Projektfolyamat | Weboptim

Az online marketing elemek összetettsége és egymáshoz kapcsolódása megkívánja, hogy ezeket, egy egészként, együtt kezeljük. Az elemek egymásra épülnek, mégis szoros kapcsolatban vannak egymással. A folyamat első lépéseként célszerű felmérni az adott piaci teret, ahol majd meg fogunk jelenni.


projektfolyamat

Google AdWords kampánykezelés

A Google AdWords hirdetési rendszere azonnali és költséghatékony megjelenést biztosít a vállalkozások számára. Az átlagos átkattintási arány az első pozíciójú Adwords keresési hirdetések esetén közel 8%.  A kampányok felépítése több lépésből tevődik össze:

adwords

Kulcsszó kutatás / célcsoport meghatározás

A Google Adwords hirdetésekkel többféle módon tudjuk a célcsoportjainkat elérni. Van lehetőség kulcsszó alapú megjelenésekre a Google kereső felületén, és úgynevezett tartalmi hálózatban történő megjelenésre partneroldalakon. A kulcsszavak helyes meghatározása igen fontos eleme a folyamatnak, ugyanis ettől függ, hogy eredményesen érjük-e a megfelelő csoportot. A kulcsszavak kiválasztása, szűrése és osztályozása ebben a fázisban történik.

Hirdetések (kreatívok) létrehozása / tesztelése

A kiválasztott kulcsszavakat csoportosítva létre kell hozni a megfelelő üzenetekkel, a megjelenő hirdetéstartalmakkal és kreatívokkal. Amelyek ezután tesztelésre kerülnek és a teszt eredményétől függően maradhatnak benne a kampányban, a teljesítmény függvényében. A hirdetésszövegek versenyeztetése is része a folyamatnak. Valójában a felhasználók fogják eldönteni, hogy mely hirdetések „nyerik el” tetszésüket és melyek következtében fognak konvertálni.

Kampány beállítások a célcsoportra igazítva

A kampányok nagyon pontosan célozhatók, attól függően, kiket szeretnénk elérni. Van lehetőség nyelvi, regionális és érdeklődés szerinti célzásra is adott esetben. Ezek a beállítások lehetőséget adnak arra, hogy külön fókuszáljunk a csoportokra, attól függően, hol tudjuk őket elérni. Itt lehet engedélyezni, tiltani weboldalakon történő megjelenést, azok hatékonysága szerint.

Kampányoptimalizálás

Egy jól optimalizált kampány alapvető tulajdonsága, hogy többet hoz, mint amennyibe kerül. Maga az optimalizálás folyamatos tevékenység, ami kinyert adatokra építve javítja a kampányok teljesítményét, növelve ezzel az eredményességet is. Az optimalizálás során, szükség esetén, készülnek új hirdetéscsoportok, új üzenetekkel és új „landing” oldalakkal is akár, ahová a felhasználókat irányítjuk. De természetesen ennek része a nem jól teljesítő hirdetések reorganizációja is.

A konverziókövetés

Konverziónak nevezzük azt a folyamatot, melyben az általános weboldal-látogatót értékes látogatóvá alakítjuk. Konverzió lehet akár egy email-cím megadás, kapcsolat-felvételi oldal elérés vagy online bejelentkezés/ajánlatkérés. A konverziók követése így nagyon fontos a nyereségesség eléréséhez. Kampányaink során minden lehetséges ponton mérjük ezt és ennek megfelelően alakítjuk a kampányok működését.

Reporting

Az Adwords reportok segítségével elemezhetjük a kampányok teljesítményét, valamint összehasonlíthatóvá válik az egyes kampányok és hirdetések eredményessége. Az elemzéssel stratégiai javaslatok fogalmazhatóak meg a jövőre vonatkozóan.

