12 módja annak, hogy rajongókat szerezzünk Facebook oldaladunkra | Weboptim
Létrehoztuk Facebook oldalunkat vállalkozásunk számára, jöhetnek a rajongók! Azonban a rajongók nem tűnnek fel varázsütésre a nagy Facebook ködből. A felhasználókat oda kell csábítani oldalunkra, aminek eléréséhez számos jó és rossz módszer létezik. Most bemutatunk 12 módot arra, hogy több rajongót vonzunk Facebook oldalunkra.
Létezik egy elterjedt mítosz: hogyha létrehozunk egy Facebook rajongói oldalt üzletünk számára, az első dolog, amit meg kell tennünk ahhoz, hogy rajongóink legyenek, hogy meghívjuk az összes ismerősünket személyes profilunkból az „Ajánlás ismerősöknek” funkciót használva.
Sajnos ez a stratégia nem a leghatékonyabb a Facebook oldal reklámozásához, sőt, gyakran többet árt, mint használ. Számos iparág gurui arra panaszkodnak, hogy amikor visszautasítanak egy rajongói oldalra vonatkozó kérést, bosszantó, hogy újabb és újabb felkéréssel bombázzák őket.
Egyéb okok, hogy miért ne használjuk az „Ajánlás ismerősöknek” funkciót :
- A Facebook felhasználók összesen csak 500 oldalt lájkolhatnak, ezért szelektálnak az oldalak között. Ez a szám bár magasnak tűnik, nagyon hamar
elérhető. - Az értesítés a rajongói oldal felkéréséről gyakran észrevétlen.
- Az, hogy agresszív módon, mindennemű ösztönzés nélkül kérjük fel ismerőseinket, hogy kedveljék az oldalunkat – ellentétes a közösségi média
természetével.
Van egy jó hírünk: rengeteg más módon promótálhatjuk közösségi oldalunkat és proaktív módon építhetjük rajongói táborunkat anélkül, hogy minden ismerősünket idegesítenénk.
12 módja annak, hogy rajongókat szerezzünk Facebook oldalunkra:
#1. Ütős kezdőlap
Az első benyomás rengeteget számít. Éppen ezért állítsuk be úgy a kezdőlapunkat, hogy minden új, ismeretlen felhasználónak vonzó legyen, és a tevékenységünkhöz leginkább illő formátumban jelenjen meg. Például egy bolt/üzlet Facebook oldalának kezdőlapja más elrendezést, gombokat, lapfüleket igényel az oldalon, mint egy rendezvényekkel foglalkozó vállalkozás. Ehhez a Facebook nagyszerű sablonokat kínál, melynek kiválasztásával automatikusan beállítja a tevékenységünkhöz illő kezdőlap formátumát.
#2: Hívjuk meg a hírlevelünkre feliratkozókat e-mail listánkból
Amennyibe rendelkezünk e-mail listával, feltétlenül küldjünk meghívót a hírlevelünkre feliratkozóknak. Tájékoztassuk őket rajongói oldalunkról, adjunk róla leírást és ösztönözzük őket, hogy kedveljék az oldalt. Esetleg nyereményjátékot hirdethetünk, miszerint azok között, akik kedvelik az oldalt, ajándékcsomagot sorsolunk ki.
# 3: Adjuk hozzá az e-mail aláírás blokkhoz
Minden elküldött e-mailnél csatoljunk egy linket a Facebook oldalunkhoz az aláírás blokkhoz.
# 4: Szerezzünk rajongókat fotók megjelölésével
Ha élő eseményeket szervezünk, fontos, hogy rengeteg fotót készítsünk (vagy béreljünk fel profi fotóst), töltsük fel Facebook oldalunkra és ösztönözzük követőinket, hogy tag-eljék be magukat rajtuk. Ez majd megjelenik az üzenő falukon és ismerőseik hírfolyamában, ami a legjobb ingyen reklámot jelenti majd nekünk. Ne feledjük, egy kép többet ér ezer szónál.
#5: Helyezzünk el videót borítóképnek
Manapság sokkal hatékonyabb a képek helyett a videók használata, 2015 óta kétszer annyi felhasználó használ videó feltöltést. Szerencsére a Facebook változtatása óta a borítókép teljes felülete használható lett, nincsen többé semmilyen kitakarás. A borítókép alatt megjelenő „Call to action” gomb megjelenésével pedig közvetlenül terelhetsz forgalmat weboldaladra, vagy egyéb kívánt tartalomra, ami ingyenes forgalomterelési lehetőség.
