Honlapkészítés – Látogatott honlapok | Weboptim
Ma már nem elég a honlap design-ra és a szöveges tartalomra ügyelni. Már a weblap tervezésénél figyelembe kell venni a honlapkészítés célját, magát a látogatót. Ahhoz, hogy a látogatószámunk a lehető legnagyobb legyen a weblap felépítésénél a keresőmarketing és optimalizáció szempontjait is érdemes figyelembe vennünk.
A honlapkészítés szempontjai:
- Esztétikus külső azaz webdesign
- Ergonómia és használhatóság
- Definiált cél, ahová el akarjuk juttatni a felhasználót
- Látogatottság
- Weblap Elemzés
1. Miért is fontos a design?
Ha egy honlapon látszik, hogy utoljára 10 éve volt frissítve és nem esztétikus a kinézete, akkor a felhasználók ezt azonnal tudtunkra adják mégpedig azzal, hogy elnavigálnak a honlapról. Lehetőleg kerüljük a tulságosan animált és teljesen Flash oldalak készítését, mert ezek habár design-ban tetszetősek, de a Google robotok nem látják szöveges tartalmukat.
2. Használhatóság
Mit értünk használhatóság alatt? Minden információ kényelmesen és a legrövidebb idő alatt elérhető legyen a honlapon. Tehát ne kelljen feleslegesen görgetősávokat használni. Ne kelljen feleslegesen nyomógombokat használni, amikor ez elkerülhető. A honlap készítő figyeljen oda ezekre a használhatósági tényezőkre.
3. Definiált cél ahová el akarjuk juttatni a látogatót.
A honlapkészítés célja nyilván az, hogy valamiféle profitot termeljünk vele, hacsak nem non profit vállakozásról van szó. Ahhoz, hogy jövedelmező legyen a weblap pontos célja kell legyen. Lehet ez a cél például egy termék eladása, amennyiben webáruházról van szó. Vagy lehet egy ajánlatkérés illetve kapcsolatfelvétel elérése.