Rossz aloldal ér el helyezést a Google-ben? 6 gyakori ok és 5 megoldás

Gyakran az az aloldal, amit próbálnunk előrébb juttatni a Google keresőben, – az, amit a felhasználók relevánsnak és hasznosnak találnak – nem az az aloldal, amit a keresőmotor előbbre rangsorol. Ha ez történik, frusztráló lehet meghatározni az okot.

 

Amikor a keresési eredményekben feltűnik a rossz oldal, kettős érzés – egyrészt jó, mert jó helyezést érünk el és ez forgalmat hoz a weboldalnak, de másrészről rossz, mert az optimálisnál rosszabb tapasztalathoz jutnak a keresőkből átkattintóknak, hiszen kielégítetlenek maradhatnak. Az első lépés, hogy azonosítsuk, mi okozza a gondot.

 

A leggyakoribb okok, amik a releváns oldal hátrébb sorolását okozhatják:

1. Belső linkszöveg

A leggyakoribb probléma, hogy a belső linkszövegek optimalizálása félresikerült. Sok weboldal azokat a kulcsszavakat, amelyekre célozni szeretné a kívánt aloldalt, egy vagy több másik URL-re linkeli, ami félrevezetheti a keresőmotorokat. Ha azt szeretnénk, hogy a domain.hu/kavefozo oldal legyen helyezve ‘kávéfőző’ kulcsszóra, győződjünk meg róla, hogy a linkszöveg, ami erre az aloldalra mutat (a weboldalon belül) “kávéfőző”. Használhatunk persze kulcsszó-kombinációkat is.

 

2. Külső link torzítás

A második leggyakoribb probléma, hogy a külső linkek alapján a Google egy másik aloldalt preferál, mint mi. Ez gyakran előfordul, ha egy régebbi aloldal is ezt a témát tárgyalja, miközben a közelmúltban készítettünk egy frissebb, hasznosabb változatot belőle. Sajnos a linkek általában mindig a régi URL-re mutatnak. Ezeket a linkeket nehéz „áttenni” az új aloldalra, annak érdekében, hogy felszámoljuk a korábbi rangsorolást.

 

linképítés
 

3. Link authority és fontos mutatók

Vannak esetek, amikor az aloldal nyers mutatószámai – magas PageRank, nagyszámú linkkapcsolat és hivatkozó domain – egyszerűen legyőzi a többi releváns szignált, ami miatt a Google előre sorolja az aloldalt a gyenge optimalizálás ellenére is. Ezekben a helyzetekben kevésbé fontos a linkek forrása, a linkszöveg vagy a relevancia. A Google-ben ma már ritkábban fordul elő ez, mint korábban, de még mindig vannak furcsa esetek.

 

4. Oldalon belüli optimalizálás

Bizonyos esetekben, a webmester esetleg nem veszi észre, hogy az on page SEO egy adott URL esetében, adott szavakra vagy kifejezésekkel nagyon hasonlít egy másik URL beállításaihoz. Hogy különbséget lehessen tenni és segítsük a megfelelő aloldal helyezését, gyakran bölcs dolog, ha a nemkívánatos oldalon nem hangsúlyozzuk a kulcsszót, miközben a kívánt aloldalon hatékonyabban használjuk.

 

5. Helytelen átirányítások

Láttunk már biztosan pár esetet, amikor egy átirányítás olyan oldalra mutatott, ami erősen kulcsszó-célzott volt, de egy rossz URL-en. Ezeket nagyon nehéz azonosítani, mert ha a 301-es oldal tartalma már nem létezik, akkor nehéz megtudni (hacsak nincsenek meg visszamenőleges az adatok), hogy az adott oldal miért ért el jó helyezést erőfeszítések nélkül.

