Milyen egy jó landing page? | Weboptim
A landing page, vagyis a fogadó oldal az az oldal, amelyikre a látogató érkezik az online hirdetésünkre való kattintása után. Mivel ezzel találkozik először, nagyon fontos, hogy milyen ez az oldal, hiszen itt dől el, hogy marad-e nálunk, vagy tovább keresgél. Pont ezért nem szabad őt a kezdőoldalunkra irányítani, mert ott nagyon sok számára felesleges, egyéb információval is találkozik, amik elterelik a figyelmét. A landing page-nek az a lényege, hogy arra irányítja a figyelmet, ami miatt a hirdetésünkre kattintott.
A következőkben azt fogjuk bemutatni, hogy ezt hogyan lehet elérni.
1. Minél kevesebb a figyelemelterelő tényező, annál nagyobb a konverziós ráta– egy adott időszakra eső vásárlók (vagy a kívánt műveletet végzők) és látogatók számának százalékos aránya. A call-to-action (CTA) gombot (az a gomb a honlapon, ami cselekvésre kéri a látogatót: pl. feliratkozásra, letöltésre, megrendelésre, stb.) kell fókuszba állítani, nem szabad, hogy egyéb információk, képek eltereljék a figyelmet.
Ez egy tipikusan rossz, túlzsúfolt oldal:
Itt pedig a cél egyértelmű:
Ugye mennyivel jobb, ha egy dologra koncentrálunk, és nem vesszük el mással a figyelmet?
2. Minél nagyobb az összhang a hirdetés és a kattintás után megjelent oldal között, annál nagyobb az esélye, hogy a látogató azt érzi, hogy jó helyre került, és ennek eredményeként itt fog maradni. Egyezzen a hirdetés és az oldal üzenete, valamint képes hirdetés esetén a design is.
3. A kontextus az egyik legerősebb módja annak, hogy a látogatóban kialakítsunk egy olyan „élményt”, ami miatt vásárló lesz belőle. Éreztessük, hogy amit mondunk, az neki szól személyesen: a kommunikációt már a kattintás előtt kezdjük el, és a kattintás után is folytassuk.
4. A landig page-en található form-nak is fontos szerepe van. Ahhoz, hogy ne ijesszük el ezzel a látogatót, be kell tartani néhány szabályt: ne legyen túl hosszú, ne legyen sok olyan kérdés, amire a látogatónak kell beírnia a választ, legördülő menü esetén legyen „Egyéb” opció is.
Nem hosszú, csak a lényeges információkat kéri: ez egy jó form.
5. Az oldalon található szövegnek kiemelt szerepe van a kampány sikerében: főként a megfelelő címre és a CTA gomb szövegére (hogy rávegyen a kattintásra) kell nagy figyelmet fordítanunk.
6. Ne legyenek az oldalon, de leginkább a CTA gomb közelében elrettentő szavak, mint például a „spam”, „trükk”, stb., hiszen ezek szövegkörnyezetét nem feltétlenül olvassa el a látogató, és ezek a szavak önmagukban elrettenthetik, annak ellenére is, ha egyébként pozitívumnak szántuk.
7. A designtöbb mint egy vizuális megoldás: azt az élményt kell kialakítania, ami a figyelmet az oldal céljára irányítja.
8. A visszaigazoló, köszönő oldalon mindig kérjünk egy újabb konverziót. Pl.: „Köszönjük, hogy regisztrált az oldalunkra! Ha szeretne értesülni legfrissebb akcióinkról is, iratkozzon fel hírlevelünkre!”
Form kitöltése utáni köszönőoldal:
9. Használhatunk több CTA gombot is az oldalon abban az esetben, ha mindegyiknek ugyanaz a célja.
10. Végül pedig menjünk végig a hirdetéstől egészen a landig page-ünkig és őszintén fogalmazzuk meg róla a véleményünket.
Forrás: moz.com