Közösségi Marketing – közösségépítés | Weboptim
A marketing új korszakába léptünk! Az eddigi egyirányú kommunikációt felváltotta a párbeszéd.
A hagyományos marketingben eddig a Marketinges beszélt, a fogyasztó pedig jó esetben hallgatta, rossz esetben pedig elkerülte a reklámokat. Gondoljunk csak a reklám blokkoló eszközökre!
Az új (közösségi) marketing a kölcsönös kommunikációra épül. Kérdezzük, hallgassuk meg és reagáljunk a vásárlóink igényeire. Erre jó a közösségi marketing, aminek számos példáját láthatjuk napjainkban. pl.: Youtube, FaceBook, MYspace, stb…
A YouTube-on pl. van olyan videó amit egy nap akár több millióan is megnézhetnek.
Milyen lehetőségek vannak a közösségépítésére?
A közösségek előnyei:
- Bárki csatlakozhat és elmondhatja a véleményét
- Gyorsan terjed az információ
- Olcsóbb, mint a TV, Rádió és sajtó
- Nincs meddő szórás, az olvassa akit érdekel
- Azonnali visszajelzést ad
- A fogyasztó dönthet
- Nincs szükség reklám blokkolásra
- Alulról építkező stratégia
- Kereshető az összegyűlt információ
A közösségépítés lépései:
- 1. Felkutatni azokat a weblapokat ahová a célközönségünk jár
- 2. Kik ők? Csoportosítsuk őket
- 3. Válasszuk ki azokat akik sokat írnak és véleményt formálnak
- 4. Beszéljünk velük, létesítsünk kapcsolatot
- 5. Használjunk vírusmarketinget
- 6. Készítsünk vonzó tartalmat, ami miatt majd visszatérnek.
- 7. Tartsunk szavazásokat, gyűjtsük a véleményeket
- 8. Gyorsan reagáljunk a negatív kritikára
- 9. Gyakran elemezzünk!
- 10. Hozzunk létre saját nyílt vagy zárt közösséget.
Fontos a cél elérése érdekében, hogy profi kereső használóvá váljunk. És itt nem csak a Google-ra gondolunk.
Saját közösség létrehozása:
- Célközönség meghatározása
- Stratégia kidolgozása
- Milyen tartalom kell?
- Vevők elemzése
- Versenytársak elemzése
- Toborzás
- Kommunikáljunk velük
Amennyiben érdeklődik közösségépítés iránt, vegye fel a kapcsolatot velünk.