Az online tartalmi stratégia és lépései | Weboptim

A tartalom audit a weboldalon található adatok kvalitatív elemzését jelenti: a tartalom értékeléséhez összegyűjtjük az URL-eket, majd hozzárendeljük a szükséges adatokat, amit ezután elemzünk. Egyszerűen tűnik, de nem az. Viszont számtalan előnye van, ha elkészítjük.

A folyamat elvégzése segíthet meghatározni:

     

  • melyek azok az oldalak, amelyek fejlesztésre/frissítésre/eltávolításra szorulnak,
  • mely tartalmak között van átfedés,
  • mely tartalmak a legértékesebbek (pl. látogatószám, konverziók, bizalmi index alapján),
  • mely pontokon vannak kiaknázatlan tartalommarketing lehetőségek,
  • melyik kulcsszavakra, melyik tartalmak érnek el helyezést az organikus keresések során,
  • és még sok mást is. 🙂

 

content audit

 
 

Nézzük meg a folyamatot lépésről-lépésre:

A stratégia kiválasztása

2 fő tényezőn alapul, ezek a website mérete (indexelt oldalak száma) és a tartalomalapú büntetés kockázata. Ha az oldalt a büntetés veszélye fenyegeti, akkor a Panda algoritmust figyelembe kell vennünk – vagy javítani kell a tartalmat vagy eltávolítani. Az oldal mérete határozza meg, hogy a két lehetőség közül melyik kap több hangsúlyt.
 
Kisebb oldalak esetében gyakran kulcsszókutatásra van szükség annak megállapításához, hogy a tartalom az adott téma minden szükséges részét lefedi-e. Nagyobb oldalaknál viszont problémát jelenthet, hogy az oldalak egymást átfedő témákat érintenek, így a tartalmak egy része alacsony minőségű/duplikált/elavult lehet.
 
A büntetés szempontjából 3 fő szempont van: minőség – duplikáció – relevancia. A Google a következő esetekben büntethet a tartalom miatt, ha:

     

  • gyenge minőségű (nyelvtani hibák, kulcsszóhalmozások),
  • irreleváns,
  • rövid (kevés szöveg, sok kép),
  • más oldalakról áthozott (szinte minden része létezik egyéb weboldalakon),
  • az optimalizálása félrevezető (nem tájékoztatják a látogatót megfelelően),
  • duplikált (oldalon belül vagy külső oldalakon),
  • csonka (nincs befejezve a tartalom),
  • túl sok címkét tartalmaz.

Indexelt oldalak szkennelése és adatok importálása

Az oldalak megvizsgálásához össze kell gyűjtetünk azokat az URL-eket, amelyeket a Google számon tart. Ebben több program is a segítségünkre lehet, például a Screaming Frog. Viszont az URL-ek mit sem érnek a hozzájuk tartozó adatok nélkül. A legfontosabb mutatókat, az ún. KPI (key performance indicator) értékeket különféle szoftverekkel hozzárendelhetjük az oldalakhoz.
 
Ha a mutatókat egy munkalapra exportáljuk, könnyedén felismerhetjük a mintákat, azonnali lehetőségeket, és döntéseket hozhatunk arra vonatkozóan, hogyan kezeljük az egyes tartalmakat, illetve a weboldal tartalmának egészét.

 

tartalommarketing

 
 
Számtalan adatot tartalmazhat, ilyenek például az oldal típusa, meta title – meta description, facebook adatok. Érdemes elhelyezni benne egy teendő oszlopot, amelyben leírjuk, hogy mi vár az oldalra – eltávolítás, fejlesztés, erősítés, vagy marad, ahogyan van. Feltüntetjük még a stratégiát, azaz, hogy milyen módon kívánjuk a teendőt elvégezni.

Kulcsszókutatás és elemzés

Több módszert is használhatunk a kulcsszavak összegyűjtésére, például az Adwords kulcsszótervező funkcióját, a Google Trend adatait stb.. Miután összegyűjtöttük, ki kell szelektálni az irreleváns kulcsszavakat, majd a többire meg kell határozni a keresési forgalom mutatóit.
 
A Google Webmaster Tool segítségével megkaphatjuk azokat a keresési kifejezéseket, amelyekre a weboldalunk megjelent, valamint azokat, amelyeken keresztül a látogatók ténylegesen eljutottak a honlapra (nagyobb website-ok esetében ez a lépés kihagyható).

Adatok elemzése és a stratégia elkészítése

Miután minden információ megvan, egy excel táblázatba elhelyezve, következhet az elemzés. Az adatok alapján döntést kell hozni arra vonatkozóan, hogy:

     

  • Melyik oldalakat kellene újraírni?
  • Melyik oldalakat kell eltávolítani annak érdekében, hogy csökkentsük a büntetés kockázatát?
  • A megmaradó oldalakon van-e lopott tartalom?
  • A látogatások és keresések száma szerint:
       

    • mely oldalakat kell javítani? – pl. magas látogatószám, de alacsony oldalmegtekintés
    • mely oldalakat kell összevonni? – pl. canonical tag, vagy 301-es redirect
    • mely oldalakat kell eltávolítani? – pl. alacsony minőségű/irreleváns tartalom miatt
    • melyik oldalak maradnak meg változatlanul? – pl. jó látogatószám, jó konverziós értékek

Ki kell még találni, hogy hogyan töltsük ki a tartalmi hiányosságokat. Gondolkodhatunk új tartalom készítésében, vagy egy meglévő, de kevésbé jól teljesítő fejlesztésében.
Miután minden adatot elemeztünk, utolsó lépésként, készítsük el a tartalmi stratégiát. A dokumentum tartalmazza az audit során összegyűjtött és összegzett eredményeket és javaslatokat.

 
Forrás: moz.com
 
 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!


Referenciák
Kérjen
árajánlatot!