#6: Hirdessük az oldalunkat
A Facebook oldal reklámozása hatékony mód, segítségével a Facebook felhasználók oldalunk követőivé válhatnak a hirdetésen megjelenő „Tetszik” gomb megnyomásával. Hirdetésünkbe tehetünk képet, galériát, vagy akár videót is. Beállíthatunk a célközönséget, így pontosabban megcélozhatjuk azokat a felhasználókat, akiket nagyobb valószínűséggel fog érdekelni oldalunk.
#7: Csatlakoztassuk az oldalunkat weboldalunkhoz
Weboldalunk bejegyzéseinél, híreinél helyezzünk el megosztás és kedvelés ikonokat. Például ennek a Vizuális szerkesztőnek a segítségével weboldalunkon bárhova hozzáadhatjuk a Facebook ikont.
# 8: Nyomtatott média használata
Nézzünk meg minden nyomtatott média felületet, amit vállalkozásunk használ. A Facebook rajongói oldalunkat (valamint a Twitter fiókunkat és bármely más olyan közösségi oldalunkat, amelyen aktívak vagyunk), egyértelműen fel kell tűntetni. Tegyük Facebook oldalunkat (és logóját) a névjegykártyánkra, levélpapírra, brossúrára, nyomtatott hírlevélre, magazinhirdetésekre, termékekre stb.
# 9: Megjelenítés az üzletben
Ha vállalkozásunk boltokkal, üzletekkel, egyéb fizikai helyiségekkel rendelkezi, tegyünk ki plakátot a recepción/ boltban, hogy ügyfeleink/ vásárlóink tudják, hogy a Facebook-on is jelen vagyunk. Ideális, ha ehhez egyszerű, emlékezetes felhasználónevünk van. Ösztönözzük az ügyfeleket az azonnali csatlakozásra valamilyen jutalom (pl.kupon) formájában.
#10: Link a személyes profilon is
Helyezzük ki személyes profilunkra a fotónk alatt található „Rövid áttekintés” részhez a Facebook oldalunk linkjét.
#11: Megosztás
A Megosztás gomb a Facebookon kifejezetten hasznos eszköz. Csak a személyes profilunkon történő megosztásra szolgál. Időnként menjünk az oldalunk kezdőlapjára és kattintsunk a „Megosztás” gombra. Így kihelyezhetjük személyes profilunk hírfolyamára egy rövid ajánlással, ösztönzéssel, ami így megjelenik ismerőseink hírfolyamán is. A megosztás gomb sokkal hatékonyabb, mint az “Ajánlás ismerősöknek” megközelítés.
#12: Használjunk @ tag-et
Amennyiben személyes profilunkról kedveljük saját Facebook oldalunkat, használhatjuk a @ tag-et. Ha időről időre ismertetjük személyes profilunkról az üzleti oldalunk történéseit, lássuk el a bejegyzést @ címkével, mely az oldalunkra mutat. Egyszerűen csak kezdjük el begépelni a „@” karaktert és utána az oldalunk pontos nevének első néhány betűjét. Egy legördülő menü fog megjelenni, ahol kiválaszthatjuk Facebook oldalunkat. Így létrejön egy szép hiperhivatkozás, amire kattintva ismerőseink ellátogathatnak az oldalunkra. Ezt a módszert használhatjuk hozzászólásokban is, azonban vigyázzunk, hogy versenytársaink Facebook oldalára ne tegyünk saját oldalról hivatkozást.
Ezeknek a módszereknek segítségével elérhetjük, hogy még több követő érkezzen vállalkozásunk Facebook oldalára. Ha nincs elég ideje, vagy úgy érzi szakértőre bízná vállalkozásának üzleti Facebook oldalát, kérjen árajánlatot Facebook tevékenységre! Ingyenes konzultáció alkalmával beszélgetünk weboldaláról/Facebook oldaláról, versenytársairól, online marketing megjelenéséről (javaslatokkal, árajánlattal).
ÉS EZEKET OLVASTA MÁR?