Google Adwords újdonságok – 2014. október

2014. október

Újabb hónap telt el, újabb Adwords újdonságok érkeztek. Októberben elsősorban a dinamikus hirdetések és a hozzájuk kapcsolódó frissítések dominálnak.

 

 

Nézzünk meg néhány újítást részletesen:

1. dinamikus remarketing

Az Adwords remarketing funkciója segítségével azokat a felhasználókat célozhatjuk meg, akik korábban jártak a weboldalunkon.
A dinamikus hirdetések pedig lehetővé teszik, hogy a webhely tartalma alapján jelenjenek meg a hirdetéseink – nem kell kulcsszólistákat fenntartanunk.

 
A dinamikus remarketing a fentebbi 2 funkció tulajdonságait ötvözi: olyan termékkel célozza vissza a felhasználókat, amelyek hasonlóságot mutatnak a korábbi kereséseivel.

 

Gondoljunk csak bele meglátogatjuk például a booking.com weboldalt, és megnézzük egy párizsi hotel adatlapját. A dinamikus remarketing segítségével összegyűjtjük ezeket a felhasználókat, és ezután bármely display hálózati weboldalon találkozhatunk booking.com-os hirdetésekkel, amin különböző párizsi szállásajánlatok szerepelnek, amellett a hotel mellett, amit korábban megnéztünk.

 
A dinamikus remarketingnek 3 alappillére van: a tag, a feed és maga a dinamikus hirdetés.
Egyelőre csak béta verzióban érhető el, ezért most még részletesebben nem is foglalkozunk vele.
 

2. Analytics benchmarking

Segítségével összehasonlítjuk a weboldalunk teljesítményét a versenytársainkkal, forgalom, elköteleződés és akvizíció tekintetében.
A rendszer besorolja az egyes weboldalakat iparág (kb. 1600 kategória), ország/régió (1250 különböző) és napi munkamenet száma (7 lehetőség) szerint.

 
A Google Analytics rendszerében a Közönség részben érhető el ez az új funkció. Csatorna, hely és eszköz szerinti lebontásban is megnézhetjük, hogy az adott területen milyen teljesítményt érünk el a versenytársakhoz képest.

 

Az ábrán csatornák szerint láthatjuk egy weboldal erre vonatkozó statisztikáit:

 

analytics benchmarking

 

A színezésből megállapítható, hogy az adott oldal például fizetett forgalom és munkamenetek száma dimenzióban jobban teljesít a versenytársaknál. A piros azokat a pontokat mutatja, ahol gyengébb, mint a többiek.

 
Ahhoz, hogy elérhessük a benchmarkingra vonatkozó statisztikákat, engedélyeznünk kell a fiókbeállítások között az adatmegosztási funkciót:
 

analytics-adatmegosztás

 

3. Alapértelmezett konverzióajánlat-mutató

Ha Google Adwords-ben használjuk a konverziókövetés funkciót, akkor azt tapasztaljuk, hogy a konvertált kattintások alapján alakul ki a konverzióajánlat-mutató. Azonban ezentúl az új fiókokban a konverziók (opt) lesz az alapértelmezett beállítás.

 

konverzió

 
Természetesen ha nem használunk konverzió alapú automatikus ajánlattételt, akkor a változásnak nem lesz semmilyen hatása.

 

 

Október során tehát ezek az újítások várnak minden Adwords, illetve Analytics felhasználót. A jelenleg még béta funkcióban lévő frissítések várhatóan a hónapban már minden fiókban megjelennek majd, így bárki kipróbálhatja őket.

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!