Közösségi média ellenőrző lista | Weboptim

Mivel a közösségi média marketing egyre nagyobb kihívást jelent és időigényes, itt az ideje, hogy összeszedjük, amire a márka közösségi jelenléte során szükség van.

 

Nem könnyű egy brand közösségi jelenlétét kezelni, de a sikeres menedzselés nagy eredményekhez vezethet. A közösségi hálózatok folyamatosan növekednek és lassan egy érettebb fázisba jutnak, ami azt jelenti, hogy a kihívások nőnek azon vállalkozások számára, amelyek kompetensek szeretnének maradni.

 

Sok oka van, amiért egy márka közösségi média marketingbe fektet és az eredmény a kitűzött céltól függ:

 

  • ismertség növelése
  • új közönség elérése
  • elkötelezettség növelése
  • weboldal forgalmának növelése
  • új üzleti lehetőségek felfedezése
  • új értékesítések szerzése
  • új ügyfelekkel való munka

Nem számít, hogy mi a cél, a csúcson kell maradni és a helyes ellenőrző lista minden feladatban segíthet.

 

Ötletbörze

Ez a kezdeti szakasz, ahol kitaláljuk az új módszereket a közösségi média jelenlétünk erősítésére.

 

  • keressük meg a legújabb trendeket és nézzük meg, hogy valamelyik illeszkedik-e a saját stratégiánkba
  • tudjunk meg többet az új platformokról vagy vizsgáljuk meg, hogy a régiek alkalmasak-e még a célközönségünk számára
  • legyünk kreatívak és gondolkodjunk a ’dobozon kívül’
  • hozzunk új tartalom ötleteket és próbáljuk ki őket minden platformon
  • kérjünk segítséget a csapat többi tagjától, hogy szélesítsük a látókörünket

 

Tervezés

Az ötletbörze után jöhet a tervezés fázisa. Itt az ideje, hogy értékeljük az ötleteket, hogy lássuk vajon elég hatékonyan segítik-e majd közösségi média kampányunkat.

 

  • nézzük meg a tartalom-naptárat, hogy hatásos-e a tartalomgyártás
  • vizsgáljuk meg, hogy mit kell javítani a meglévő tartalom stratégián
  • döntsük el, milyen csatornákat használunk
  • vizsgáljuk meg, hogy a tartalom gyakorisága eredményes volt-e eddig
  • szervezzük meg a célokat és a KPI mutatókat
  • nézzük meg, hogy tudjuk-e igazolni a közösségi marketing eredményeket

social
 

Végrehajtás

Most jön a gyakorlati ellenőrzés. A végrehajtás értékelése segít megérteni, hogy a tervünk sikeres volt-e a gyakorlatban.

 

  • elégedettek vagyunk a poszt publikálásával?
  • követtük a tartalom-naptárat?
  • úgy alakult az elkötelezettség, ahogy vártuk?
  • válaszoltunk a felhasználók hozzászólásaira?
  • figyeljük a márka közösségi fiókjait?
  • következetesen használunk minden közösségi fiókot?
  • milyen az együttműködés a csapattagok között?
  • van terv a sürgős helyzetekre?
  • mikor volt az utolsó alkalom, amikor válsággal kellett foglalkoznunk és hogyan tudunk elkerülni egy másikat?
  • szükséges a közösségi médiát használni ügyfélszolgálat céljából?

 

Mérés

Az utolsó, de még mindig fontos állomás a közösségi marketing tervben, hogy megvizsgáljuk a mérés hatékonyságát.

 

  • nézzük meg a kezdeti célokat, reálisak?
  • tartsunk a közösségi elemzéseket naprakészen és készüljünk fel a következő időszakra
  • ellenőrizzük minden platform natív analitikáját, hogy naprakészek legyünk
  • használjunk saját elemzési platformot, hogy áttekinthessük a közösségi média marketing teljesítményét
  • keressünk meg a legjobban teljesítő platformot és itt emeljünk az elvárásokat
  • keressünk meg azokat a pontokat, amikre fókuszálnunk kell és dolgozzunk ki új tartalom ötleteket a teljesítmény javítására
  • tervezzük meg az új KPI mutatókat
  • konzultáljunk a csapattal, hogyan lehetne a legjobban nyomon követni a KPI mutatókat
  • állítsuk be a KPI mutatókat a szélesebb marketing stratégia alapján

 

Bár a listát teljesíteni és a kérdéseket megválaszolni úgy tűnik, hogy időigényes, a tényleges folyamat azonban gyorsabb, mint gondoljuk. Az egész lehet akár egy éves feladat – létrehozni egy sikeres közösségi marketing stratégiát világos tervvel, célokkal és méréssel.

 

 

 

Forrás: searchenginewatch.com

 

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!