Újdonságok az Adwords-ben

2014. május

A Google Adwords rendszerében szinte folyamatosan történnek kisebb-nagyobb változások. Új funkciókat vezetnek be, már elérhető beállításokat fejlesztenek tovább, vagy éppen az Adwords kezelőfelületében módosul néhány szegmens.


adwords
 

Nézzünk meg néhány fontosabb újdonságot részletesebben!

 1. Újfajta hirdetésbővítmény – callout extensions

A hirdetésbővítmények a hirdetésekhez kapcsolódó kiegészítő elemek, amelyek segítségével plusz információkat jeleníthetünk meg. Ezek használata jelentősen növelheti az átkattintási arányt.

 

A legnépszerűbb, Magyarországon is elérhető bővítmények:

  • helybővítmény: Google Places fiókból importálja az adatokat (ha összekapcsoljuk a Google Adwords fiókkal), vagy megadhatunk egyedileg is egy címet,
  • sitelink/belső link bővítmény: aloldalakra mutató linkeket helyezhetünk el pl.: akciók
  • hívásbővítmény: a hirdetésben elhelyezhetjük vállalkozásunk telefonszámát, a mobileszközökön egy hívásgomb is megjelenik, így azonnal hívást is indíthatunk

A Google Adwords legújabb bővítménytípusa a callout extensions. Egyelőre csak béta verzióban érhető el. A top pozícióban lévő Google keresési hirdetések alatt, egy új hirdetésbővítmény-sor jelenik meg, amire ugyanúgy 25 karakteres korlát vonatkozik, mint ahogy a többi hirdetésbővítménynél már megszokhattuk.


callout

Biztosítja, hogy a termékünk/szolgáltatásunk előnyeit, illetve fő üzenetünket még hatékonyabban közvetíthessük a felhasználóknak. Ha mindez nem elég meggyőző, a hirdetésünk a plusz sor miatt ki fog tűnni a többi Adwords hirdetés közül, így magasabb CTR-t érhetünk el.

Sok mindenben hasonlít a sitelink bővítményre. A legjelentősebb különbség azonban, hogy ez nem kattintható, nem egy aloldalra mutat, hanem az üzenetet erősíti. Igaz, a funkció még nem használható, de hamarosan minden eszközön és nyelven elérhető lesz.

2. Youtube remarketing

Az Adwords- ben a keresési és display mellett létrehozhatók remarketing kampányok is, amelyek azokat a felhasználókat célozzák meg, akik már egyszer meglátogatták a weboldalt. A remarketing listán szereplő felhasználók számára hirdetéseket jeleníthetünk meg bármely olyan weboldalon, amely lehetőséget biztosít Google hirdetések elhelyezése.

A videoremarketing során azok a látogatók kerülnek fel egy ilyen listára, akik megnéztek egy adott videót. Ez a lehetőség korábban is elérhető volt Adwords-ben, de mostantól már a mobil applikáció felhasználóit is ilyen listákra gyűjthetjük. Mikor valaki a Youtube mobilalkalmazáson keresztül megnéz egy hirdetést, felkerül a hirdető remarketing listájára. A megtekintések jelentősen növelhetik a lista nagyságát, és így várhatóan a kampányok forgalma is emelkedni fog. Ez a funkció mind Android, mind pedig IOS rendszereken elérhető.

3. Mobil hirdetések

A mobil hirdetések területén elsősorban az app hirdetésekben jelentek meg új funkciók. Ez leginkább azokat érinti, akik rendelkeznek mobil applikációval, vagy egy ilyen alkalmazás fejlesztésén gondolkodnak.

Lehetővé válik, hogy elérjük a potenciális vásárlókat a már meglévő alkalmazásaik alapján, a használat gyakorisága és a vásárlási előzmények szerint. A hirdetések megjelenési köre is bővült: olyanok számára is megjelenhetnek, akik éppen egy Youtube videót néznek egy mobilalkalmazáson keresztül.

Ha valaki rendszeresen biciklizik, és telepített egy olyan mobilalkalmazást, ami méri a megtett kilométereket, akkor olyan hirdetésekkel találkozhat, amik segíthetnek például a kalória mérésében.


Screenshot_2014-06-17-13-54-51

A mobilalkalmazások esetén nagy dilemma, hogy sokan letöltik az applikációt, egyszer elindítják, majd utána rögtön törlik. Ezen kíván most segíteni az Adwords egy másik újdonsága, az ún. re-engagement kampány, ami várhatóan növeli majd az alkalmazások használati idejét. Lényege, hogy a felhasználókat közvetlenül az alkalmazásokba irányítjuk. A funkció mind keresési, mind pedig display hálózaton egyaránt elérhető.

Példa az ilyen típusú kampányra: Telepítünk egy étteremkereső alkalmazást, majd ennek az alkalmazásnak a használata nélkül a google.hu domainen „étterem Budapest” kifejezésre keresünk. Ezután a hirdetések között megjelenik az alkalmazás budapesti étteremre vonatkozó oldala. Ha erre rákattintunk, akkor rögtön az alkalmazásban az étterem adott céloldalára juthatunk.

 

Az Adwords újdonságokat érdemes mindig nyomon követni, hiszen a Google bármikor bevezethet olyan frissítéseket, amelyekkel növelhetjük kampányaink és hirdetéseink hatékonyságát.

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!