On-Page SEO – a weboldal keresőoptimalizálása

A keresőoptimalizálásnak 2 fő formája van: az oldalon belüli (on-page) és az oldalon kívüli (off-page) optimalizálás. Az oldalon belüli optimalizálás fontosabb részei:

on page seo

Kulcsszókutatás

A megfelelő kulcsszavak kiválasztása nagyon fontos a sikerhez az online életben. A kulcsszókutatás során összegyűjtjük mindazokat a kulcsszavakat, amelyek potenciális látogatókat/vásárlókat eredményezhetnek. Ehhez többféle módszer áll rendelkezésünkre. Ebben a lépésben történik még az egyes kulcsszavakat értékelése is, meghatározott szempontok szerint.

Sitespeed audit

A weboldal betöltési ideje kulcsfontosságú szempont a felhasználói élmény szempontjából. Ha egy oldal lassan túl lassú, a látogatók jelentős része visszafordulhat, anélkül, hogy megvárná, amíg betöltődik az oldal. A betöltési időt számos, elsősorban programozási, tényező befolyásolja. A site speed audit során böngészőnként, eszközönként és oldalanként tudjuk vizsgálni a sebességeket, igény szerint a problémás pontok esetében javaslatokat teszünk.

Meta adatok beállítása

A meta tag-ek olyan adatok, amelyeket a felhasználó nem minden esetben lát, de a keresőmotorok felhasználják a Google helyezések meghatározásakor. A legismertebb tag-ek a title, a description és a keywords, de emellett számos egyéb tag beállítására is van lehetőség. Ezek definiálásakor néhány alapszabályt követni kell, de a meta beállítások megfelelő megadásával javítható a keresőkben való megjelenés.

A/B tesztelés

A honlapok esetében gyakran jelent problémát az alacsony látogatószám, vagy a csekély konverziós arány, ezért meghatározott időközönként érdemes különböző teszteket végezni. Az A/B tesztelés hatékony módszer arra, hogy kideríthessük, weboldalunk melyik verziója nyerte el leginkább látogatóink tetszését, melyik bizonyult a legeredményesebbnek. Minél több változatot készítünk, annál valószínűbb, hogy megtaláljuk a legjobb megoldást.

Tartalommarketing

A minőségi, releváns és folyamatosan frissülő website tartalom az egyik leghangsúlyosabb SEO szempont. Ha azt szeretnénk, hogy weboldalunk az organikus keresések során jó pozícióban jelenjen meg, olyan tartalmat kell nyújtanunk a felhasználóknak, ami érdekli őket. Számos szempontot figyelembe kell vennünk a tartalom elkészítésekor, ugyanis a nem megfelelő tartalom akár káros következményekhez is vezethet.

Duplikált tartalom

Duplikált tartalomról arról beszélünk, ha ugyanaz a tartalom több helyen előfordul, akár egy weboldalon belül, akár különböző honlapokon, az interneten. A Google nehezen tudja eldönteni, hogy melyik tartalmat rangsorolja, ezért gyakran előfordul, hogy az eredeti cikket tartalmazó website szenvedi el a büntetést. Ezért fontos a tartalom ellenőrzése és duplikáció esetén a szöveg módosítása/eltávolítása.

Linképítés – az off-page SEO egyik fontos eleme

A linképítés a keresőmarketing egyik központi eleme. A stratégia kialakítását célszerű szakemberre bízni, hiszen helytelen módszerekkel olyan károkat okozhatunk, amelyet később nagyon nehéz helyrehozni. A linképítésnek több módszere van, ezek jelentőségét azonban befolyásolhatják a Google algoritmusokban bekövetkezett változások. A minőségi és releváns linkek használata ma már kritériumnak számít. Főbb elemek:

linképítés

Alap linképítés

A hagyományos linképítési stratégiához tartozik a linktárakba történő regisztráció. A linktárazásos módszer azonban ma már csak csekély szerepet játszik a keresési rangsor meghatározásakor. Elsősorban brandépítésre használható.

Blog-fórum

A linképítés egyik újabb módszer a blog- és fórum hozzászólások használata. A Google azonban tisztában van a hozzászólásokban elhelyezett hivatkozások okával, ezért átgondolt stratégiát kell követni az ilyen típusú linképítés során. Nincs közvetlen hatással a weboldal rangsorolására, jelentősége inkább a nofollow attribútumban rejlik.

