Hogyan szerezhetünk olyan linkeket, amelyek megfelelnek a Google irányelveinek?

Ha valaha voltunk Google büntetés áldozatai, akkor tudjuk milyen ’fájdalmas’ a problémát azonosítani és utána újra felállni. Ha eddig még nem büntettek meg minket, akkor pedig a büntetés miatt félünk.

 

De hogyan tudjuk elkerülni a büntetést, miközben minden sarkon természetellenes linkek leselkednek ránk?

 

A Google irányelveinek megfelelő linkeket sokkal nehezebb ugyan szerezni, mint természetellenes linkeket, de vannak olyan típusú linkek, amiket a Google szakértői ajánlanak, és amelyek igazán pozitív hatással lehetnek a helyezésekre.

 

1. Linkkérés

Az első számú megoldás, hogy kérjünk meg embereket. Néhány ember talán azt mondja, hogy ez szerinte nem természetes link. De néhányan biztosan hajlandónak lesznek segíteni, a weboldalunkra linkelnek, és ha nekünk nem kell adnunk semmit cserébe, akkor ez egy jó link.
Tehát kérjünk meg családtagokat, barátokat vagy még jobb, alkalmazottakat “ha van egy blogod meg tudnád említeni, hogy nekünk dolgozol és adnál egy linket?”
Ha valahova csak elrejtenek egy linket, hogy boldoggá tegyenek, akkor ez nem a legjobb kapcsolat. De ha örülnek, hogy megemlíthetnek minket és linkelhetnek ránk, akkor az egy jó természetes kapcsolat, amit a Google értékelni fog.

 

2. Linkkatalógusok

Az emberek valószínűleg azt mondják, hogy a katalógusok nem természetes linkek, saját készítésű kapcsolatok. De itt most nem az ingyenes vagy spam jellegű gyűjtőoldalakra gondolunk, ahol bárki létrehozhat egy linket.
Azokra gondolunk, ahol van belépési korlát; azokra, amiktől azt várjuk, hogy a cégünket listázza és az emberek tényleg használják őket.
Vannak olyan niche-katalógusok is, aminek megtalálásához egy kis időre és keresésre van szükség. Például tegyük fel, hogy esküvői fényképészek vagyunk. Szeretnénk szerepelni egy olyan helyi gyűjtőoldalon, ahol az emberek esküvő zenekarokat, helyszíneket és fotósokat találhatnak. Ez egy igazán jó link, és az a fajta link az, ami forgalmaz is hoz, ami a jó link egyik jellemzője. Egy jó módja annak, hogy ezeket a lehetőségeket megtaláljuk, hogy a versenytársak telefonszámaira keresünk rá.

 

linkpartners

3. Iparági kapcsolat

A vállalatok többsége rendelkezik különféle kapcsolatokkal: beszállítók, gyártók, ügyfelek, partnerek. Ha ezekből a kapcsolatokból össze tudunk állítani listákat, az egy jó dolog. Ugyanis ezek mind olyan helyek, ahol elvárható, hogy a vállalkozásunk szerepeljen. Egy jó módja annak, hogy megtudjuk, a versenytársak milyen listákon vannak jelen, hogy megnézzük a linkprofiljukat.

 

4. Gazdátlan brand/név-említés

Ez az a hely, ahol valaki említi a vállalkozásunkat, a weboldalunkat, talán még a nevünket is, de nem ad linket. Ez teljesen rendben van, de próbáljuk meg elérni őket és azt mondani „köszönöm, hogy megemlítesz minket, tudnál esetleg egy linket is adni?” Sok idő lehet, amire ebből valódi link lesz.
Minden hónapban érdemes egy újabb kutatást végezni a márkanévre vagy a weboldalra.

 

5. Törött linkek javítása

Hogy megtaláljuk a törött linkeket, látogassunk el a Google Webmestereszközökbe és nézzük meg a Feltérképezési hibákat.
Amiről itt szó van, hogy valaki linkel a weboldalunkra, de valószínűleg elgépelte az URL-t. 2 lehetőségünk van a javításra. Az első, hogy kapcsolatba lépünk az oldallal „köszi, hogy linkelsz ránk, de ki tudnád javítani az elírást?”. A másik módszer, hogy átirányítást készítünk, ami az elgépelt URL-ről a jó URL-re mutat. Ha ezt tesszük, egy kis link értéket elveszíthetünk az átirányítás miatt, de ez még mindig jobb, mintha a link egy törött oldalra mutatna, mert az a link, ami 404-es oldalra visz, értéktelen.

