Az elköteleződési ráta növeli az organikus helyezéseket?

Az organikus átkattintási arány kiemelkedően fontos mutató. Igaz, nem közvetlen rangsorolási faktor, de a Google algoritmusának része, közvetetten hatással van a rangsorra.

 

A magas átkattintási arány elengedhetetlen, de a pozitív weboldal elkötelezettség még kritikusabb. Milyen érték van abban, ha több száz vagy ezer ember kattint egy briliáns címsorra, de ezek az emberek nincsenek itt csak néhány másodpercig?

 

A minimálisan elvárt elköteleződési mutató iparáganként és keresésenként különböző.

 

Hogyan méri a Google a dwell time-ot? Miben különbözik a visszafordulási aránytól és az oldalon eltöltött időtől?

A dwell time az a tényleges időtartam, amit a látogató tölt az oldalon mielőtt visszatér a keresési eredményekhez.

 

2011-ben a Google egy olyan új opciót vezetett be, ami engedélyezte, hogy blokkoljuk egy domain megjelenését a keresési eredményekben. Ha rákattintottunk a találatra, majd visszatértünk a keresési eredményekhez néhány másodpercen belül, egy “block this site” funkció jelent meg. Ezzel egy kattintással ki tudtuk zárni az adott domain összes eredményét.

 

Annak ellenére, hogy ez a funkció már nem elérhető, tudjuk, hogy azon alapult, hogy valaki visszafordul-e és ha igen, milyen gyorsan. Bebizonyosodott tehát, hogy a Google méri a dwell time-ot.

 

A probléma az, hogy nekünk nincs módunk arra, hogy mérjük ezt az időt. De mérhetünk 3 elköteleződés mutatót, amelyek arányosak és egyenértékűek a dwell time-mal: visszafordulási arány, oldalon töltött idő és konverziós arány.

 

A visszafordulási arány hatással van az organikus eredményekre?

Nem közvetlen rangsorolási faktor. A visszafordulási arány nem része a Google algoritmusának, de egyértelműen van kapcsolat a visszafordulási arány és a helyezések között.


Forrás: moz.com
 

Az algoritmus valószínűleg az elköteleződés mutatót használja, mint értékelési módszert. Gondoljunk rá úgy, mint az átkattintási arány ellenőrzésére, ami a jelenlegi algoritmussal nem számszerűsíthető.

 

Úgy gondoljuk a Google azért méri a dwell időt, hogy ellenőrizze a weboldalak a magas átkattintási arányt valóban megérdemlik-e, vagy csak egy kattintási csalásról van szó.

 

Egy másik fontos kérdés: a jobb helyezések okozhatnak magasabb elköteleződés mutatókat, és fordítva? Vagy mindkettőt néhány teljesen független tényező okozza?

 

Amíg nem dolgozunk a Google-nél, nem tudhatjuk az algoritmus titkait. 🙂
Mindettől függetlenül, javítsuk a felhasználói elköteleződés mutatóit, mint a visszafordulási arányt, mert megvannak a saját előnyei. Az alacsonyabb visszafordulási arány csak a siker egy mutatója, nem garantálja azt.

 

Az oldalon töltött idő hatással van az organikus eredményekre?

Ha kulcsszavunk/tartalmunk esetében a felhasználók tisztességes időt töltenek az oldalon, akkor sokkal valószínűbb, hogy az első 6 pozícióban lehetünk. Ha az elköteleződés gyenge vagy átlagos, akkor 7 vagy annál alacsonyabb pozíciót érhetünk el.


Forrás: moz.com
 

Egy adott minimum küszöbérték után azonban már nincs változás: még ha a felhasználó 2 órát is tölt az oldalon, nem számít.

 

A Google itt tehát arra használja a dwell time-ot, hogy érvényesítse az átkattintási arányt. Ezek a mutatók segítik őt abban, hogy megtudja, a felhasználók megkapták-e, amit kerestek.

 

A konverziós arány

Magasabb átkattintási arány tipikusan magasabb konverziós arányt jelent.


Forrás: moz.com
 

Ha az emberek igazán izgatottak, amikor rákattintanák valamire, ez az izgalom vásárlásba vagy feliratkozásba torkollik.

 

Milyen a jó konverziós arány?

Átlagosan minden iparágban, az elfogadott konverziós arány a weboldalon körülbelül 2%, a weboldalak felső 10%-a 11% körüli konverziós értéket ér el. Az abszolút konverziós arányok nagyon különbözőek iparág szerint.

 

A konverziós arány egy nagyon fontos sikermutató, mert a legnagyobb értéket adja, ami azt jelenti, hogy a felhasználók megtalálták, amit kerestek.

 

Hogyan növeljük a konverziós arányt 2%-ról 10% körülire?

 

1. Változtassuk meg az ajánlatunkat (nagyon)

Ahelyett, hogy az A/B teszteket futtatunk egy gombszínre vonatkozóan, vagy a képeket változtatjuk meg, jobb, ha kukába dobjuk az aktuális ajánlatot és egy teljesen újat hozunk létre.

