A Google keresési eredmények típusai

Régen elmúltak már azok az idők, mikor minden Google találat ugyanúgy nézett ki. Most már különböző formákkal és méretekkel találkozhatunk, a különbözőséget a másfajta tényezők használata okozza..

 

A keresési eredményeket 5 fő típusba sorolhatjuk (mindegyiknek vannak altípusai is):

 

  • Knowledge Graph találatok
  • Hirdetések
  • Helyi keresési eredmények
  • Kiemelt snippetek
  • Organikus keresési eredmények

Nézzük meg a kategóriákat és az abban található altípusokat egyesével funkciók és az általuk kínálat SEO lehetőségek szerint.

Knowledge Graph találatok

1. Carousel

Google carousel

 

Jelenleg a Carousel találatok a nem kereskedelmi célú lekérdezések esetében láthatók, ahol a Google célja a megértés, és ezért a felhasználó több lehetőség közül választhat. A Google korábban helyi vállalkozásoknál alkalmazta, de 2014 óta ez már nem él: az éttermek, a szállodák, a szórakozóhelyek kikerülnek a használati körből. Hátránya, hogy nem tartalmaz az oldalra mutató linket, kattintás után egy új keresési eredmények oldalra jutunk.

 

SEO potenciál: nagyon gyenge

Jól használható: múzeumok, zenészek esetében

 

 

2. Brand Knowledge Graph

Brand Knowledge Graph

 

Elsősorban brand lekérdezéseknél láthatjuk. Általában tartalmazza a cég/brand nevet, logót, linket a weboldalra, leírást, social profilokra mutató linkeket. Előnye, hogy felkelti a felhasználó figyelmét, és közvetetten növeli a cég/márka megbízhatóságát.

 

SEO potenciál: magas

Jól használható: márka kulcsszavakat célzó vállalatoknál

 

Milyen információkból származnak az itt látható adatok?

  • Wikipédia adatok
  • Schema jelölés a weboldalon
  • Visszaigazolt közösségi média profilok

 

Hirdetések

1. Adwords hirdetések

Google Adwords hirdetések

 

Az Adwords keresési hirdetések az organikus eredmények felett vagy alatt (az oldal alján) láthatóak. Minden Google találati oldalon feltűnhetnek, szinte bármilyen keresési kifejezésre.

 

SOE potenciál: magas

Jól használható: mindenkinek

 

Hogyan kerülhetünk oda: készítsünk egy Adwords fiókot és indítsunk keresési kampány(oka)t.

 

 

2. Google shopping

Google shopping

 

A shopping hirdetések egy külön blokként jelennek meg a találati oldal jobb oldalán, termékképekkel együtt. Csak erősen kereskedelmi tartalom esetében látható.

 

SEO potenciál: átlagos

Jól használható: webshoptulajdonosoknak

 

Hogyan kerülhetünk oda: ahhoz hogy Google shopping kampányt készítsünk, szükségünk van Google Adwords és Merchant Center fiókokra. (A shopping hirdetések hazánkban jelenleg csak Amerikai célzású kampányok esetében használhatók.)

 

 

3. Google Flights

Google Flights

 

A Google Flights a Google és az ITA együttműködésének eredményeként jött lére. A felhasználók már a Google keresés során láthatják a repülőmenetrendeket és az árakat. Tartalmazza a repülőtársaságok nevét is, linkkel együtt. Kattintás után a Google Flights oldalára jutunk, ahol akár le is foglalhatjuk a kiválasztott járatra a helyez (néhány esetben anélkül megvehetjük a jegyet, hogy elhagynánk a Google-t).

 

SEO potenciál: magas

Jól használható: repülőtársaságok, utazási ügynökségek számára

 

Hogyan kerülhetünk oda: használatához kapcsolatba kell lépni az ITA-val.

 

 

4. Hotel hirdetések

Google Hotel hirdetések

 

A Google hotelek esetében gyakran felkínálja a szobafoglalás lehetőségét már rögtön a keresési oldalon. Ezen keresztül foglalhatunk mind a hotel hivatalos weboldalán, mind különböző utazási oldalakon (például booking.com, agoda.com).

 

SEO potenciál: magas

Jól használható: hotelek, utazási ügynökségek, foglalási ügynökségek számára

 

Hogyan kerülhetünk oda: használatához lépjünk kapcsolatba a Google csapatával

 

Helyi keresési eredmények

1. Helyi találatok

Google Helyi találatok

 

Egy térképet és alatt 3 tételes listát tartalmaz. A 3 listázott elem nagyban függ a helyzetünktől. Kattintással a Google Térképre jutunk, ahol bővebb információkat láthatunk az adott cégről.

 

SEO potenciál: magas

Jól használható: minden vállalkozás esetén, amely fizikai hellyel rendelkezik

 

Hogyan kerülhetünk oda:

  • regisztráljuk cégünket a Google Cégem rendszerébe (cím, telefonszám, képek, stb..)
  • gyűjtsünk pozitív véleményeket (hatással lehetnek a megjelenés helyére

 

2. Helyi Knowledge Graph Panel

Helyi Knowledge Graph Panel

 

Elsősorban brand keresések alkalmával jelenik meg, ami azt jelenti, hogy a felhasználó a cég helyszíne, ritkábban egyéb információja után érdeklődik. Hasonló a korábban bemutatott Brand Knowledge Graph-hoz, itt azonban más forrásokból származnak az adatok.

