Google Panda 4.1 frissítés | Weboptim

Néhány napja kikerült a Google legújabb algoritmusa, a Google Panda 4.1.

A frissítés a weboldalak körülbelül 3-5%-t érinti, ami viszonylag jelentős számnak mondható. Globális, így bárkit érinthet, nyelvterülettől függetlenül.

 

google panda 4.1

 

A Panda algoritmusok alapvető célja: minőségi tartalom nyújtása a felhasználóknak.

Nincs ez másként most sem, a 4.1 összhangban van a korábbi frissítésekkel.
 

Milyen változásokat jelent?

A Google Panda 4.1 algoritmusának célja a gyenge minőségű tartalmak megbüntetése, de mindezt most még pontosabb célzással próbálja eléri. Ezáltal, valamint a felhasználói és webmesteri visszajelzéseknek köszönhetően, a változatos és minőségi tartalommal rendelkező kisebb és közepes weboldalak jobb helyezést szerezhetnek, mint korábban.

 

Milyen típusú jelek alapján határozza meg a Google, ha egy tartalom gyenge minőségű?
 
A jeleknek 2 fő típusa van:

     

  • kvantitatív – a tartalom és az oldal felépítésén alapulnak
  • kvalitatív – felhasználói viselkedésére támaszkodik

A Google tehát keresi az egyedi és gazdag tartalommal rendelkező weboldalakat, hiszen a hozzáadott értékkel rendelkező tartalom értékes a felhasználók számára.
 

minőségi tartalom

 
Az új frissítés bevezetésének egyik másik nagy előnye, hogy akik korábban büntetést szenvedtek el a Panda miatt, most megszabadulhatnak tőle; ha időközben megtettek minden a problémák orvoslása érdekében, van remény a helyezések visszaszerzésére. Ha valaki azt látja, hogy emelkedett a forgalma az utóbbi 1 hétben, nagy valószínűséggel az új algoritmus-változat okozza.
 
Azonban, mint minden más algoritmus, ez sem kedvez minden weboldal tulajdonosnak. Akit eddig nem büntetett a Panda, most újabb veszély fenyegeti. Hiszen a frissítés egy újabb esély a Google számára, hogy hátrébb sorolja azokat a weboldalakat, ahol gyenge minőségű tartalmat fedez fel. Ha valaki jelentős visszaesést lát, akkor jó esély van rá, hogy az új Panda algoritmus a tettes.
 

Mit tehetünk ellene?

Sok weboldalnál jelent problémát a túl sok és gyenge minőségű tartalom. Ezekhez értéket kell adnunk, meg kell keresni a felesleges oldalakat, és egyesíteni kell őket más oldalakkal, vagy szükség esetén törölni – amennyiben elavult, régi a tartalom.
 
Ha nem teszünk semmit, az a legrosszabb lehetőség.
Egy gyenge minőségű tartalommal rendelkező weboldalt fenntartani lassú halált jelent – a site fokozatosan veszít majd az erejéből, amíg semmi sem marad. Ezt támasztják alá a Panda algoritmus frissítések is, amelyek időnként újabb és újabb weboldalak hátrasorolását okozzák.

 

Összefoglalás

A Panda 4.1-es algoritmusa újból megerősítette a tényt, miszerint a Google nem kedveli az alacsony minőségű tartalmakat, és hogy egyre fontosabbak számára az egyértelmű és világos adatkapcsolatok. A XML sitemap használata során ezért ügyelni kell arra, hogy a régi tartalmakat távolítsuk el, így biztosítva, hogy a Google ne térképezze fel őket újra.
 
 
 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!