PR cikkek

A PR cikkek az adott vállalatról vagy termékről/szolgáltatásról szóló szövegek, amelyek az online népszerűsítés céljából készülnek. Erős bejövő linkeket adhat a weboldalnak, a szövegben elhelyezett hivatkozások segítségével. Az ilyen típusú cikkek megírása gyakran nem egyszerű feladat, de a keresőoptimalizálás sikerében elengedhetetlen szerepük van.

Képmegosztó oldalak

Számtalan képmegosztó oldal (pl. pinterest, flickr) létezik a világhálón. Ha minőségi képekkel rendelkezünk a termékeinkről, az ilyen oldalakon való megjelenéssel értékes linkeket, és ezáltal látogatókat vagy vásárlókat szerezhetünk.

Törött linkek

Szinte a legtöbb weboldal rendelkezik törött linkkel. Ez a probléma felmerülhet az oldalon belüli linkek, és a kívülről érkező linkek esetében is. Meghatározott időközönként fontos megvizsgálni a linkeket, hiszen egy-egy törött link miatt értékes látogatóktól eshet el a weboldal, emellett romlik az oldal bizalmi értéke, amely hatással lehet az organikus helyezésekre.

Elemzések

A keresőoptimalizálás szerves részét képezik a különféle elemzések. Ezek alkalmasak a versenytársak felmérésére, az adott weboldal erősségeinek és gyengeségeinek meghatározására, a felhasználói viselkedés megértésére. Az elemzések során feltárt problémás pontok segítségünkre lehetnek az online jelenlét erősítésében.

elemzés

Weblap ergonómiai elemzése

A website ergonómiai elemzés tartalmazza a weboldal komplex átnézését, minden funkció részletekbe menő kipróbálását. A vizsgálat során a funkcionális hibákon túl fény derülhet programozási vagy egyéb problémákra is. Ezek alapján elemzést készítünk az oldal gyenge pontjairól, majd javaslatot teszünk a feltárt problémák orvoslására – a minél nagyobb mértékű bevétel-növekedés érdekében.

Versenytárselemzés

A versenytárs elemzés segítségével képet kaphatunk arról, hogy az adott weboldal az Interneten milyen pozíciót tölt be a konkurens weblapokhoz viszonyítva. Segítségéhez meghatározhatóak azok a pontok, ahol a versenytársak jelentős előnnyel rendelkeznek. A vizsgálat kiterjed a kulcsszavakra, brand erősségekre, linkstruktúrákra. Ezen információk alapján javaslatokat tudunk tenni arra vonatkozóan, hogyan lehetne még eredményesebb a weblap a keresőkben.

Online versenytér elemzés

A versenytárselemzés egy komplexebb formája. Legfőbb célja, hogy felmérjük az erősségeket/gyengeségeket, a SEO és Adwords aktivitást a megadott piaci térben, a felhasználók viselkedését és az oldalhasználati trendeket, valamint a brand és social jelenlét alakulását. Az adatokat grafikonok és egyéb vizuális módszerek segítségével modellezzük, így áttekinthető és könnyebben értelmezhető képet biztosítunk. Az elkészült versenytér elemzés alapján, kérés szerint, stratégiai javaslatokat teszünk annak érdekében, hogy a weboldal még sikeresebb legyen.

Analytics elemzések

A Google Analytics statisztikai rendszere segítségével komplex elemzések készíthetőek a weboldalról. Többek között arról, hogy honnan érkeztek a látogatók, milyen tevékenységeket végeztek a honlapon, mennyi volt a konverziós arány stb.. De a különböző kampányok teljesítményéről is pontos információkat kaphatunk. Ezen elemzések jól reprezentálják a weboldalak teljesítményét, és könnyedén felfedik a szignifikáns hibákat.

3D modell

A 3D modellek alkalmasak a fontosabb összefüggések vizuális ábrázolására. Meghatározható belőle, hogy melyek a legjelentősebb szereplők az online térben, melyek a legértékesebb weboldalak a Google szemében. De modellezhetjük az egyes piaci szereplők linkstruktúráját is, különböző paraméterek szerint lebontva.

