Google Knowledge Panel

Ha egy vállalkozásra keresünk a Google-ben, a keresési eredmények jobb oldalán megjelenik egy doboz, amelyben a keresési témához kapcsolódó információkat láthatunk. Ezt nevezik Tudás panelnek (knowledge panel) és fontos szerepet játszik abban, hogy az ügyfelek felfedezzék a vállalkozásunkat.

 

Mi is ez pontosan?

Lényegében a Google arra törekszik, hogy gyorsan, kevesebb kattintással és olvasással több információt nyújtson. Behúzza a képeket, híreket, véleményeket és még a közösségi média profilokat is.

Mivel látható a Google keresési eredmények mellett, egy nagyszerű lehetőség brandépítésre. Elérhető vállalati márkák, helyi cégek, hírességek, írok, könyvek, filmek, stb. számára.

 

knowledge panel
 

 

De honnan kapja az információkat a panel?

A Google az információkat online adatbázisokból, közösségi profilokból és más weboldalakról veszi. Sok adatforrást figyel, de nem minden információt jelenít meg.

 

5 főbb adatbázis van, amit használ:

 

  • Wikipédia: online enciklopédia
  • Strukturált adatok – schema jelölés, ami megmondja, hogy mit jelentenek az adatok és a szöveg az oldalon
  • G+ oldal, Google Cégem profil – a Google+ a Google közösségi média oldala
  • Freebase – online adatbázis, strukturált adatok gazdag forrása
  • Wikidata – strukturált adatbázis

 

Hogyan működik a vállalkozás szempontjából?

A Google számára a vállalkozás olyan entitás, amely kapcsolódik más dolgokhoz, pl. helyszín, iparág, termékek, versenytársak. Ez a szemantikai kapcsolat megértése lehetővé teszi a Google számára, hogy nagy mennyiségű információt nyújtson, összekapcsolja a különböző adatforrásokat.

 

A vállalkozások számára a Tudás panel megjelenít olyan információkat, mint telefonszám, nyitvatartási idő, csúcsidő, vélemény, stb.. Ez megkönnyíti az életet a felhasználók számára, akik közvetlenül a keresési eredményoldalon találhatnak információkat a vállalkozásokról, ahelyett, hogy a weboldalon keresztül kattintgatva, vagy más oldalakat olvasva, találják meg ezeket az információkat.

 

Mi az előnye?

Nem javítja a helyezéseket. Ha az oldalunk egy adott keresési kifejezésre a 20. oldalon jelenik meg, akkor a Tudás panel nem fogja felhozni az első oldalra.

 

De tudja növelni az átkattintási arány a weboldalunkra. Több formája van, attól függően, hogy milyen adatról van szó. Egy szerző számára például tartalmazhat a képeket, rövid életrajzot, könyvei listáját, publikációit, képeket a szerző weboldaláról, díjakat, jelöléseket, közösségi média profilokat, vagy linket a Wikipédia oldalára.

 

 

szerző
 

Kockázata is van

Például, egy Wikidata profilt létrehozni nagyon egyszerű, ha van megbízható forrásunk, de egy Wikipédia oldal sokkal komplexebb lehet. Mivel a Wikipédia bárki által szerkeszthető, beleértve az ellenzőket is, egy Wikipédia oldal létrehozása kárt is okozhat. A szerkesztők gyakran adnak hozzá negatív elemeket, és néha egész Vita szakaszok vannak.

 

Értékeljük, hogy egy márka Tudás panelje felülmúlja-e a potenciális hátrányt, amit okozhat. Ezt úgy tehetjük meg, hogy megkeressünk a márkához tartozó összes megbízható forrást, meghatározzuk a bennünk lévő negatív tartalmak súlyát és eldöntjük, hogy megéri-e egy Wikipédia oldal.

 

2 fő típusa van: brand és local

A brand panelek általános információkat nyújtanak, beleértve közösségi profilok, termékleírások, stb. A local panelek pedig a helyi részletekre fókuszálnak: helyszín, épület címe, vélemények.

