A mobil keresőoptimalizálásról

A mobil SEO folyamat 4 fő lépésből áll: kutatás és elemzés, fejlesztés, optimalizálás, mérés. Különböző szempontokat és kritériumokat kell figyelembe vennünk ahhoz, hogy megtaláljuk a számunkra legjobb megoldást, a közönségtől, tartalomtól, kapacitásról és a vállalkozás típusától függően.

A legfontosabb kérdések a következők lehetnek:

Szükséges ‘m’ subdomain-t használni a mobil oldalnak? Mi az előnye?

Nem szükséges, de az URL struktúra szempontjából egyszerűbb. Rövid, felhasználóbarát, egyszerűbb beállítani a hivatkozásokat az asztali verzióhoz, könnyebben nyomon követhetjük a forgalmat subdomain szűréssel.

Ha több URL-t használunk ugyanazon tartalom megjelenítésére csak különböző formában, a Google keresési algoritmusai egy jelzést kapnak, hogy a 2 oldal tartalmilag egyenértékű és együtt kellene kezelni. Ha külön kezeljük őket, a normál és mobil URL is meg fog jelenni az asztali keresések során és a helyezés emiatt gyengébb lehet.

 

Hogyan építsük be az alkalmazásunkat a mobil SEO stratégiába? Ha valaki megérkezik a landing oldalra, pop up-pal ösztönözhetjük arra, hogy inkább az alkalmazást használja?

Nem ajánlott a közbeiktatott ablakok használata, ugyanis blokkolhatja a keresőrobotokat. A releváns és nem tolakodó megoldás, ha az oldal tetején vagy alján javasoljuk a felhasználóknak, hogy használják az alkalmazást.

 

Ha a mobil oldal külön URL-t használ, szükségünk van egy külön Google Analytics követőkódra a mobil változathoz?

Használhatjuk a meglévő GA kódot is, de módosítunk kell, hogy a teljes host nevet mutassa és létre kell hoznunk egy külön nézetet a Mobil subdomain számára.

 

Mobil keresőoptimalizálás

Miért fontos a mobil keresés?

Az utóbbi 2 évben a mobil keresések száma csaknem ötszörösére nőtt. A legtöbben a különböző elektronikai eszközök, éttermek és filmek után érdeklődnek mobiltelefonjuk segítségével.

mobile seo

 

Miért van szükség mobil optimalizálásra?

 

A mobilra optimalizált weboldal ma már szinte nélkülözhetetlen. Minden valamire való weboldal rendelkezik mobil változattal, ahol a felhasználók a saját képernyőfelbontásuknak megfelelően látják az információkat. Az emberek nagy százaléka fordulhat vissza a rossz felhasználói élmény miatt.

Az optimalizálás során milyen szempontok szerint milyen kérdésekre keresünk választ?

1. Tanuljunk a mostani mobil látogatóktól!

  • Milyen a jelenlegi mobil forgalom? Konverziók, volumen, trendek? – A Google Analytics rendszerében vizsgáljuk meg a weboldalunk mobil felhasználóit, hogyan viselkednek, milyen aloldalakat néznek meg stb. Alap beállításként van mobil, illetve tablet forgalom nevű szegmens is, használjuk őket.
  • Összehasonlítva milyen a konverziók aránya a mobil- és az asztali organikus keresésekben?
  • Milyen eszközöket használnak a látogatók?
  • Milyen organikus mobil kulcsszavak és landing oldalak vannak?
  • Hogyan teljesítenek ezek összehasonlítva az organikus keresési látogatókkal szemben?

2. Ellenőrizzük a jelenlegi felhasználói élményt!

  • Hogyan jelenik meg az oldalunk mobil eszközön?
  • Milyen a tartalom láthatósága és használhatósága?

3. Ellenőrizzük a mobil felhasználók viselkedését!

  • Milyen forrásokból és oldalakról érhető el a mostani mobiloldal?
  • Mennyire eredményesek ezek az asztali oldalunkhoz képest?
  • A Google fel tudja térképezni a weboldalunkat?
  • Megfelelő módon térképezi fel?
  • Hogyan jelennek meg az oldalak a mobil és tablet keresési eredményekben?
  • A mobilon rangsorolt oldalak mennyire erősek?
  • Milyen ez az erősség a mobil versenytársakhoz képest?

4. Vizsgáljuk meg a mobil közönséget!

  • Milyen a mobil közönség által használt organikus kulcsszavak keresettsége?
  • Milyen az oldal organikus keresési potenciálja?
  • Milyen a releváns kulcsszavak keresettsége?
  • A versenytársak vizsgálatával tudunk még több  releváns kulcsszót azonosítani?

