Kockázatkerülő linképítés

A linképítés hihetetlenül gyakori kérés az ügynökségek, tanácsadók felé, és bizonyos szempontból ez ajánlott is. Függetlenül attól, hogy magunk végezzük a linképítést, vagy megbízunk valakit, jó ötlet pár ökölszabályt betartani.

 

Az ügynökségek túlnyomó többsége szeretne jó linkeket szerezni az ügyfelei számára, de sokszor nem tudják, hogyan is csinálják. Többségünk nem maguk végzik a linképítést, vagy ha igen, akkor vagy vendégblogokban vagy népszerű online magazinokban, ahol könnyen linket kaphat.

 

 

Hogyan építhetünk igazán jó kapcsolatokat az ügyfelek számára?

Mi az a keret, amit meg kell vizsgálni annak érdekében, hogy meggyőződjünk róla, hogy kockázatkerülők vagyunk és az ügyfelek anélkül szerezhetnek erősebb linkprofilt, hogy kockázatot vállalnának?

 

 

linképítés
 

 

1. Soha ne építsünk olyan linket, amit nem tudunk eltávolítani

A Penguin algoritmus frissítés óta ez különösen fontos, hiszen rémálom lehet megszabadulni a nem kívánatos linkektől. Gyakran jobban érezzük magunkat, ha egyszerűen megkapunk egy linket.
Most, hogy a negatív SEO potenciálisan problémákat okozhat, a Google törekszik arra, hogy csökkentse a linkek értékét, szemben a büntetéssel, de a szabályozás erős. Soha ne építsünk olyan linket, amit nem lehet eltávolítani.

 

De hogyan csináljuk ezt?
Van különbség az elnyert linkek és a linképítés között.
Tehát ha kiderül, hogy a linkért nem tettünk semmit (nem fizettünk), csak azért kaptuk, mert nagyszerű a tartalmunk, nem kell aggódnunk. De ha aktívan szeretnénk részt venni a linképítésben, követni kell pár szabályt, és tényleg vannak olyan érdekes módszerek, amelyeket ki lehet próbálni.

 

 

A. Canonical “burn” oldalak
Ez valójában csak egy biztonsági politika a linkeknek. Az ötlet az, ne tegyük az összes tartalmi értéket és link értéket ugyanabba a „vödörbe”.

Tegyük fel, hogy és úgy döntünk, hogy valamilyen felderítés alapú linképítést végzünk. Ebben az esetben készíteni kell egy másik verziót az aloldalról, és kérhetjük az embereket, hogy linkeljék az aloldal adott változatát. Ez az oldal azonos lesz az eredetivel, és lesz egy canonical címkéje, ami a link erősséget átadja az eredetinek.

 

Nem kell persze ezer “ajtóoldalt” készíteni, de előfordul, hogy érdemes elvégezni a szétválasztást.

Tegyük fel, hogy elérünk egy webmestert, aki azt mondja a cikkünkre, hogy ez szuper és felteszi a blogjába, de amit nem mondd el: „Ó igen, amúgy van másik 100 blogcikk is a linkfarmomon”. Most lett egy csomó spam linkünk, amely az oldalunkra mutat. Persze nem akarjuk, hogy ezek a weboldalra mutassanak. Az esélye annak, hogy ez a fickó eltávolítja a linkünket a több száz, vagy több ezer oldal közül, nagyon csekély. A legrosszabb forgatókönyv itt az, hogy elvesztettük az oldalt, a link oldalt és itt az idő, hogy létrehozzunk egy újat és azzal folytassuk.

 

Mi van, ha az ellenkezője történik?
Elkezdjünk rangsoroltatni az oldalt a jó tartalom miatt, nagyszerű linkkapcsolatokat szerzünk, de valaki úgy dönt, hogy spam linkekkel szórja meg az oldalt.
A jogszektorban ez gyakori, pedig azt gondolnánk, hogy egy ügyvéddel soha nem fordul elő ilyen, de látszólag az ügyvédek nem félnek egy másik ügyvédtől.

 

Függetlenül attól, hogy mit tehetünk egy ilyen helyzetben, egyszerűen szabaduljunk meg az eredeti oldaltól és hagyjuk el azt a canonical oldalt, amely a linkeket tartalmazza.

 

Amit csinálunk tehát az, hogy a különböző oldalakat különböző kosarakba osztjuk szét anélkül, hogy elvesztenék a rangsorolási potenciált. Ezeket hívjuk canonical burn oldalaknak.

