A linképítés jövője

Minden link egy szavazat a weboldalra. Ezek a kapcsolatok az organikus keresési forgalomban töltenek be jelentős szerepet, hiszen lényegesen megnövelhetik egy adott honlap forgalmát.
 
A Google számtalan tényező alapján határozza meg, hogy egy adott link milyen minőségű és milyen értékű.
 
Korábban viszonylag egyszerűen lehetett linkeket készíteni. Ma már azonban sokkal nehezebb feladat egy ‘jó’ link megszerzése.

linképítés

Mit hoz a jövő?

A jövő nem a linkekről szól. Hanem valami sokkal többről.

 

A linkek valamilyen mértékben mindig rangsorolási tényezők lesznek a Google szemében. Állandódan keresi az adatokat, az indikátor tényezőket és az egyéb jeleket, ami alapján, adott pillanatban, a legjobb eredményt tudja adni a felhasználóknak.
 
Egyes tényezők hangsúlyosabbak, míg mások kevésbé. Azonban olyan rengeteg jel alapján dönt, így meg kell értetünk, hogyan értékel, és az előnyünkre fordítani. A Google folyamatosan változik, ezt követnünk kell.

 

Mi volt a múltban?

A Google nem igazán értette a linkeket.

 

Alapvető probléma volt, hogy nem rendelkezett elegendő információval a linkekről. Nem tudta például:

 

  • mennyit ér egy link bizalma
  • a szövegezést tartalmazó/nem tartalmazó linkek miben mások
  • miben különböznek a fizetett/nem fizetett linkek
  • mikor jó minőségű egy link
  • mennyire releváns a link

Így az a weboldal ért el jobb helyezést, amelyiknek több linkje volt. A Google hosszú időn keresztül próbálta megérteni a linkek minőségét, de ez nagyon nehéz feladat volt.
 
Végül bevezették a Pingvin algoritmus – a jó linkek megtalálása helyett a rossz linkekre kezdtek el fókuszálni. Minden problémát ugyan nem oldott meg, de elég volt ahhoz, hogy rákényszerítse a weboldalakat egy hatékonyabb linképítési stratégia kidolgozására.

 

Mi a helyzet most?

A Google sokkal többet tud a linkekről.

 

Jobban érti az egyes linkek jelentőségét. Bevezette a Kolibri algoritmust, ami értelmezi a kereséseket, és az összetett kérdésekre is tud releváns eredményeket adni. Ez csak a kezdet volt, a Google reméli, hogy ezen a fronton még jelentős fejlődést érhet el.

 

A Google jobban megérti az embereket.

 

A lehető legjobb találatot szeretné biztosítani a felhasználók számára – a legrelevánsabb keresési eredményeket és hirdetéseket. Nehézség, hogy a beírt kulcsszó nem mindig pontosan az, amit szeretnénk megtalálni, illetve az adott szó nem mindig elég ahhoz, amit keresünk. Ezért van szükség arra, hogy a Google több kontextusból vizsgálja a kereséseket.

linkbuilding

Előrejelzések a jövőre

1. az anchor text kevésbé lesz fontos

A linkszöveg, mint rangsorolási szempont, olyan tényező ami az elméletben mindig működött, de a gyakorlatban nem igazán. Nehéz megérteni, hogy a Google miért tulajdonít neki olyan nagy jelentőséget. Persze a pontos kulcsszavakat tartalmazó linkek nem természetesek, de ezt egy webmester nem biztos, hogy tudja, csak azok, akik keresőoptimalizálással foglalkoznak.
 
Hosszú időn keresztül még számítani fog a linkszöveg, de várhatóan egyre kevésbé. Sokkal fontosabb lesz az oldal tartalma, és jelentősége, az adott kontextusban.
 

2. a mély linkelés kevésbé fog számítani

Elsősorban a több terméket árusító webáruházak esetében lehet kérdéses, hogy vajon a Google honnan tudja, hogy az adott termék esetében melyik weboldalt sorolja jobb helyre? Hiszen az oldalak ugyanazokat a leírásokat és termékspecifikációkat tartalmazzák.
 