Általában tartalmaz képet, térképet, a cég weboldalára mutató linket, Google Maps útvonal linket, Google értékeléseket, kapcsolati adatok és egyes vállalkozástípusok esetében népszerű időszakokat is. Néha egyszerre megjelenhet a céges (brand) és helyi Knowledge Graph is a keresés során.

 

SEO potenciál: magas

Jól használható: minden vállalkozás esetén, amely fizikai hellyel rendelkezik

 

Hogyan kerülhetünk oda:

  • végezzünk egy bevezető kampányt: győződjünk meg róla, hogy a cégünk minden releváns helyi- és iparág specifikus gyűjtőoldalon szerepel (névvel, címmel, telefonszámmal)
  • állítsuk be a Google cégem oldalunkat :megléte kritikus a helyi KG listázáshoz
  • fontos, hogy az adatok helyesek és relevánsak legyenek
  • szerezzünk néhány jó értékelést

 

Kiemelt snippetek

1. Utazási box

Google Utazási box

 

Olyan lekérdezések alkalmával, amikor a felhasználó egyik helyről egy másikra történő utazásra keres, a Google gyakran Utazási box-ot jelenít meg, ahol láthatjuk a térképen az útvonalat, és választhatunk autó, gyaloglás, bicikli vagy vonat, mint közlekedési eszköz között. Ugyanazt az eredményt mutatja, mint a Google Térképen az útvonal opció.

 

SEO potenciál: magas

Jól használható: utazási és szállítási cégeknek

 

Hogyan kerülhetünk oda: a Google free transit partner programjához csatlakozhatva, amennyiben olyan szolgáltatásunk van, ami mindig fix útvonalon mozog.

 

 

2. Rich snippet

Google Rich snippet

 

A rich snippetnek számtalan fajtája van, az időjárás előrejelzésektől kezdve az élő sporteseményekre vonatkozó kalkulációkig. Előnye, hogy azonnali, szöveget választ ad a felhasználó lekérdezésére, anélkül, hogy el kéne hagynia a Google-t. A legtöbb ilyen információ harmadik fél típusú forrásból származik, és egy link mutat az eredeti oldalra (ahogy a fenti képen is látható).

 

SEO potenciál: nagyon magas

Jól használható: bárkinek

 

Hogyan kerülhetünk oda:

  • keressük meg azokat az iparágban gyakori kérdéseket, amelyekre tartalmat készíthetünk
  • válaszoljunk meg a kérdést a tartalomban
  • használjunk schema jelölést
  • optimalizáljuk az oldalt

 

Organikus keresési eredmények

1. Hagyományos organikus találatok

Hagyományos organikus találatok

 

A jó öreg keresőoptimalizálás eredménye. De a hagyományos keresési eredmények sem úgy néznek ki ma, mint régen, nem teljesen egységes a megjelenésük.

 

SEO potenciál: nagyon magas

Jól használható: mindenkinek

 

Hogyan kerülhetünk oda:

  • optimalizáljuk a weboldalt
  • készítsünk rich snippeteket (képpel, véleménnyel, belső linkekkel)

 

 

2. Közösségi listázás

Google Közösségi listázás

 

A találati listában látható közösségi eredmények az utóbbi néhány évben törtek előre.

 

SEO potenciál: átlagos

Jól használható: mindenkinek, aki aktív a közösségi oldalakon

 

Hogyan kerülhetünk oda:

  • használjunk schema jelölés a weboldalunk főoldalán
  • erősítsük meg a közösségi profiljainkat

 

 

3. Google hírek

Google hírek

 

Google Hírek keresési eredményekkel az organikus találatok között találkozhatunk, az első találati oldalon. Maximum 3 linket tartalmazhat, és az elsőhöz gyakran kis indexkép is tartozik.

 

SEO potenciál: átlagos

Jól használható: bloggerek, híroldalak esetében

 

Hogyan kerülhetünk oda: ha minőségi, friss, egyedi és nem üzleti célú tartalmunk van, és betartjuk a Google híroldalakra vonatkozó irányelveit, akkor Google News Publisher-ré válhatunk.

 

 

4. Képek

Google képek

 

Képtalálat „dobozt” gyakran láthatunk az organikus eredmények felett/között. Ezek képek közvetlenül a Google képek oldalára linkelnek.

 

SEO potenciál: átlagos

Jól használható: stock fotó oldalak, fényképészek, művészek számára

 

Hogyan kerülhetünk oda:

  • optimalizáljuk a képek méretét (sitespeed szempontjából is fontos)
  • csak egyedi, eredeti képeket használjunk
  • töltsük ki a kép címe és alt szöveg mezőket minden kép esetében
  • optimalizáljuk az oldalt és az URL-t (kulcsszavakkal)

 

 

5. Videók

Google videók

 

A közösségi linkekhez hasonlóan, a videó találatok is az organikus eredmények közé ékelődnek be és egyedi snippetet tartalmaznak. Láthatjuk az indexképet, a megjelenési dátumot és a videó csatorna nevét (feltöltötte:…).

 

SEO potenciál: magas

Jól használható: mindenkinek, aki videós tartalmat akar létrehozni

 

Hogyan kerülhetünk oda:

  • készítsünk videós tartalmat
  • optimalizáljuk a videó nevét, címét, leírását, címkéket
  • maximalizáljuk a felhasználói élmény (a kommentek, megtekintések meghatározzák egy videó minőségét)
  • hirdessük a videót

 

Ezek lennének tehát a Google keresési eredmények főbb típusai és jellemzőik. Mindig az iparág, a szolgáltatásunk típusa dönti el, hogy melyiket érdemes/lehet használni.

 

Forrás: link-assistant.com

 

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!