vele? Ekkor jön a smother retargeting, aminek egyetlen célja van: elérni a felhasználókat, amilyen gyakran csak lehet.

 

Használjunk különböző retargeting hálózatokat (Adwords, Adroll, stb..) hogy mindenhol elérjük a látogatókat, ahol jár (általános oldalak, FB, Twitter). Ezután egy lépéssel tovább mehetünk és ezeket a felhasználókat külön csoportokba tehetjük, mint akik majdnem konvertáltak. Lehet, hogy elkezdték kitölteni az űrlapot, vagy voltak a megrendelő oldalon, de nem vásároltak végül.

 

Összefoglaló: A cél itt az, hogy rövid idő alatt sokszor érjük el a közönséget, hogy lássuk, tudjuk-e csökkenteni a konverzióig tartó időt attól kezdve, hogy a látogató először látta a hirdetést. Győződjünk meg róla, hogy minden potenciális területen retargetáljuk a látogatókat, miután elhagyta az oldalunkat.

 

 

Minden retargeting módszer ugyanazt a gyakorlatot használja, mint bármely online hirdetési kampány. Tesztelni kell a hirdetéseket és a célkritériumokat ahhoz, hogy eredményes retargeting kampányunk legyen. Te melyiket próbálnád ki szívesen?

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

Forrás: klientboost.com

 

 



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!