Facebook management – Hogyan építsünk fel egy sikeres közösségi média tervet

Ami az egyik vállalkozásnál működik, nem feltétlenül fog működni a másiknál, még akkor sem, ha azonos iparághoz tartoznak. Mielőtt meghatároznánk egy, vagy több célt, derítsük ki, hogy áll vállalkozásunk. Először ellenőrizzük a márka digitális jelenlétét, beleértve a közösségi média auditot. Ezután elemezzük marketing és értékesítési csatornáinkat, hogy meghatározzuk, hogy a fejlesztéseknek milyen jelentős hatásai lehetnek. Ezek a lépések a Facebook management kihagyhatatlan feladatai közé tartoznak.

 

Felkelteni a figyelmet, lead-eket generálni, táplálni a közösséget, vagy tanulmányozni a közönségünket? Az ellenőrzésen és elemzésen keresztül megtudhatjuk, milyen célkitűzés elérése lenne a legnagyobb hatással üzletünkre. Hogyha erre a kérdésre válaszolunk, meg is szereztük célunkat.
 
A cél kitűzése azért fontos, mert ahhoz, hogy képesek legyünk eredményeket generálni a közösségi média marketingből, képesnek kell lennünk jelentőséggel bíró célokat felállítani. Nem tudjuk a sikert, vagy a bukást azonosítani, ha nem vagyunk vele tisztában, hogy milyen mértékben vagyunk közel, vagy távol célunk eléréséhez.
 
A kitűzött cél meg fogja határozni számunkra, hogy milyen stratégiákat fogadjunk el és milyen teljesítménymutatókat kell követnünk.
 
Tipp:

     

  • a célokat márkánk alapvető értékeihez igazítsuk
  • ami az egyes közösségi média platformokat különlegessé teszi, használjuk előnyünkre
  • kampányaink legyenek egyedülállóak a márka megkülönböztetésére
  • amikor célokat határozunk meg, győződjünk meg arról, hogy erőfeszítéseink időről időre következetesek

 

1. Márkaismertség növelése


 

A Facebooknak 1,94 milliárd aktív felhasználója van havonta. Akár bőrápolási termékekkel foglalkozunk, akár IT szoftverekkel, vállalkozásunk nagy valószínűséggel tudja kihasználni a közösségi média csatornákat ahhoz, hogy a közönség orra elé helyezze márkánkat.

A márkatudatosság erősítését tűzzük ki célul, hogyha új terméket, vagy szolgáltatást dobunk piacra, ha jelentős mennyiségű piaci részesedést vesztettünk, vagy ha új célpiacot szeretnénk elérni.
 

A márkaismertségi mutatók megtekintése

A márkaismertség mérése kicsit problémás lehet, mivel fókuszcsoportra van szükség a márkakereskedés mérésére. Néhány konkrét szám azonban nagyon jó képet ad arra, hogy mennyire erős a márka jelenléte:

 

  • posztonkénti átlagos elérés
  • weboldal forgalom a közösségi médiából
  • követők száma
  • márkánk megemlítésének száma
  • bejegyzésaktivitás

 

Hogyan növelhető a márkaismeret?

Miután azonosítottuk a releváns mutatókat, itt az ideje, hogy megnézzük azokat. Először is kezdjünk el olyan tartalmakat közzétenni, amelyeket érdekelhet közönségünk. Az Ön márkája számos más márkával versenyzik a felhasználók kegyeiért, így a tartalomnak egyedinek, értékesnek kell lennie.

A tartalmak célja lehet az oktatás, tájékoztatás, szórakoztatás, vagy inspirálás. Próbáljuk meg mixelni a tartalmakat a négyféle típus egyensúlyával és vegyük minimálisra a promóciós posztok mennyiségét. Például a REI kültéri felszereléssel foglalkozó márka „Force of Nature” kampánya kiemeli a nőket a szabadban. „Ne csak ülj és várd, hogy a lehetőségek eljöjjenek…kelj fel és teremts lehetőséget te magad!” . A tartalom a REI küldetésére vonatkozik, és célja, hogy ösztönözzön, ne pedig közvetlenül értékesítsen.
 


