5 nagy SEO hazugság

2016-ban egyre több SEO kockázattal szembesülhetünk. Könnyedén elveszíthetjük a helyezésünket, ha az algoritmus változások miatt egy korábban jól használható stratégia hirtelen átváltozik egy nem használhatóvá. Vagy ami a legrosszabb, a versenytársak megelőznek minket, billió linkkapcsolat segítségével.
Minden héten hallhatunk SEO rémtörténeteket, így már az ígéretesnek tűnő ötleteket is félünk tesztelni, hátha több kárt okozunk vele, mint hasznot. És valóban, sok forog kockán..

 

Összegyűjtöttük az 5 legnagyobb SEO tévhitet, ami bizonyítottan hamis.

keresőoptimalizálás

1. Ne a SEO kedvéért építs linkeket

A mítosz

Számtalan alkalommal hallhattuk már: a Google nem díjazza a keresőptimalizálás érdekében történő linképítést. A keresőóriás ellenzi a természetellenes linkeket, áll a Webmestereszközök minőségi irányelveiben:

“Any links intended to manipulate PageRank or a site’s ranking in Google search results may be considered part of a link scheme and a violation of Google’s Webmaster Guidelines.”

Az az ötlet, hogy a linkprofilt természetes módon hagyjuk növekedni, jó, hiszen ha hasznos tartalmunk van, azt mindenki hajlandó lesz linkelni. De hogyan éljük így túl egy olyan iparágban, ahol mindenki linket épít? A linképítés valóban a sötét oldal?

 

Az igazság

Annak ellenére, amit a Google mond, a linkek az egyik legerősebb rangsorolási faktornak számítanak.

 

A tanulság

A Google akár elismeri, akár nem, a linképítés továbbra is a SEO stratégia fontos része. Ha úgy döntünk, hogy nem építünk linkeket, valószínűleg a versenytársak mögött fogunk kullogni, hiszen ők minden bizonnyal építenek.

Igaz, hogy ideális esetben az a cél, hogy megbízható forrásból származó minőségi linkeket szerezzünk, de a minőség fogalma iparáganként változó. A legfontosabb, hogy alaposan meg kell vizsgálni a legjobban rangsorolt versenytársak linkhálózatát, hogy ötleteket szerezzünk belőle arra vonatkozóan, hogy mely linkek működnek jól az iparágban.

 

2. A kattintások nem befolyásolják a rangsort

A mítosz

A Google hivatalos álláspontja-e vagy sem, de az, hogy a keresési átkattintási arányok hatással vannak a rangsorra, következetlen kijelentés.
Ha rákérdezünk, tagadják ezt az állítást, ami miatt a SEO szakemberek elhiszik, hogy a kattintási adatok könnyen használhatók a rangsor manipulálására.

 

Az igazság

Sok bizonyíték van, ami ezen mítosz ellen szól. Először is a Google-nek van néhány szabadalma a kattintások rangsorolási tényezőként való felhasználására vonatkozóan:

“The general assumption […] is that searching users are often the best judges of relevance, so that if they select a particular search result, it is likely to be relevant, or at least more relevant than the presented alternatives.”

Érdekes, hogy ezek a szabadalmak is tartalmazzák, hogy a spam miatt a Google nem használja az organikus kattintásokat rangsoroláskor. De persze, csak azért, mert van egy ilyen szabály, még nem jelenti azt, hogy mindig helyesen is használják..

 

A tanulság

Kísérletek egyértelműen azt mutatták, hogy minél többen kattintanak az oldalra az organikus keresés során az adott pozícióban, annál valószínűbb, hogy javulni fog a helyezése. Tehát igen, ez egy újabb ok arra, hogy optimalizáljuk a snippeteket.

 

3. A kulcsszavak többé nem fontosak

A mítosz

2013-ban a Google Kolibri frissítés után úgy tűnt, hogy érvényét veszti minden, amit a kulcsszavakról vagy az on page SEO-ról eddig gondoltunk. Úgy látszott, hogy a kulcsszavakat felváltják a fogalmak és témák, és így a kulcsszó szerinti célzás többé értelmetlen lesz.