 

Egy példa local tudáspanelre:

 

local tudás panel
 

 

Tartalmaz képet, kontakt információkat, véleményeket és “a felhasználók erre kerestek még” részt. Általában könnyebb elérni a Google-nél a local panel megjelenítését, mint a brand típusút. Ha van egy ellenőrzött Google Cégem oldalunk és a weboldalunk is elég régi, akkor valószínűleg látni fogjuk a local Tudás panelt, ha a cégnevünkre keresünk.

 

 

Egy példa márka tudáspanelre:

brand tudás panel
 

 

Eltérően a local típustól, a brand típus tartalmaz logót, Wikipédia összefoglalót, szervezeti információkat, de véleményt nem. A brand panel nem foglalkozik egy vállalkozás helyi adataival (cím, telefonszám, nyitvatartás, vélemény), hanem a márka számára fontosabb dolgokat helyezi előtérbe – mit csinál a cég, kik a vezetői, milyen közösségi profiljai vannak.
Hatékony lehet, ha a vállalat küzd a negatív Google+ értékelésekkel. A Google általában több ellenőrzést és bizalmi jelzést igényel, mielőtt úgy dönt, hogy megjeleníti a brand Tudás panelt.

 

Hogyan lehet ilyenünk?

Sok mindentől függ, hogy a vállalkozásunk megjelenik-e a Tudás panelben, pl. távolság, relevancia, üzleti előnyök.

 

Más szóval, a Google egy algoritmust használ annak megállapítására, hogy az ügyfél vajon érdekelt-e a vállalkozásunkban. Ha az algoritmus azt mondja, hogy a cégünk megfelelő relevanciát biztosítja, akkor megjelenik a Tudás panelen.

 

Nem lehet megvásárolni, és nem is tudjuk biztosítani, hogy a Google létrehoz Tudás panelt a vállalat számára, de számos dolgot tehetünk annak érdekében, hogy növeljük annak valószínűségét, hogy a Google felismeri a cégünket, mint hiteles cég:

 

– a tartalom a király: Minél több üzleti tartalmunk (weboldal vagy blog tartalom) van, a Google annál is elismeri, hogy ez lényeges információkat tartalmaz. Minél relevánsabb a tartalom, annál hitelesebb lesz a keresőrobotok szemében, amelyek folyamatosan szkennelik a webhelyek tartalmát.

 

– hozzunk létre Google Cégem profilt: Ez lehetővé teszi a vállalat számára, hogy gyorsan és egyszerűen beállítson olyan adatokat, mint nyitvatartási idő, telefonszám, képek. A Google elkezdi megteremteni a kapcsolat a vállalattal a rendelkezésre álló információk és a weboldal gyakori keresési kifejezései alapján. Gyakran innen próbálja összegyűjteni a Google a Tudás panel adatait.
Ügyeljünk arra, hogy a Google által megjelenített vállalkozás információk pontosan legyenek. A nem megfelelő információk rossz felhasználói élményhez vezetnek, amely miatt ügyfelek veszíthetünk.

 

– készítsünk brand profilt: Google+ brand fiók egy speciális fióktípus, ami hasonló egy Facebook oldalhoz. Összekapcsolható más Google termékekkel. Töltsük ki alaposan a profilt, különösen a weboldalakat, közösségi média linkeket, képeket illetően.

 

– legyünk visszaigazoltak: Ez egy kis lépés, de számít. Miután a vállalkozás helyét megerősítették, a Google elkezdeni összegyűjteni az adatokat.

 

– legyenek vélemények: A Google nagy figyelmet fordít az ügyfelek véleményére az egész interneten. Ha egy ügyfél kevésbé jó véleményt hagy, azonnal vizsgáljuk felül. A Google is látja, ha egy vállalkozás kezeli és javítja az esetleges panaszokat.

 

– használjuk a Google Webmestereszközöket: adjunk hozzá a webhelyünket és ellenőrizzük a tulajdonjogot. Adjunk meg strukturált adatokat a webhelyhez.

 

 

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

 



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!