 

6. Légy lenyűgöző

Az újságírók mindig keresik, hogy miről írjanak. Ha tudunk valamit, ami hírértékű a vállalkozásunkkal kapcsolatban, akkor az fantasztikus. Amit tehetünk, hogy létrehozunk egy eseményt vagy valami jótékony dolgot teszünk – az újságírók szeretnek írni az ilyenekről.
Tegyük fel, hogy egy hajszalon vagyunk. Keressünk rá a helyi hajszalonokra és kattintsuk a hírekre. Itt mindenféle hírt láthatunk majd. Lehet, hogy egy helyi fodrászat felajánlotta, hogy a veteránoknak ingyen vág hajat. Ez például jótékony és hírértékű dolog, amiről érdemes írni.

 

7. Kell sajtó? Szerezz többet!

Felvehetjük a kapcsolatot azokkal az emberekkel, akik említik a termékünket, de nem linkelnek ránk.. “Tudnál linket adni? Cserébe adunk szívesen egy interjút, örömmel bemutatjuk egy új szemszögből a sztorit.” Tehát ha csinálunk valamit, ami vírusosan terjed, azt felkaphatja a sajtó, ez gyakran azt jelenti, hogy az embereket nagyon érdekli ez az új szemszög és egy kis munkával további linkeket szerezhetünk.

 

 

linképítés
 

8. HARO

Ami annyit tesz, hogy help a reporter out. A HARO egy e-mail lista, ami összeköti az újságírókat a vállalkozásokkal, szakemberekkel. Az újságírók forrásokat keresnek. Ha például fogorvosok vagyunk, lehet, hogy van egy újságíró, aki épp a fogfehérítésről készít cikket. Ő lehet, fel akar használni minket, mint forrást és linkel ránk.

 

9. Milyen tartalom kap már most is linket?

Egy jó módja hogy ezt megtudjuk, hogy menjünk a Google Webmestereszközökbe / Webhelyre mutató linkek / A legtöbbet linkelt tartalom / Tovább. Itt egy URL listát láthatunk, ami megmutatja, hogy hány domain linkel az adott URL-re. Ha letöltjük a listát, megnézhetjük a pontos URL-eket, ahonnan a linkek érkeznek.
Ha van olyan tartalmunk az oldalon, ami már most is vonzza a linkeket, akkor ezt a tartalmat érdemes lehet hirdetni, hogy még több embert és ezáltal több linket érjünk el. Felvehetjük a kapcsolatot azokkal is, akik linket adnak “köszönjük a linket, van még valami, amit tehetünk?” Ez gyakran új ötletet adhat tartalomfejlesztésre.

 

10. 10x tartalom

Olyan tartalom létrehozása, ami tízszer jobb, mint bármi az interneten. Ez nem kell, hogy drága legyen. Ez lehet egy problémamegoldó cikk, ami megválaszolja az emberek kérdéseit a termékünkről vagy vállalkozásunkról. Olyan tartalmat hozzunk létre, ami a legjobb a maga nemében, ami választ ad minden kérdésre, el lehet jutni hozzá és kérhetünk rá linket. Ha ez valóban így van, igazán 10x tartalom készült, és az ilyen tartalom természetes módon vonzza a linkeket.

 

 

 

Ez a 10 lehetőségünk van arra, hogy olyan módokon szerezzünk linket, amelyek megfelelnek a Google irányelveinek és tényleg előrelépést hozhatnak a rangsorban. Igaz nehezebb feladat, mint csak regisztrálgatni az ingyenes linkgyűjtőkbe vagy spam technikákat használni, de ha így csináljuk, igazi eredményhez juthatunk. Nem kell aggódnunk a Webspam csapata miatt. Büszkék lehetünk azokra a linkekre, amit szerzünk.

 

 

Forrás: moz.com

 

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!