És ez nem csak a Kolibri hozadéka. A Knowledge Graph és a RankBrain is arra irányul, hogy megértse a keresési lekérdezések szándékát, minél emberközpontúbb módon.

Hogy igazságosak legyünk, a Google soha nem jelentette ki nyíltan, hogy a kulcsszavak többé nem fontosak. A mítoszt inkább a SEO szakemberek terjesztették el, kibővítve azt, amit a Google valójában mondott a céljáról.

 

Az igazság

Több csúcstechnológiai megoldás áll a Google mögött annak érdekében, hogy értelmezzék a felhasználók lekérdezéseit, de van egy kis varázslat is. Ha őszinték akarunk lenni: a karakterek csak karakterek, nincs még egy olyan dolog, mint a számítógépes nyelvi feldolgozás – és soha nem is lesz.
Természetesen ez nem ássa alá a Google fejlődését ezen a területen.

A Kolibri és a többiek kétségtelenül átváltoztatják a keresőt egy megértőbb “dologgá”, hogy össze tudja kapcsolni a keresőbe beírt lekérdezéseket és a kapcsolódó tartalmakat. Mindez megváltoztatja ugyan a kulcsszó-kutatásokat nagymértékben, de nem teszi kevésbé fontossá.

 

A tanulság

A szemantikus keresések korában, a kulcsszó-kutatás kevésbé egyértelmű, de nem kevésbé fontos.

 

4. A közösségi jeleknek nincsen SEO ereje

A mítosz

Ahogy a kattintási arány, a közösségi jelek is vitatott tényezők. 2010-ben Matt Cuts nyíltan azt mondta, hogy a közösségi médiából származó elkötelezettség-mutatók rangsorolási faktorok. De később a Google ezt a tényt letagadta.

 

Az igazság

Igazság szerint a Google egyszer tett nyilatkozatot arról, hogy nem használja fel a közösségi média jeleket rangsoroláskor. De a dolgok változnak, és ha követjük a Google álláspontját a témában, akkor észrevehetjük, hogy ma már nem tagadja a közösségi jelek rangsorra történő hatását.

 

A tanulság

A közösségi jelek és a rangsorolás között szoros kapcsolat van, nem engedhetjük meg magunknak, hogy figyelmen kívül hagyjuk ezt a stratégiában.

 

5. A kulcsszó-optimalizált linkszöveg rossz a SEO-nak

A mítosz

Mióta az első Pingvin frissítés megjelent 2012-ben (fókuszpontjában a túloptimalizált linkszövegekkel, a link relevanciával és a spam linkekkel), a kulcsszavas linkszövegek veszélyéről sokat hallunk.  A Google irányelvei szerint az optimalizált linkszöveg többet árthat, mint használhat:

“Links with optimized anchor text in articles or press releases distributed on other sites are examples of unnatural links.”

 

Az igazság

A Pingvin nem vicc, nehéz feladat felépülni belőle. A linkszövegek sokszínűsége az egyik legnagyobb aggodalom a linképítés során.
De mindez nem azt jelenti, hogy a linkszöveget nem optimalizálhatnánk a fő kulcsszavakra. A Pingvin a legtöbb esetben csak a túl sok optimalizált linkszöveg után büntet.

 

A tanulság

A pontos egyezésű kulcsszavakat tartalmazó linkszövegek erőteljesen korrelálnak a ranglistákkal, és a nem optimalizált linkszövegek miatt is bajba kerülhetünk, hiszen utóbbi esetben hiányzik a sokszínűség.
Nincs univerzális adat arra vonatkozóan hogy a linkszövegek hány százaléka lehet kulcsszógazdag. A legjobb mód, ha megvizsgáljuk a fő versenytársakat, az általuk használt linkszövegeket és azok eloszlását, azaz azt ami már működik az iparágban.

 

 

Ezen mítoszok közül tulajdonképpen egyik sem a keresők hibája. Gyakran a SEO szakemberek által születnek és erősödnek meg, köszönhetően a félelmeknek és a Google algoritmusról való tudásunk hiányosságainak.

 

Forrás: link-assistant.com

 

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!