 

link
 

 

B. Ismerjük a link szolgáltatót
Ha a linkeket egy olyan weboldalról szereztük, ahol 50 dollárt kell fizetni egy csomagért, amivel x számú linket kapunk adott oldalakról, soha nem fogjuk tudni eltávolítani ezeket, hacsak nem használunk valami olyat, mint a canonical burn oldalak.
De ebben az esetben jó linkeket próbálunk szerezni, kapcsolatot építünk, ahol a személy megértheti, hogy a jövőben esetleg szükség lehet a link eltávolítására. Ez azt jelenti, hogy veszítünk ugyan néhány linket, de hosszú távon megvédhetjük magunkat és az ügyfeleinket.

 

Ez az a pont, ahol az értékesítés nagyon erős lesz. Képzeljünk el egy ügyfélhívást, értékesítési hívást vagy, hogy valaki jön hozzánk és az mondja, hogy linképítést szeretne.

Korábban már megégtek. Tudják, milyen érzés büntetést kapni. Tudják, milyen, ha valaki azt mondja nekik: nem tudom, hogyan kell csinálni.

Ha azt mondjuk nekik, hogy tudunk linket építeni és magabiztosak vagyunk az ajánlatunk minőségében, akkor megígérhetjük, garantálhatjuk, hogy ezeket a linkeket szükség esetén 7 vagy 14 napon belül eltávolíttatjuk. Ez a fajta biztonsági politika az, amellyel a terméket felbecsülhetetlen értékűvé tesszük az ügyfelek számára, akik aggódnak a lehetséges sérüléseket miatt, amelyet a linkek okozhatnak.

 

 

2. Nem vásárolhatunk linkeket (kivéve felhasználói értéket)

Ez a kettes számú szabály. Ez nagyszerű módja annak, hogy leírja a Google iránymutatásait, amelyek kimondják, hogy a linkekkel nem kereskedhetünk, csak a felhasználói értékkel.
Sok ember van, aki évekkel ezelőtt linkeket vásárolt. Régen többen úgy gondolták, hogy ez az egyetlen módja a linképítésnek. Ma már nem kell csalnunk, hogy jó linkeket szerezzünk. Dolgozni kell érte, nem csalni. Rengeteg módszer van, hogy igazoljuk a weboldal értékét, és azt mondják, érdemes nekünk linket adni.

 

Nézzünk néhány példát:

 

  • készítsünk néhány eszközt és keressük meg azokat a weboldalakat, amelyek szívesen linkelnék ezt az eszközt
  • kínálhatunk adatokat vagy képeket
  • megközelíthetőség: keressünk jó tartalmakat, amelyek elérhetetlenek vagy nem hasznosak azok számára, akik képernyőolvasót használnak. Újítsuk meg a tartalmat, kövessünk az elérhetőségre vonatkozó irányelveket és mindenki kapcsolatot létesít majd az oldallal. Mondhatjuk majd: “Nézd, ez egy nagyszerű tartalom, de sajnos a népesség egy bizonyos százaléka nem tudja használni. Miért nem ajánlotok engem, mint egy elérhető verziót?”
  • törött link újraépítés
  • felhőkarcoló tartalom, ahol fantasztikus tartalmakat készíthetsz

Annyi módja van jó kapcsolatokat szerezni.
De ehhez olyan tartalomra van szükségünk, amit érdemes linkelni. Ha e-mailben küldjük ki a tartalmat, az azt jelenti, hogy nem elég jó a tartalom. Mint SEO-s, ez a mi felelősségünk. Tehát jobb tartalmat kell létrehozni. Jobb tartalommal jobb kapcsolatokat is szerezhetünk.

 

3. Eszközre fel!

Ez az utolsó dolog. Jobb mutatók és jobb munkafolyamat hozható ki a különböző eszközökkel. Sok módja van ennek is.

 

Először is, szükségünk van egy jó link eszközre. pl. Link Explorer. Olyan weboldalakat kell keresnünk, akik beszélnek rólunk, de nem linkelnek minket.
Kereshetünk még speciális link elemző eszközöket is.

Ha egyszer megtaláltuk ezeket, akkor megbízható linkeket hozhatunk létre az ügyfelek számára. Semmi sem fogja javítani annyira a márka hírnevét, mint a linképítés. A linképítés az iparág utcai hitele. Nincs erősebb mondat, mint: „Igen, évente pár ezer kapcsolatot építünk ügyfeleink számára”, sokkal jobban hangzik, mint az, hogy “Megvásároltuk” vagy “Kiszerveztük”.

 

 

Ha követjük az első 2 szabályt és a megfelelő eszközöket használjuk, akkor jó úton haladunk.

 

Forrás: moz.com



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!