 

Kifejleszthetünk olyan tartalmakat, amelyek többféle módon növelik a márkaismertséget. Amikor egy kis személyességet is ültetünk a tartalomba, mindenkit emlékeztetünk arra, hogy mi is emberek vagyunk. Megpróbálhatjuk az influencer marketinget is, de legyünk biztosak abban, hogy megfelelő módon közelítjük meg azt. Indítsunk nyereményjátékot, vagy adjunk a vásárlás mellé ajándékot, hogyha közönségünk szereti az ingyen dolgokat (márpedig ki ne szeretné).

 

Egy bejegyzés elérésének növeléséhez publikáljunk népszerű posztot, kihasználva viralitását, valamint adjunk hozzá releváns hashtaget. Amennyiben tisztességes marketing költségkerettel rendelkezünk, befektethetünk a közösségi média hirdetések előnyeibe. Bejegyzés kiemeléssel több ezer embert érhetünk el alacsony költségkerettel is!
 

2. Weboldalforgalom/lead

A weboldalforgalom és leadek (érdeklődők) a forgalommal és bevételekkel kapcsolatos mutatók. A közösségi média platformok gyorsabbá teszik a forgalom és a bevételek növelésének folyamatait a hiperlinkek és kattintható média labirintusának segítségével.

 

Célként állíthatjuk be a wehelyforgalmat és lead-eket, ha az értékesítés stagnál, ha a weboldalunk nem kap elég figyelmet, vagy ha támogatni szeretnénk bejövő marketincsatornáink. Hogyha növelni szeretnénk webhelyforgalmunkat és a lead-eket, az analitikák pontosan meg fogják mondani, hogy erőfeszítéseink mennyire kifizetődőek. Ebben a Facebook hirdetésben a JAM felkéri a potenciális előfizetőket, hogy tudjanak meg többet a gyerekek online tanfolyamairól, és regisztráljanak az ingyenes próbaidőszakra.
 


 

Hogyan terelhetünk forgalmat weboldalunkra?
 

A Social Media Examiner 2017. évi „Social Media Marketing Industry” jelentése szerint a felmérésben résztvevők 78% -a szerint a közösségi média marketing segített számukra növelni a forgalmat. Ez az eredmény azt jelzi, hogy a vállalkozások jól ki tudják használni a közösségi hivatkozások előnyeit. A forgalom áttereléséhez hozzunk létre minél nagyszerűbb tartalmakat a célközönségünk számára. Minél pontosabb és relevánsabb a tartalmunk, annál jobbak lesznek a konverziós arányok a közösségi hivatkozásokból.

 

Többféle stratégiát kombinálhatunk a weboldalforgalom és a leadek növeléséhez. Győződjünk meg róla, hogy profilunk összhangban áll a márka esztétikai tulajdonságaival, így a felhasználók elvárásai teljesülnek. Hivatkozzunk weboldalunkra, amikor csak lehet. Linkeljük webhelyünket az oldalunk leírásában, a márkázott posztokban és bárhol máshol, ahol relevánsan hivatkozhatunk weboldalunkra.
 
Bejegyzések létrehozásánál promótálhatjuk legújabb blog bejegyzésünket és tartalmi ajánlataink (e-book, sablonok, stb.), hogy a forgalmat a márkánk forrásához irányítsuk.
 
A hirdetések és az influencerek is segíthetnek tartalmunk elősegítésében. Hogyha közösségi média hirdetésbe fektetünk, győződjünk meg róla, hogy megfelelően állítottuk be a célzásokat, így elkerüljük, hogy pénzt vesztegessünk irreleváns forgalmakra. Az influencer megoszthatja weboldalunk linkjét a közönsége számára és segíthet az olyan tartalmak létrehozásában, amelyeket mind a követői, mind saját követőink élvezni fognak.

 

3. Közösség építése

A közösségi média oldalunk kombinálva a követőinkkel és az influencerekkel, egy online közösséget alkotnak. Feladatunk, hogy ápoljuk és növeljük ezt a közösséget, olyan értékes eszközökön keresztül, melyek jól reprezentálják szervezetünk értékeit, arculatát és elképzeléseit.

A social media közösségünk építése remek cél lehet számunkra, hogyha fejleszteni szeretnénk az ügyfélszolgálat hatékonyságát, növelni szeretnénk a márkakapcsolatot, bizalmat építenénk, vagy több értéket szeretnénk nyújtani közönségünknek.
 
