Mi az a cikk marketing? | Weboptim
A cikk marketing egyfajta hirdetési forma, melynek két típusa létezik. Az egyik a hagyományos cikk marketing, mely a nyomtatott sajtóban tölti be szerepét, míg a másik, ami napjainkban sokkal jelentősebb, az internetes cikk marketing. Ez utóbbi az interneten publikált cikkek segítségével irányít forgalmat egy adott weboldalra, a szövegben elhelyezett linkek segítségével. Ezeket érdemes a szövegben kulcsszavak formájában elhelyezni, melynek köszönhetően a keresőmotorok találati listáiban is előrelépés érhető el.
A cikk marketing alkalmazásával valódi eredmények hosszú távon érhetők el. Ehhez elsősorban a folyamatos publikációra van szükség, de nem elhanyagolható tényező a megjelenő cikkek minősége, vagy az ezekben található linkek megfelelő elhelyezése sem.
Ez azonban önmagában nem elegendő. A siker eléréséhez ugyanis szükség van egy jól kialakított weboldalra is, melyet érdemes a cikk megírása előtt alaposan tanulmányozni, az esetleges hibákat kijavítani.
Az elsődleges cél tehát cikk marketing esetén az online jelenlét kiépítésének támogatása, valamint annak növelése.
A cikkmarketing alapelvei:
- minőségi tartalom
- megfelelő hosszúságú tartalom
- kulcsszavak optimalizálása
- linkek megfelelő elhelyezése
- kulcsszavas linkek
- folyamatos megjelenés
Amit érdemes kerülni:
- silány tartalom
- túl sok kulcsszó
- egyszeri megjelenés
- rosszul választott cím