Stratégiai SEO kérdések website redesign előtt

Milyen SEO területekkel kell mindenképp foglalkozni, mielőtt döntünk a weboldal brief-ről?

 

Egy ügyfél szeretné, ha javítanánk az organikus rangsorban elért helyezésein. Egy hosszú technikai audit, piaci elemzés és konverziós csatorna vizsgálat után a következő lehetőségek vannak:

  • újra kell tervezni a webhely kialakítását
  • át kell térni egy teljesen új weboldalra
  • újra kell gondolni az üzleti modellt

Ez történik akkor, ha a SEO-t csak azután vesszük komolyan, mikor már kész az oldalunk. A cikk azokkal a kiemelt területekkel foglalkozik, amelyekhez a redesign és az újraépítés előtt fontos szerepe van:

  • szélesebb üzleti stratégiák
  • műszaki területek a fejlesztőkkel közösen
  • tervezési területek a designerekkel közösen

Szélesebb stratégia kérdések

1. Hogyan kommunikáljuk a küldetésünket online?
Miután meghatároztuk a klasszikus marketing értékeket, jön a kérdés, hogyan kommunikáljuk?
Vannak meghatározó kifejezések, amik leírják az ügyfél problémáját / a megoldást, amit keresnek? Az értékek lehet, hogy nem sok keresést hoznak. Ebben az esetben a brand kapcsolatot a problémamegoldás szemszögéből kell kialakítanunk, az egyes ügyfelek igényeinek megfelelően.
Mennyire versenyképesek ezek a kifejezések? Előfordulhat, hogy a verseny túl nagy és szükséges lesz új, alternatív, long tail szavakat keresni.

 

2. Értjük a vásárlói szegmenseinket?
Kiindulási pontok:

  • milyen nagy a piac? A potenciális célközönség jó vagy csökken? (Google Trend)
  • mik a kulcsfontosságú perszónák – demográfia, motivációk, szerepek és igények?
  • hogyan viselkednek online és offline, mik a kapcsolódási pontok a weboldalon túl?

Ha ezekre választ adunk, lehetővé teszi, hogy az új webhelystruktúrát azon szakaszok alapján építsük fel, amelyeken az ügyfeleknek keresztül kell menniük ahhoz, hogy elérjék a céljukat (vásárlás, ajánlatkérés). Ideális esetben ezt a folyamatot az oldal elkészítése előtt kell elvégezni, hogy megtudjuk, az egyes oldalakat milyen speciális szándék és kulcsszavak alapján kell felépíteni.

Reach your customers
 

 

3. Kik a digitális versenytársaink?
Tudni kell, kik versenyeznek a digitális térben, ez segíthet olyan döntések meghozatalában, mint a webhely-felépítés, felhasználói élmény vagy kölcsönhatások.

 

Először is, ki kell deríteni, hogy a versenytársak az alábbiak közül melyik csoportokba tartoznak:

  • keresési versenytársak: azok, akik rangsorolva vannak azokra a termékekre / szolgáltatásokra, amiket mi is kínálunk. Ők ugyanazokra a kulcsszavakra versenyeznek, amiket mi is célzunk, de lehet, hogy egy teljesen más szándék vezérli őket.
  • üzleti versenytársak: akik jelenleg megoldják a vásárlók azon problémáit, amire mi is megoldást nyújtunk
  • iparági versenytársak: akik közvetve oldják meg a vásárlók problémáját

Miután csoportosítottuk őket, elemezni kell, ki hol áll és mennyi működési erőforrásra van szükség ahhoz, hogy felérjünk hozzájuk:

  • milyen a méretük és a teljesítményük?
  • hogyan különböztetik meg magukat?
  • mennyire erős a márkájuk?
  • hogy néz ki a linkprofiljuk?
  • van valami egyedi / érdekes a weboldaluk felépítésében?

Technikai területek

1. HTTP vagy HTTPS
Döntsük el, hogy HTTPS vagy HTTPS protokollt fogunk-e használni. A legtöbb esetben, a válasz az előbbi lesz, tekintve, hogy a HTTPS használata egyike a Google által használt rangsorolási tényezőknek. Az ökölszabály az, hogy ha valaha is oldalon belüli fizetést tervezünk, akkor legalább azokon az oldalakon HTTPS-re lesz szükség.

 

2. Az URL-ek kanonikus változatáról való döntés
Duplikált tartalom problémák merülhetnek fel, ha a Google ugyanazt a tartalmat több URL-en keresztül is el tudja érni. Egy világos változat nélkül, az oldalak feleslegesen fognak egymással versenyezni.
Fejlesztői szemmel, az oldal egyedi, ha az adatbázisban egyedi ID-vel rendelkezik, miközben a keresőmotorok számára az URL az egyedi azonosító. Ezért a fejlesztőket emlékeztetni kell arra, hogy a tartalom minden egyes darabja csak egy URL-en keresztül legyen elérhető.

google robot
 

3. Webhelysebesség
A fejlesztők nyomás alatt állnak, hogy az oldalt időre elkészítsék és lehet, hogy elhanyagolnak olyan területeket, mint az webhelysebesség. Már a kezdetektől fogva hangsúlyozzuk a fontosságát és egy fektessünk egy kis időt a webhely teljesítmény optimalizálására.