5. Válasszuk ki legjobb mobil weboldal felépítést!

  • Milyen lehetőségek közül választhatunk?
  • Melyik passzol legjobban a helyzethez?

6. Általános Mobil SEO tanácsok

  • Hogyan optimalizáljuk a mobile weboldal sebességét?
  • Miért fontos a sebesség?
  • Mik a Google ajánlásai erre vonatkozóan?
  • Hogyan tudjuk optimalizálni a tartalmat?
  • Milyen felépítési elemek vannak, amiket szükséges optimalizálni?
  • Ha helyi üzlet vagyunk, hogyan növeljük láthatóságunkat?
  • Milyen szempontokat kell figyelembe vennünk a mobil felület optimalizálásához?

7. Mobil SEO reszponzív webdesign segítségével

  • Mi az a reszponzív webdesign? – Az oldal elrendezése automatikusan igazodik a felhasználó által használt eszköz képernyőfelbontásához. Egy weboldal van, nincsen külön asztali és mobil változat. Ugyanaz az URL és a tartalom is. Akkor válasszuk ezt, ha megvan a megfelelő technika hátterünk és a mobil, valamint az asztali tartalom, kulcsszavak nagyon hasonlóak.
  • Honnan tudhatjuk, hogy egy oldal reszponzív-e?
  • Mik a Google javaslatai a reszponzív, okostelefonra optimalizált oldalak számára?
  • Mik a reszponzív design előnyei és hátrányai a mobil SEO számára?
  • Milyen szituációkban érdemes használni a mobil oldalunkon?
  • Hogyan tudjuk egyszerűen implementálni?
  • Milyen fontos a sebesség?
  • Miért nem szabad blokkolni a Javascript és CSS fájlokat?

Reszponzív weboldal megjelenése asztali gépen és mobil eszközön:

 

reszponzív weboldal

 

8. Mobil SEO dinamikus kiszolgálással

  • Mi az a dynamic serving? – A webszerver különböző HTML fájlokkal válaszol ugyanazon az URL-en attól függően, hogy milyen eszközről kérik az információt: mobil vagy asztali gép. Az URL ugyanaz, de a megjelenő tartalom más. Akkor válasszuk, ha a mobil felhasználóknak más tartalmat szeretnénk mutatni vagy a reszponzív webdesign technikai okokból nem megvalósítható.
  • Honnan tudjuk, hogy egy tartalom ilyen-e?
  • Mik a dynamic serving előnyei és hátrányai a mobil SEO számára?
  • Milyen szituációkban érdemes használni a mobil oldalunkon?

Dinamikus weboldal megjelenése asztali gépen és mobil eszközön:

 

dynamic serving

 

9. Mobil SEO párhuzamos mobil weboldal használatával

  • Mi az a parallel mobil oldal? – Egy speciális mobil struktúrát készítünk külön URL-ekkel egy ‘m.’ subdomainra, a mobil felhasználók számára. Szükség esetén átirányítva őket a helyes oldalverzióra. Az URL különböző, a tartalom ugyanaz. Akkor használjuk, ha technikai okok miatt a dinamikus kiszolgálás mobil verzióját nem tudjuk alkalmazni.
  • Honnan tudjuk, hogy egy weboldal használ-e ilyet?
  • Mik a parallel mobil oldal előnyei és hátrányai a mobil SEO számára?
  • Milyen szituációkban érdemes használni a mobil oldalunkon?
  • Hogyan kell strukturálni az oldalakat?
  • Hogyan tudjuk egyszerűen implementálni?
  • Hagyjuk, hogy a felhasználók az asztali és a mobil változat között mozogjanak?
  • Hogyan tudjuk követni a tevékenységeiket?

Párhuzamos mobil weboldal megjelenése asztali gépen és mobil eszközön:

 

parallel mobil site

 

10. Mérés és fejlődés

  • Milyen mutatókat figyeljünk a mobil forgalomban?
  • Hogyan döntsük el, hogy a mobil keresőoptimalizálás sikeres-e vagy sem?
  • A mobil organikus keresés ROI értéke pozitív?
  • Mikor van itt az ideje mobilalkalmazást készíteni?
  • Megfigyelhető nagyobb forgalom és konverziós arány egy meghatározott mobil platformról?

 

Ha áttekinthetjük a listát, látható, hogy sokkal több szempontot be kell építenünk a tervezés és az optimalizálás folyamatába, mint azt gondolnánk.

 
Forrás: moz.com

 
 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!