Adwords termékújdonságok – 2015. április | Weboptim

Ebben a hónapban ismét számos újítással állt elő a Google csapata. Az új funkciók és kezelőfelületen történő változtatások mellett néhány béta is megjelent.

 

Nézzünk meg néhány újdonságot:

1. Call metrics

Lényege, hogy a Google egy egyedi telefonszámot generál, amely megjeleníthető mind a hirdetéseknél (hívásbővítmény), mind a weboldalon. Amikor az ügyfél felhívja ezt a számot, az Adwords automatikus átirányítja a hirdető valós telefonszámára a hívást. Tehát a hívás célpontja ugyanúgy a hirdető maradt, de az újdonság segítségével a hívásokból érkező konverziókat sokkal könnyebben és részletesebben mérhetjük. (pl. körzetszám, hívás hossza, telefon típusa stb… )

 

A kattintás árát tekintve nem kell többletköltséggel számolnunk, a hirdetésekhez tartozó normál CPC-t kell megfizetnünk. Abban az esetben, ha a felhasználó nem rákattint a számra, hanem manuálisan beírja a telefonjába és úgy indít hívást, nem kell fizetnünk.

 

Ahhoz, hogy a funkciót használni tudjuk, a hívásbővítmények oldalon engedélyeznünk kell.

 

call metrics
 

A konverziók mérésére hívásonként van lehetőségünk. A következő 3 fő típus közül választhatunk, ha telefonhívás-konverziót szeretnénk beállítani:

 

  • A hirdetésekből hívásbővítmények használatával indított hívások
  • Hívások egy Google átirányítási telefonszámra a webhelyen
  • Kattintások a mobilwebhelyen lévő telefonszámra

Különbség a többi konverzióhoz képest, hogy a konverziós ablak értékének 7-60nap közötti időintervallumot állíthatunk be, valamint megadhatjuk, hogy a hívásnak minimum mennyi ideig kell tartani ahhoz, hogy konverziónak tekintsük.
Az ide tartozó riportokat a Dimenziók/Hívás oldalon tudjuk majd megtekinteni.

 

2. Adwords for Video beolvadása a normál Adwordsbe

2015 júniusától az Adwords for Video felület megszűnik, és a videóhirdetési lehetőségek bekerülnek az Adwords normál felületére. A meglévő funkciók megmaradnak, sőt még több beállítás megadására lesz módunk. Fő előnye, hogy bevezetése után a kampányokat egységesen tudjuk majd kezelni az Adwords felületén, valamint jobb szűrési és riportálási feltételek várnak minket.

 

3. Adwords App

Android 4.0 vagy újabb szoftverrel rendelkező mobiltelefonokra elérhető az Adwords App, ami letölthető ingyenesen a Google Play áruházból.

 

Ha letöltjük és belépünk, telefonról is bármikor ellenőrizhetjük a fő kampánymutatókat, megváltoztathatjuk a kampány állapotát stb.. Amire nincs lehetőség az az új kampány létrehozása, a kulcsszavak vagy a célzás módosítása, illetve a számlázási adatok megváltoztatása.

 

4. Youtube kártyák

A Youtube kártyák olyan interaktív template-k, amelyeket egyszerűen hozzáadhatunk a videókhoz és segítségével egyéni képet, szöveget mutathatunk a felhasználóknak, miközben megnézik a videónkat.
A videó jobb felső sarkában egy kis információ gomb jelenik meg, amire ha rákattintunk a Youtube előhozza különböző kártyákat.

 

Például:

 

youtube kártya
 

Legfőbb előnyei közé tartozik az egyszerű használat (a kártyák bármikor cserélhetőek, szerkeszthetőek anélkül, hogy újra fel kellene töltenünk a videót), egységes megjelenés minden eszközön (mobil, tablet, asztali gép) és a magasabb elköteleződés (jobb felhasználói élmény).

 

Több kártyatípus áll rendelkezésünkre:

 

  • társított webhelyre vonatkozó kártya – társított weboldalra jut a felhasználó
  • linkkártya – bármilyen weboldalra átvezethetjük, ahol részletesebb információkat találhat a termékről/szolgáltatásról
  • videóra vagy lejátszási listára vonatkozó kártya – átvezetés egy másik videóhoz/lejátszási listához, ami érdekelheti a felhasználót
  • rajongói támogatási és adománygyűjtési kártya
  • értékesítési kártya – licenszelt termék reklámozása

 5. Telefonszámok és helyszínek hitelesítése

Júniustól kezdve a hirdetésekhez csak olyan telefonszám és helybővítmény feltüntetésére lesz lehetőségünk, amelyekhez igazoltuk a a tulajdonjogunkat. Ezt többféle módon tehetjük meg:

 

  • biztosítjuk, hogy a hirdetésben található telefonszám szerepel legalább egy aloldalon a honlapunkon (szövegként, nem képként)
  • a Webmestereszközöket és a Google Adwords fiókot összekapcsoljuk
  • hozzáadunk konverziókövetést a fiókhoz

6. Új konverziólétrehozási folyamat

Az Adwords felületén 4 konverziótípus közül választhatunk, aszerint, hogy az milyen típusú forrásból érkezett: webhely (pl. űrlap kitöltés), alkalmazás (pl. letöltés), telefonhívások, importálás.

 

konverziók
 

Újítás, hogy a haladó beállítások megadásával a rendszer egyértelműen megadja, hogy az egyes események mérésekor hogyan fog változni a JavaScript tag.

 

konverzió2
 

Erre a hónapra ezek lennének a főbb újítások. Kíváncsian várjuk milyen újdonságok kerülnek elő az elkövetkező időszakban.

 

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!