10 vállalat, akit Google büntetés sújtott | Weboptim

Ha valaha is felmerült, hogy kipróbáljunk fekete kalapos SEO technikákat a keresési pozíciók manipulálása érdekében, akkor a következő 10 esetet mindenképpen tekintsük át.

 

Akár cloaking (álcázás – más tartalmat mutatunk a felhasználóknak és mást a keresőrobotoknak), természetellenes fizetett linkek, doorway pages (kapuoldal – úgy alakítják ki, hogy jó rangsorolást kapjon, általában információt nem szolgáltat, és sok esetben a felhasználót automatikusan átirányítja a főoldalra), spamek vagy rejtett linkek használatát fontolgatjuk, a Google gyors és brutális büntetést szabhat ki a weboldalunkra. Még akkor is, ha a “bűncselekmény” nem feltétlenül a saját hibánk.

 

 

Valójában a következő jól ismert márkák csupán abban bűnösek, hogy nem fordítottak rá kellő figyelmet vagy nem voltak elég képzettek, amikor a büntetésre sor került.

 

 

1. Washington Post
2007 októberében a The Washington Postot elkapták, hogy linkeket adnak el a blogjukon anélkül, hogy figyelembe vennék a Google fizetős linkekre vonatkozó gyakorlatát. Az újság PageRank értéke 7-ről 5-re csökkent és valószínűleg több hónapig tartott visszaállítani.
Ma egy ilyen büntetés körülbelül 76,4 milliós forgalomkiesést okozna.*

 

 

2. WordPress
2005 márciusában megbüntették kapuoldalak használatáért. Ezek olyan weboldalak, amelyeket spamelésre használnak úgy, hogy több oldalt készítenek bizonyos értékes keresési kifejezésekhez, de a látogatókat ugyanarra a helyre küldik. A WordPress 168.000 cikket készített magas költségű hirdetési szavakhoz, és ezért a Google 2 napos büntetést szabott ki rá. Ebben a 2 napban a WordPress még a saját brand nevére sem jelent meg a keresőben, és a PageRank értéke 0-ra csökkent.
Ma egy ilyen büntetés körülbelül 10 milliós forgalomkiesést okozna.*

 

 

3. BBC
2013 márciusában a BBC természetellenes linkek miatt szenvedett büntetést, azonban a részleteket nem erősítették meg. Szóbeszéd szerint nem a BBC hibája volt, hanem egy RSS feed scraper-é. Az adott aloldalt a Google hátrasorolta.
Ma egy ilyen büntetés körülbelül 3,5 milliós forgalomkiesést okozna naponta.*

 

 

4. BMW
2006 februárjában a BMW-t a keresési eredmények manipulálásával kapták el, a “használt autó” kifejezés kattintás után átirányította a felhasználókat a BMW céges oldalára. Emiatt az oldalt 3 napra teljesen eltávolították a keresési eredményekből.
Ma egy ilyen büntetés körülbelül 71 ezres forgalomkiesést okozna.*

 

 

google büntetés
 

 

 

5. Mozilla
2013 áprilisában a Mozilla-t azért büntették, mert a weboldal egy aloldala 12 MB-nyi spam-et tartalmazott, amely 21.169 különböző felhasználói hozzászólásból származott. Ez nem a Mozilla hibája, de ez jó lecke mindenkinek arra, hogy minden felhasználó által létrehozott tartalmat figyelni kell. Az oldal rangsorolása csökkent, és a Mozilla eltávolította az adott oldalt.
Ma egy ilyen büntetés körülbelül 1,25 milliós forgalomkiesést okozna naponta. *

 

 

6. Genius
2013 decemberében a céget nyilvánosan megbüntette a Google, amiért bloggereket kért meg, hogy linkeljenek a szöveges tartalmaikra, cserébe ők pedig tweetelik bloggerek posztjaikat és ez mindkét fél számára hatalmas forgalmat eredményezne. A cél nem az, hogy a linkek természetesnek tűnjenek, hanem az, hogy természetesek legyenek. Ez egy 10 napos tilalomhoz vezetett, ahol a céget a saját nevére sem rangsorolta a Google és a PageRank is jelentősen csökkent.
Ma egy ilyen büntetés körülbelül 3,8 milliós forgalomkiesést okozna.*

 

 

7. eBay
Ez egy kicsit rejtélyes, mert sem az eBay, sem a Google nem erősítette meg a részleteket, de 2014-ben a vállalat büntetést és meghatározatlan mértékű hátrasorolást kapott.
Ma egy ilyen büntetés körülbelül 6,11 milliós forgalomkiesést okozna naponta.*

 

 

8. Overstock
2011 februárjában az Overstock kedvezményeket kínált az iskoláknak, ha a saját oldalukról az Overstock oldalára lineklenk. Ezt a fizetős linkek megsértésének nevezik. A Google algoritmus manipulálása 2 hónapos márkanév eltiltást eredményezett az Overstock számára.
Ma egy ilyen büntetés körülbelül 12,17 milliós forgalomkiesést okozna.*

 

 

9. JC Penney
2011 februárjában történt az eset. A büntetés nem feltétlenül a vállalat hibája, sokkal inkább a fekete kalapos SEO technikák használatának. Hatalmas visszaesést szendevett el, több keresési kifejezés esetében is, a nem kapcsolódó webhelyeken található “copious pad links”-nek köszönhetően.
A büntetés 2 hónapig tartott.
Ma egy ilyen büntetés körülbelül 12,33 milliós forgalomkiesést okozna.*

 

 

10. The Home Depot
2012-ben a The Home Depot megkérte a partnereit, hogy linkeljenek a weboldalára a megadott linkszöveggel. Ha ez nem lenne elég rossz, azt javasolta, hogy ezeket a linkeket rejtsék el (fehér szöveg fehér háttéren, kép mögé rejtett szöveg).
Ez 2 hónapos visszaesést eredményezett sok termékoldal esetében.
Ma egy ilyen büntetés körülbelül 37,13 milliós forgalomkiesést okozna.*

 

*A forgalmi veszteség előrejelzéseket Similarweb adatokkal kalkulálták.

 

De ki bünteti meg a büntetőt?

Meglepő lehet, de a válasz a kérdésre a Google. Akár hisszük, akár nem, a Google még saját magát is megbünteti a minőségi irányelveinek megsértése esetén.

 

Google Chrome
2012 januárjában a Google linkeket vásárolt saját Chrome böngészőjének népszerűsítése érdekében, egy videó kampány részeként. Bár azt állították, hogy ez véletlen volt, a Google 2 hónapos időtartamra hátrasorolással szankcionálta a Chrome kezdőlapját.

 

Google Adwords
2010 júliusában cloaking miatt büntette. A szóvivő azt állította: ” néhány Google támogatási oldal különböző tartalmakat mutatott a keresőrobotok számára, mint a felhasználóknak”. Ez inkább egy baleset volt, de példamutatásból a Google megbüntette saját magát ismeretlen időre.

 

 

Forrás: searchenginewatch.com

 

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!