Mi a korrigált visszafordulási arány és miért érdemes használni?

Először is, tisztázzuk a visszafordulási arány fogalmát. A visszafordulási arány ugyanis nem az, mint amit sokan annak gondolnak: nem mondja meg, hogy a felhasználók elolvasták-e a tartalmat, vagy kapcsolatba kerültek-e vele valamilyen módon.

 

A Google szerint, a visszafordulási arány az egyoldalas munkamenetek százalékos aránya (azaz a személy elhagyja a belépési oldalt mindenféle interakció nélkül).

Egyszerűbben, a visszafordulás az, amikor valaki a weboldalra jut, és anélkül elhagyja, hogy más aloldalakat megnézett, vagy bármilyen tevékenységet végzett volna.

 

A valóságban a visszafordulási arány hasznos információkat ad a felhasználók viselkedéséről, ami hasznos lehet a különböző marketing kampányok tervezése során.

 

Csak nagyon kevés értékes információt ad. Ha a visszafordulási arány növekedik vagy túl magas, sokan megijednek (pedig céloldalak esetében az átlagos visszafordulási arány 70-90%).

 

visszafordulási arány
 

 

Egyesek szerint a magas visszafordulási arány jó dolog, hiszen azt jelenti, hogy a felhasználó minden keresett információt megtalált a céloldalon, amire szüksége volt.

 

Fontos szem előtt tartani, hogy amikor egy felhasználó visszafordul, akkor ő már nem fog szerepelni az egyéb mutatók között, pl. munkamenet átlagos hossza.

A megoldás: a korrigált visszafordulási arány

Lényegében létrehozunk egy eseményt, ami akkor aktiválódik, ha a felhasználó egy bizonyos időt eltölt a céloldalon, és megadjuk, hogy a Google Analytics ezeket a felhasználókat ne számolja visszafordulóknak.

 

Nézzük példának egy blog bejegyzés teljesítményét. A felhasználó eljut az oldalra, elolvassa az egész cikket, majd kilép, így visszafordulónak számít. Ezáltal nem ad információt az elkötelezettségéről, vagy a felhasználói élményéről.

Viszont ha definiálunk egy időkorlátot, ami után a felhasználó ‘elkötelezetté’ válik, akkor ezután nem számít majd visszafordulónak, és pontosabb képet kaphatunk arról, hogy megtalálták-e az oldalon, amit kerestek.

 

Ha beépítjük a korrigált visszafordulási arány mutatót az oldalunkba, meg tudjuk nézni, hogy a korábban magas visszafordulási aránnyal rendelkező blog bejegyzéseinket valójában hányan olvasták el. Ez a mutató sokkal értékesebb adatokat nyújt, mint a hagyományos visszafordulási arány.

Hogyan kell beállítani?

A meglévő Google Analytics kódot kell egy sorral kibővíteni a következő sorral:

 

setTimeout(“_gaq.push([‘_trackEvent’, ’15_seconds’, ‘read’])”,15000); // –additional line

 
Ebben a kódban az időlimit 15 másodperc, de ezt tetszés szerint változtathatjuk.

A korrigált visszafordulási arányra való áttérés azt jelenti, hogy kevesebb lesz a visszaforduló Analyticsben, valamint javul más mutatók pontossága, mint például a munkamenet átlagos időtartama, de egyéb módon nem befolyásolja az adatgyűjtést.

 

A korrigált visszafordulási arány ugyan nem tökéletes, de a jobb adatok és a könnyű implementálás egy nagy lépés a helyes irány felé, valamint választ ad a mindenkit foglalkoztató kérdésre: vajon a felhasználók elolvasták a tartalmat?

 

Forrás: moz.com

 

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!