A párbeszéd buzdítására és a hozzáadott érték növelésének érdekében a Quirky Momma Facebook oldala kérdéseket tesz fel és megosztja a releváns linkeket és videókat. „Mennyi idős gyermeked és milyen házimunkát végez?”
 


 

Hogyan építsünk közösséget?

Mindig ösztönözzük a beszélgetéseket és hagyjuk a kommunikációs vonalat nyitva. A márkához való kapcsolódást tegyük a lehető legegyszerűbbé és legkényelmesebbé. Az értékes közösségek hatalmas mennyiségű időt és energiát igényelnek, ezért elkötelezettnek kell lennünk.

Osszuk meg szenvedélyeinket a közösségünkkel és tájékoztassuk az embereket a jövőbeli terveinkről. Értékelni fogják az átláthatóságot, ami növelni fogja a pozitív elkötelezettség esélyeit. Az interakciók további ösztönzéséhez vegyük fontolóra, hogy diszkurzusainkat összekapcsoljuk a popkultúrával, az aktuális ügyekkel és esetleg vitatható témákkal. Vigyázzunk azonban, nehogy tudatlannak, vagy támadónak tűnjünk.
 
Hangot adva követőinknek kiegészíthetjük ezeket a törekvéseinket. Osszuk meg egy-egy felhasználó bejegyzését, mely összhangban áll vállalatunk szemléletmódjával és hagyjuk, hogy rajongóink megosszák véleményüket. A felhasználó által generált tartalom sokkal megbízhatóbbnak tűnik a követők szemében.
 
Például a DesignSponge arra ösztönzi az Instagram követőit, hogy fotókat hozzanak létre egy állandóan változó hashtag alapján, amely meghatározza a témát.
 


 

4. A közönség meghallgatása, érdeklődési körük felderítése

A közösségi média remek lehetőség a vállalkozások számára, hogy megismerjék közönségüket a „social listening”-en keresztül, ami a hálózatban zajló beszélgetések megfigyelését, a fontos információk kigyűjtését, a vásárlási szándék észrevételét jelenti. A közösségi médián keresztüli információk megosztása publikus, ami remek kutatási lehetőséget nyújt marketingeseknek. A beszélgetések, érzelmek és megjegyzések figyelemmel kísérésével jól megismerhetjük, hogy közönségünk hogyan érzi magát egy adott témával kapcsolatban.

 

A „social listening” remek közösségi média cél, hogyha olyan új terméket szeretnénk promotálni, melynek még nincs piaca, vagy egy adott piaci résre szeretnénk összpontosítani. A „social listnenig” egy olyan dolog, amit mindig használni kell, hiszen mindig tanulunk valamit közönségünktől.
 
Kövessük nyomon a márka megemlítésével kapcsolatos beszélgetéseket, és válaszoljunk a lehető legtöbb interakcióra a márkanévvel kapcsolatos beszélgetések ösztönzésére. Használjunk olyan közösségi figyelőeszközöket, mint a Mention vagy a Hootsuite, így mindig tudni fogjuk, hogyha valaki megemlítette márkánkat.
 
Az Arby’s nagy hangsúlyt fektetett közösségének meghallgatására, amely segített az Arby’s social csapatának észrevenni azon felhasználók nagy csoportját, akik igazán kedvelik a mártást. Ezek az emberek tweet-eltek arról, hogy legszívesebben vennének egy fürdőt a mártásban, vagy arról, hogy mennyire utálják, amikor a rendelésük mellé elfelejtenek szószt adni. A márka ahhoz, hogy kihasználja ezt a tendenciát, elindította a #Saucepocalypse hashtag-et. Végül az Arby’s bemutatta a palackozott szószt, amit a fogyasztók közvetlenül meg tudnak vásárolni. A termék piacra dobásának támogatása érdekében az Arby’s integrált #Saucepocalypse reklámkampányt indított el.
 

 
 

A Facebook menedzsment egyik fontos feladata, hogy megfelelően határozzuk meg a közösségi média céljainkat, mielőtt kitaláljuk, milyen stratégiákat kell alkalmaznunk. A célok meghatározásának szisztematikus folyamata segíthet nyomon követni a megfelelő mutatókat, így tudhatjuk, mennyire sikeresek az erőfeszítéseink a konkrét cél elérésében.

 
 
Forrás: socialmediaexaminer.com
 
 
 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!