Hogyan készítsünk jó tartalmat a social megosztásokhoz?

Mikor tartalmat írunk, az a célunk vele, hogy az emberek elolvassák és ha tetszett nekik, megosszák egymással. Két lehetőség közül válaszhatunk: vagy újdonságokról írunk, vagy olyanról, mint mások, csak éppen másképpen – jobban.

 

Ahhoz, hogy megértsük az emberek megosztásra vonatkozó viselkedését, elemeznünk kell őket:

     

  • mi érdekli őket?
  • mit osztanak meg szívesen?
  • mit kínál nekik a tartalmunk?

Mikor megosztunk valamit, elfogadjuk, hogy az adott tartalom a saját véleményünket is tükrözi.
 

share

Hogyan készíthetünk olyan tartalmat, amit a felhasználók szívesen közzétesznek?

Nincsenek minden brandre érvényes általános szabályok.
De a következő 20 módszer segíthet a megosztások számának növelésében:

 

1. Írjunk személyes stílusban

Gondoljuk át, hogy milyen a cég személyisége, milyen értékeket képvisel, és ezek alapján határozzuk meg a saját személyiségünkre vonatkozó stílusjegyeket. Egyes szám első személyben fogalmazzunk és adjunk hozzá személyességet, saját tapasztalatokat. (Az emberek hajlamosak érzelmeket kapcsolni egy-egy cikkhez, amikor úgy érzik, hogy az író közelebb áll hozzájuk.)

 

2. Adjunk valami váratlant

Sokkoljuk az olvasókat. Hasonlítsunk össze két dolgot, amik egyáltalán nem kapcsolódnak egymáshoz. Vonjunk párhuzamot olyan dolgok között, amire senki nem gondol.

 

3. Gyűjtsünk saját adatokat

Akár egy harmadik félnek dolgozunk, akár saját felmérést készítünk, adatokat kell gyűjtenünk, ahelyett hogy mások adatait használnánk. A primer információk sokkal értékesebbek.

 

4. Váltsunk ki érzelmeket

Egyes márkák nosztalgikus történetek segítségével próbálják lenyűgözni a felhasználókat. Ez lehet akár egy szép kép, idézet vagy Facebook poszt. A lényeg, hogy a látogatókban kialakuljon az a bizonyos érzelem, ami elősegítheti a megosztást.

 

5. Legyünk vezetők

Legyünk tartalomvezérek az adott témában. Írjunk a legújabb stratégiákról, új információkról vagy egy-egy különleges termékről. Ha elismernek minket, mint megbízható forrást, az emberek sokkal szívesebben megosztják majd a tartalmainkat.

 

6. Kérdezzük meg a vásárlókat, mit szeretnének

Egyszerű és hasznos stratégia. Kérdezhetünk akár e-mailben, akár egy posztban – a lényeg, hogy képben legyünk arra vonatkozóan, hogy a felhasználók milyen témákról olvasnának szívesen. Ha ez alapján elkészítünk egy cikket, tudassuk is velük. Így érezni fogják, hogy tényleg figyelembe vesszük a véleményüket.
 

social media

 
 
7. Elemezzük az 5 legsikeresbb tartalmat

Kövessük nyomon a legjobban teljesítő tartalmakat. A siker itt csak a social tevékenységre vonatkozik: vegyük az 5 legtöbb megosztást elért cikket és nézzük meg, hogy mik a közös vonások: cím? tartalom típusa? vizuális megjelenés? stb… Ha ezeket megtaláljuk, alkalmazhatjuk minden cikkben.

 

8. Kövessük az új trendeket

Mutassuk meg az embereknek az újdonságokat, mindenki más előtt. Ha megosztják a tartalmunkat, egy idő után tudni fogják, hogy nálunk mindig értesülhetnek a legújabb trendekről.

 

9. Használjunk egyéni formátumokat

Az egyedi vizuális megjelenés nagyon sokat számít. Egy-egy infografika elhelyezésével megragadhatjuk az emberek figyelmét.

 

10. Tegyük a tartalmat vizuálisan vonzóvá

A vizuális kép fontos. De ez nemcsak a szép képeket, vagy grafikákat jelenti, hanem azt is, hogy egy jól átlátható, tagolt tartalmat készítsünk a felhasználóknak – kiemelésekkel, címsorokkal, felsorolásokkal.

 

11. Használjunk ütős címet és bevezetést

A legjobb megoldás a kreatív cím és az informatív bevezetés kombinációja. De ne legyünk hatásvadászok. Az emberek szeretnék tudni, hogy az adott tartalom mit nyújt neki, ezért legyünk egyértelműek – így pontosan tudni fogják, hogy mire számíthatnak.

 

12. Legyen egyszerű a tartalom

Ne fogalmazzunk nagyon bonyolultan. Olyan blogbejegyzéseket készítsünk, amely bárki számára könnyen érthető.

 

13. Kövessük nyomon a kattintási arányt

Egyszerű és hatékony módszer, ha figyeljük, hogy az olvasók megosztják-e a tartalmat. A bejegyzések végére helyezzünk el social gombokat, hogy leegyszerűsítsük számukra a folyamatot.

 

14. Keressünk érdekes témát

Számtalan eszköz van, amely remek témaötleteket tud adni. Böngésszünk, hogy az emberek milyen témák után érdeklődnek, és ha lehet, a cikkel nyújtsunk választ a kérdésükre.

 

15. Használjunk megosztást segítő eszközöket

Biztosítsuk annak a lehetőségét, hogy a tartalomban használt képeket vagy multimédiás elemeket az olvasók be tudják ágyazni a saját tartalmukba.

 

16. Kísérletezzünk a tartalommal

Próbáljunk olyan tartalmat készíteni, ami örökzöld (hosszú időn keresztül érvényes) vagy trendi (éppen aktuális). Mindkettőnek megvannak az előnyei.

 

17. Tudjuk meg, hogy mi motiválja a célközönséget

Figyeljük meg, hogy az emberek mit osztanak meg, és keressük meg az okát, hogy vajon miért osztják meg azokat. Ha megtaláljuk a motivációt, mi is készíthetünk megosztásra késztető tartalmat.

 

18. Adjunk értéket a régi tartalmakhoz

A legtöbb témáról az emberek többször írnak – de lehet, hogy hiányzik belőlük az alaposság. Vegyünk egy már megírt témát, és egészítsük ki több statisztikával, vagy jobb tippekkel.

 

19. Készítsünk on-stop shop tartalmat

Kombináljuk a különböző történeket, esettanulmányokat, hiszen a többféle látásmód teljesebb képet ad egy adott témáról.

 

20. Mondjuk el valaki történetét

Az emberek szeretik az egyedi perspektívákat. Készítsünk interjút egy személlyel, így az olvasók valaki más nézőpontját is megismerhetik, ami növeli a bizalmat.

 

Social Media

Napjainkban a social media az egyik legjobban és leggyorsabban fejlődő terület az online marketingben.  Itt érhetjük el legkönnyebben a felhasználókat, ezért mindenképp érdemes külön figyelmet szentelni neki.

 
 
Forrás: searchenginejournal.com
 
 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!