LinkedIn profilépítés

Kinek és miért jó a LinkedIn?

  • A LinkedIn 200 milliós üzlet- és szakember felhasználói adatbázissal rendelkezik. Előnyös azon vállalkozásoknak, akiknek vállalati ügyfeleik vannak. A Facebookkal ellentétben itt elsősorban a potenciális vállalati ügyfelek és szakemberek megszólítására van lehetőség.
  • Kiválóan alkalmas a kínált termékek és szolgáltatások bemutatására.
  • Könnyebb kapcsolatépítést, követést tesz lehetővé – a munkavállalóknak is érdekük a kapcsolatépítés egy potenciális jövőbeli munkaadóval.

Profilépítési lehetőségek

Cél: érdekes tartalom megosztása a céggel, termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatosan.

Tipp: Egy-egy nagyobb, érdekes téma elemzésekor célszerű felbontani azt több posztra is, hiszen így visszatérésre ösztönözzük a látogatókat.

 

Alapvetően az alábbi 3 lehetőség közül választhatunk:

  • Linkmegosztás
  • Fotófeltöltés
  • Cikkírás

Hogyan posztolhatunk cégként?

1. lépés – Navigáljunk el a céges LinkedIn oldalra

 

linkedin
 

 

 

2. lépés – A „share an update” mezőbe másoljuk be a kívánt URL-t. Egy kis várakozási idő után, a Linkedin behúzza az URL title és description tag-jét és a benne található képet.

 

linkedin
 

 

 

3. lépés – A pirossal jelölt adatokat mind megváltoztatjuk.

  • Érdemes kulcsszavakat elhelyezni benne.
  • Mindenképp írjunk egy rövid leírást a link fölött található mezőbe.

linkedin
 
4. lépés – Válasszuk ki, hogy kikkel szeretnénk megosztani az adott hivatkozást.

  • Ha a ‚target audience’ pontot választjuk, több lehetőséget is feldob a LinkedIn, amik közül tetszés szerint válogathatunk.

linkedin
 

linkedin
 

15 tipp a hatékony posztoláshoz

  • Gondolkodj úgy, mint egy újságíró – Az ütős címsorok magasabb elköteleződéshez vezetnek.
  • Mindig használj világos call-to-action szöveget – A link akár duplájára növelheti az elköteleződést.
  • Kérdezz a célközönségtől – Vond be őket a beszélgetésbe.
  • Mindig legyen hozzá kép – A képek 99%-kal magasabb hozzászólást eredményeznek.
  • Posztolás előtt kétszer ellenőrizd a képek megjelenését – Ha kifelé linkelsz, győződj meg róla, hogy a poszt releváns képet tartalmaz.
  • Posztolj Youtube videókat – Ezek közvetlenül lejátszhatók a LinkedIn felületén, 75%-kal magasabb megosztási arány eredményezve.
  • Győződj meg róla, hogy a tartalmad értékes.
  • Kerüld a túl szűk célzást – Kizárhatod vele az értékes célközönséget.
  • Tesztelj, hogy megértsd a célközönséged – Keverd a szórakoztató, inspiráló posztokat informatív posztokkal.
  • Készíts egy szerkesztői naptárt – Válaszolj időben az új hírekre.
  • Befolyásold a közönséget kommenteken keresztül – Figyeld a beszélgetést, és töröld a nem megfelelő hozzászólásokat.
  • Figyelj, elemezz és tervezz újra – Figyelj a célközönségre, a tartalom típusára, az időre és a gyakoriságra.
  • Szponzorálás – A szponzorált posztokkal több embert érhetsz el.
  • Értékelj és optimalizálj – Figyeld a posztok teljesítményét a LinkedIn reporting eszközével.
  • Ne koncentrálj csak a munkanapokra – Hétvégén is magas lehet az elköteleződési arány.

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

 



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!