 

De mit tudunk ajánlani, ami elég ahhoz, hogy +10% vásároljon? Legyünk nyitottak. A válasz mindig ott van előttünk.

 

2. Facebook hirdetések

Befolyásolhatjuk vele a felhasználókat, még mielőtt keresnek. A márkaismertség torzíthatja az emberek gondolkodását, ami nagy hatással van az elköteleződésre.

 

Hirdessünk inspiráló, vonzó, emlékezetes tartalmakat a célpiacnak. Gyakran tapasztaljuk, hogy bár sokan megnézik a tartalmat, a legtöbben nem vásárolnak azonnal. Ne aggódjunk, ne felejtsük el, ez időt igényel.

 

Vásárlás helyett inkább legyen az a célunk, hogy “elfogjuk” őket és így a jövőben keresni fogják a termékeinket. Ha ez egy márka nélküli keresés, akkor is, miután marketinghatásoknak tettük ki a múltban, sokkal valószínűbb, hogy kattint és minket választ.

 

A Facebook és sok más gyártó cég végzett tanulmányokat, amik bebizonyítják, hogy a Facebook hirdetések hatással vannak a fizetett és organikus keresésekből érkező kattintásokra és a konverziókra.

Hogyan használjuk a Facebook-ot erre a célra?

 

  • érdeklődés alapú célzás: elérhetjük azokat, akik az után keresnek, amit árulunk.
  • demográfiai célzás: elérhetjük azokat, akik keresnek olyan dolgokat, amit árulunk, talán az elkövetkező hónapban.
  • viselkedés alapú célzás: elérhetjük azokat, akik olyan dolgokat vásárolnak, ami összefügg a mi termékünkkel.

Ez nem csak a Facebook-on működik. Display képes hirdetések esetén is a Google Display Hálózatán keresztül. Használhatunk egyedi célközönségeket, hogy megcélozzuk azokat, akik azokra a szavakra kerestek, amik minket érdekelnek, de nem kattintottak át az oldalunkra.

 

3. Remarketing

Az emberek elfoglaltak és a figyelmük csak rövid ideig tart. Ha nem használunk remarketinget, hiába költünk rengeteg pénzt és időt SEO-ra, a marketing eredménye csak az lesz, hogy a felhasználók egyszer ellátogatnak az oldalra.

 

Biztosítanunk kell, hogy azok, akik megnézték az oldalt, ne felejtsék el, és a későbbi keresések alkalmával mindig jöjjenek ide. Azt szeretnénk tehát, hogy elkötelezettek maradjanak és konvertáljanak.

 

A remarketing kitűnő hatással van az elköteleződés mutatókra, mint a dwell time, a konverziós arány, az oldalon töltött idő, mert az emberek a remarketing segítségével jobban megismerhetnek minket, ami azt jelenti, hogy nagyobb valószínűséggel maradnak velünk tovább.

 

konverzió
 

4. Távolítsuk el a rossz szomszédokat

Ha minden fentit megpróbáltunk, de a weboldalunkon még mindig rossz „szomszédok” (oldalak) vannak alacsony CTR-rel, akkor egyszerűek töröljük őket.

 

A Google-nek nagyon nehéz lehet kiszámolni az elköteleződést minden egyes kulcsszó/oldal kombináció esetében. Egy domain-szintű elköteleződés pontszámra támaszkodnak, abban az esetben, ha részletes adatok nem állnak rendelkezésre. Valami hasonlót tesz az Adwords is a fiókszintű minőségi mutató esetében.

 

Sokan gondolják, hogy a Google megítéli a domain link pontokat az egyes aloldalak esetében is, amikor az organikus rangsort felállítja. Ha töröljük a rossz oldalakat, az elmélet szerint, a domain szintű link pontszám emelkedni fog.

 

Nyilvánvalóan a jobb CTR, a magasabb elköteleződés mutatók és a jobb konverziós arány vezetnek több értékesítéshez. De ezen mutatók javulása jobb organikus keresési eredményeket is hozhat.

 

Konklúzió

Egyértelmű, hogy az organikus CTR számít. Lehet, hogy nem vesszük észre, hogy a magas CTR alacsony elköteleződés mellett nem olyan hasznos.

 

Nincsenek trükkök. Ne fektessünk be oldalakba, amelyek az átkattintási arány növelésére szakosodtak. Annak ellenére, hogy működhet, a jövőben nem fog jól működni. A Google a hirdetési hálózatokon harcol a kattintási csalások ellen, és az ott tapasztalt tanulságot felhasználja az organikus keresési eredmények esetében is.

 

A leginkább hasznos SEO erőfeszítés a kattintási arány és a konverziós ráta optimalizálása. És ezzel nagyon hamar több konverziót érhetünk el. Használjunk taktikákat és stratégiákat, hogy megvizsgáljuk az elkötelezettségi rátát, majd kezdjük el optimalizálni.

 

 

Forrás: moz.com

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!