 

4. Nyelvek és helyek
Ha azt tervezzük, hogy különböző országok felhasználóit célozzuk meg, el kell dönteni, hogy a weboldal többnyelvű vagy többrégiós lesz, vagy mindkettő. Lokalizált kulcsszó kutatás, hreflang megfontolások és duplikált tartalom azok a területek, amivel foglalkozni kell a weboldal elkészítése előtt.
Az elkülönített országos szintű domainek előnye, hogy sokkal jobban meg tudunk célozni egy adott területet vagy nyelvet. Ez a megközelítés azonban függ az erőforrásoktól, hogy fel tudunk-e építeni és tartani egy infrastruktúrát, írni egyedi tartalmakat és hirdetni minden domainen.
Ha azt tervezzük, hogy több nyelv/ország úton haladunk egyetlen oldalon belüli, általában a legjobb megoldás az egyes változatokból almappákat készíteni (pl. példa.hu/com, példa.hu/de ) Az almappák futhatnak egy CMS rendszerben, ami azt jelenít hogy a karbantartás / fejlesztés lényegesen kevesebb idő és erőforrás lesz, mint több domain esetében.

 

5. Könnyű szerkesztés és rugalmas felület
A Google igyekszik frissen tartani az ajánlásokat és a követelményeket. A felületnek rugalmasnak kell lennie ahhoz, hogy gyors léptékű változtatásokat tudjunk végezni, ha a helyzet úgy hozza.

 

 

Design kérdések

1. Felépítés és belső linkek
Egy hatékony információs architektúra kialakítása kritikus pont, ha azt szeretnénk, hogy a keresőmotorok képesek legyen megtalálni a tartalmunkat, és azt a felhasználók rendelkezésére tudják bocsátani. Ha a robotok nem tudják elérni a tartalmat, akkor rangsorolni sem tudják. Emberi szempontból az információs architektúra azért fontos, hogy a felhasználók könnyen megtalálják azt, amit keresnek.
Amennyiben lehetséges, egy lap oldalszerkezetben kell gondolkodnunk, ami nem mélyebb, mint 4 szint, azaz 4 kattintás a főoldalról. Ez lehetővé teszi a keresőmotoroknak és a felhasználóknak, hogy olyan kevés kattintással elérjék a tartalmat, amennyire csak lehetséges.
Végezzünk kulcsszó- és versenytárs kutatást, hogy megtudjuk, melyek a fontos oldalak. Azonban az oldalak csoportosítás legyen felhasználó-központú.

complete
 

2. Tartalom-központú design
Fontoljuk meg, hogy milyen típusú tartalmunk lesz. Lesznek nagy esettanulmányok vagy egy videó könyvtár? A tartalom-stratégiát ezen a ponton kell eldönteni, hogy tisztában legyünk vele, hogy milyen formátumokat fogunk használni és ennek megfelelően milyen funkciókra lesz szükség. Ez segíthet megtervezni az oldalt, illetve sokkal egységesebb felhasználói felületet létrehozni.

 

3. Olvashatóság (Flash, JS, iFrame) és strukturált adatok
A weboldal valószínűleg különböző technológiákat használ, mint Javascript, Flash és Ajax, amiket a keresőrobotok nehezen értenek meg. Annak ellenére, hogy szükséges lehet fejleszteni a felhasználói élményt, tudnunk kell, hogy ezek a technológiák akár kárt is okozhatnak.
Hogy növeljük az oldal olvashatóságát, használjunk strukturált adatokat is.

 

4. Reszponzív design
Minden eszközhöz más követelmények tartoznak, a mobil eszközök változó viselkedési mintákat mutatnak. A mobil egyre kevésbé tekinthető külön csatornának. Ezért a hosszú távú cél az kell, hogy legyen, hogy tökéletes és egységes felhasználói felületet nyújtsunk minden eszközön. E cél érdekében ajánlott a reszponzív design és a dinamikus kiszolgálási folyamat használata, amelyek segíthetnek az eszköz specifikus tapasztalatok kialakításában.

 

 

Összefoglalás
Mint a vállalkozás tulajdonosa, vagy valaki, aki felelős a weboldalért, egy csomó mindenre figyelnünk kell. A cikk megadja azokat a fontos területeket, amit érdemes szem előtt tartani.

 

 

Forrás: moz.com

 

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!