Linkprofilelemzés

A linkprofil tartalmazza azokat a linkeket, amelyek jelenleg összeköttetésben állnak a weboldalunkkal. A weboldalak gyakran rendelkeznek nem kívánatos, vagy túloptimalizált linkekkel, amelyek káros hatással lehetnek a holnapra nézve. Az elemzés segítségével meghatározhatók a törött, illetve büntetett linkek, valamint felismerhetőek a kihasználatlan lehetőségek. De lehetőséget ad az iparágon belül linképítési stratégiák vizsgálatára is.

SEO elemzés

A SEO elemzés célja, hogy felmérjük a weboldal optimalizáltságának állapotát. Kiterjed a meta beállítások, a weboldal tartalom, a site sebesség, a bejövő linkek vizsgálatára. A kapott eredmények alapján javaslatokat teszünk a honlap felépítésének, vagy éppen az online jelenlét mértékének javítására. Gyakran tapasztalni, hogy egy-egy helytelen beállítás kijavításával az oldalunk jobb pozícióba kerül, ezért is fontos a SEO elemzés elvégzése néhány havonta.

Social marketing

A közösségi média marketing legfontosabb tulajdonsága a kétirányú kommunikáció: megosztunk valamit és utána figyeljük a felhasználói reakciókat. Előnye, hogy globális célközönséget szólíthatunk meg, relatív olcsón vagy akár ingyen.

social media marketing

Facebook profil

A Facebook napjainkban a legjelentősebb közösségi platform. Ezt bizonyítja a tény, hogy 1,23 milliárd Facebook felhasználó van világszerte, és a tagok több mint fele minden nap fellép az oldalra.
A céges megjelenés a Facebook-on ma már elengedhetetlen. Szinte minden vállalat rendelkezik Facebook oldallal, ahol különböző akciókról, információkról és esetenként játékokról tájékoztatja a rajongóit. A Facebook profilépítés elsődleges célja az új rajongók szerzése, illetve a már meglévő rajongók megtartása. Ennek érdekében azonban adni kell nekik valamit, ami felkelti az érdeklődésüket.

Facebook stratégia

A hatékony Facebook kommunikációhoz érdemes egy tartalom és megosztási stratégiát kidolgozni. A Facebook több ponton is erősíteni tudja a keresőoptimalizálást, viszont a megosztások nem közvetlenül javítják az organikus helyezéseket, de a generált jeleket a Google közvetetten figyelembe veszi.

Facebook hirdetések

A Facebook saját, kattintás alapú hirdetési rendszerrel rendelkezik. Jól megadott beállításokkal, közel azonos CTR érhető el vele, mint az Adwords hirdetésekkel. Mivel a közösségi média nagyon erős befolyással rendelkezik, brandépítés vagy értékesítés-növelés céljából is jelentős eredményeket biztosíthat rövidebb vagy hosszabb távon, a megfelelő hirdetésszöveg és célzás meghatározásával.

Youtube

A YouTube a világ legnagyobb videómegosztó portálja, a Google után a második legnagyobb kereső. A videómarketing előnyei közé sorolható a magas kattintási arány. Az emberek szívesen néznek különféle videókat az interneten, akár kifejezetten keresnek valamit, akár csak céltalanul böngésznek a világhálón. Ha már rákattintottak a felvételünkre, akkor egy kattintással átirányíthatjuk őket weblapunkra. Saját Youtube csatorna létrehozásával lehetőség nyílik videófeltöltésre, amely videók megjelenhetnek a Google keresőben is.

Összefoglalás

Az internet marketing segítségével látványos eredményeket érhetünk el az üzleti életben, viszont a sikerhez szükséges, hogy a felhasználók megtalálják nálunk, amit keresnek, amihez nélkülözhetetlen, hogy tudják, jelen vagyunk az online térben.
Egyetlen szolgáltatás azonban még kevés a sikerhez. A hatékony online marketing átgondolt és komplex stratégiát igényel.

Kérjen ajánlatot!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!