 

6. Tartalom relevancia problémák

Ezt a legnehezebb azonosítani és elmagyarázni, de azért megpróbáljuk. 🙂 Lényegében úgy gondoljuk, hogy a kereső egy csomó dolgot csinál annak érdekében, hogy meghatározza a relevancia fokát adott URL és adott kulcsszó esetében. Meghatározza a témaköröket, azonosítja a kapcsolódó szavakat, kifejezéseket. Valószínűleg az a helyzet, hogy a keresőmotor úgy érzékeli, hogy az oldal, amit megpróbálnak előbbre rangsoroltatni, nem különösebben on-topic az adott kulcsszavak esetében, miközben egy másik aloldal, ami kevésbé optimalizált SEO szempontjából, sokkal relevánsabb.

 

 

Ha sikerült meghatároznunk, hogy mely tényezők lehetnek hatással az eredményeinkre, akkor lépéseket kell tennünk a probléma megoldása érdekében. Ha ez egy oldalon belüli vagy tartalmi probléma, akkor általában elég könnyű kijavítani. Azonban ha külső linkről van szó, akkor komolyabb lépésekre lehet szükség, hogy megoldjuk a helyzetet és megfelelő oldal kerüljön helyezésbe.

 

Nézzük, mit tehetünk:

1. 301-es átirányítások (vagy rel. canonical) & újraépítés

Makacs helyzetben, vagy ha egy új oldal veszi át a régi helyét, akkor egyszerűen csak 301-es átirányítást kell beállítani a régi URL-ről az új URL-re (vagy fordítva) és kiválasztani a legjobban konvertáló / teljesítő tartalmat arra az oldalra, ami marad. Gyakori stratégia, hogy megtartják a régebbi, rangsorolt URL-t és átirányítják egy újra. Ez azért egyszerűbb, mert a régi oldal lehet nagyon erős volt és a 301-es átirányítás csak némi linkerősség vesztést okoz.
Ha rel=canonical tag-et tervezünk használni 301 helyett, akkor először biztosítanunk kell, hogy a tartalom pontosan ugyanaz mindkét oldalon. Megpróbálhatunk fenntartani 2 különböző verziót az adott aloldalból, az egyik kanonizálásával a másikra, ugyan nem kifejezetten ellentmondásos a Google irányelveivel, de nem is teljesen tiszta technika.

 

 

301
 

 

2. Tartalom újraírás

Ha szükségünk van a régi aloldal fenntartására és fennáll a gyanú, hogy a tartalom, a téma modellezés vagy az on page SEO lehet a hibás, jó stratégia az oldal tartalmának újraírása, a relevanciára és a felhasználói élményre összepontosítva. Ez viszonylag könnyen tesztelhető, miközben hasznos lehet, hiszen ezáltal az oldal fókuszáltabb, relevánsabb, hasznosabb és konverzió-hatékonyabb lesz.

 

3. Belső linkek

Ha nem vagyunk teljesen biztosak benne, hogy a link mutatók, mint a PageRank vagy a linkmennyiség hibáztatható a problémáért, akkor érdemes kipróbálni néhány belső linket az adott aloldalra irányítani.

 

4. Tartalom swap

Ha azt gyanítjuk, hogy az oldal tartalma inkább felelőse a dologért, mint a linkprofil, akkor teszteljük ezt a stratégiát. Csak cseréljük ki az on-page és meta adatokat a két oldal között és nézzük meg, milyen hatással vannak a rangsorra az adott kulcsszó esetében. Fel kell készülnünk potenciális forgalomvesztésre a tesztidőszakban (ez majdnem mindig előfordul, de néha megéri, mert igazolja a hipotézist). Ha a kevésbé jól rangsorolt oldal helyezése emelkedik az új tartalommal, miközben a jobban rangsorolt oldal helyezése esik, akkor valószínűleg jól csináltuk.

 

5. Külső linkek növelése

Ha ki tudunk dolgozni egy linképítési stratégiát a külső linkek növelésére, tartalom engedélyezés, vírus kampány, stb.. hogy figyelmet kapjon az oldal vagy csak baráti weboldalakat keresünk, akik segítenek, az is jó lehet.

 

 

Bár ez a sor ajánlás, tanács nem mindig oldja meg a problémát, de szinte mindig segít megtalálni a kiváltó okot, amivel egy keretet kaphatunk a folytatáshoz.

 

 

Forrás: moz.com

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!