Ezért inkább a keresési lekérdezések apróbb különbségeit próbálja megérteni:

 

  • “cipő értékelés” – szeretnék egy cipőt, de nem tudom, hogy melyiket
  • “adidas cipő értékelés” – szeretnék adidas cipőt, ezért többet akarok tudni róla
  • “adidas vs. nike cipő” – mindkettőt ismerem, de nem tudok dönteni, ezért szeretnék egy közvetlen összehasonlítást
  • “adidas cipő” – szeretnék adidas cipőt

Láthatjuk, hogy a felhasználók gondolkodásmódja nagyon különböző lehet, könnyen elképzelhető, hogy a Google nagyobb hangsúlyt fog szentelni ennek.
 
Vannak jelek, amiről már most is gyűjt információkat:

 

  • tartózkodási hely (fizikai)
  • készülék (számítógép/táblagép/mobil)
  • keresési előzmények

Ez csak néhány szignál, amit figyel. Fontos a biztonságos weboldal, a felhasználói visszajelzések, a harmadik fél általi vélemények és a bizalmi jelek, stb.. is. Ha ezt a sok tényezőt együtt vizsgáljuk, könnyű belátni, hogy egy adott termékoldalra mutató link, miért nem lehet olyan erős rangsorolási tényező a Google szemében.

 

3. a kisebb vállalatok képesek lesznek felvenni a versenyt a nagyokkal

Bizonyos kontextusokban, a kisebb és kevesebb linkkel rendelkező weboldalak ugyanolyan jó helyezést érhetnek el, mint a nagyobb site-ok. A kulcs a kontextus – a Google célja, hogy a találati listán szereplő eredmények minél nagyobb mértékben megfeleljenek a felhasználók kereséseinek.
Az erős brand nem mindig lesz helyes válasz, szubjektív tényező, és ezt már a Google is felismerte. Néha egy kisebb weboldal megjelenítése a keresési listában, a nagyok felett, hasznos lehet.

 

Mit is jelent mindez?

A jövő kifürkészhetetlen. Nagyon nehéz dolgunk van, hiszen a Google folyamatosan vezet be újításokat. Amire mindenképp figyelni kell:

listening

 

1. tegyünk fel nehéz kérdéseket

A marketing nem egyszerű feladat. Ahhoz, hogy a felhasználóból ügyfél legyen, felkészültnek kell lennünk. Kérdések, amire nehéz lehet válaszolni:

 

  • miért létezik a cél?
  • mivel érdemeljük meg a jó rangsorolást?
  • mi különböztet meg minket a versenytársaktól?
  • ha holnapra eltűnünk a Googleből, észre fogja venni valaki?
  • mivel érdemeljük ki a linkeket?
  • milyen értéket nyújtunk a felhasználóknak?

A válasz megfogalmazása néha bonyolult és összetett. De ha helyesen válaszolunk, könnyebben megnyerhetjük az ügyfeleket.

 

2. ne keressük a bővíthető linképítési lehetőségeket

Minden, ami slákázható, veszít a jelentőségéből és a Google webspam ellenes csapata is jobban figyel rá. Egy friss tartalom akkor jó, ha magától terjed – az emberek megosztják, anélkül, hogy mi kényszerítenénk őket erre.
 

3. fókuszáljunk arra, amit a felhasználók szeretnek

Vannak nagy cégek, amelyek több millió dollárt költenek TV reklámokra. Ami egyrészről hasznos, másrészről viszont nem biztos, hogy elég figyelmet szentel az adott termék/márka személyiségének.
Sokszor elég az is, ha van egy jó termékünk és egy jó marketing üzenetünk. Hiszen a hozzáadott érték segítségével is sikeresek lehetünk.

 

4. ne hagyjuk figyelmen kívül a változásokat

A legrosszabb taktika az, ha nem teszünk semmit sem. A Google és a felhasználók viselkedése állandóan változik, az iparág is változik. Ezért nekünk is változtatnunk kell a stratégiánkon, ha a helyzet úgy kívánja.

 

Összefoglalás

A linképítés és a kapcsolatok építése ma nem egyszerű feladat, főleg hogy olyan linkekre van szükség, amit a Google erősnek értékel.
Arra kell fókuszálnunk, ami igazán számít: jó termékeket/szolgáltatásokat nyújtani és hűséges közönséget kiépíteni.

 

 

Forrás: moz.com
 
Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!
 



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!