1.rész | Facebook a vállakozásunk számára: teljes útmutató | Weboptim

Vállalkozása még nem rendelkezik saját Facebook oldalla? Elkezdené, de nem tudja, hogyan kezdjen hozzá? Már jelen van a Facebook-on, de nem biztos benne, hogy mindent megtett oldala sikeres működéséért? Gondot okoz a Facebook kezelése? Akkor ez a bejegyzés igazi útmutatóként fog szolgálni a Facebook helyes használatához vállalkozása számára!

 

Nincs egyedül! Még mindig vannak olyan vállalkozók, akik nem tudják pontosan, hogyan kezdjenek neki egy Facebook oldal menedzselésének, küzdenek, hogy lendületbe kerüljenek és mérhető eredményeket érjenek el.

 

Éppen ezért az a célunk, hogy segítsünk megérteni, mit tehet a Facebook a vállalkozásunkért. Lépésről lépésre mutatjuk be a jelenlét kialakításának és a Facebook marketing optimalizálásának menetét, hogy a Facebook oldal kezelése Önnek is gyerek játék legyen.

Az üzleti profil kialakítása előtt nem árt, ha jól kialakított személyes profillal rendelkezünk. Bár manapság szinte minden ember rendelkezik Facebook fiókkal, sokan nem végeznek megfelelő beállításokat. Nézzük, hogyan optimalizáljuk profilunkat a vállalati oldal létrehozása előtt.

1. lépés: Nézzük át profilunkat

Valószínűleg már rendelkezik személyes Facebook profillal. A Facebook felhasználási feltételei előírják, hogy egy fiókot engedélyezhetünk a saját (igazi) nevünkön. Ha még nem rendelkezünk Facebook-fiókkal, csak látogassunk el a https://www.facebook.com/ címre és regisztráljunk.

Ezután válasszuk ki a személyes profilunk használatának célját. Ez abszolút személyfüggő választás. Lehet, hogy a profilunkkal csak az ismerőseinkhez és családtagjainkhoz szeretnénk kapcsolódni , vagy a személyes és szakmai kapcsolatainkat egyaránt szeretnénk alakítani.

 

Javasoljuk, hogy a profilt használja egyszerre a személyes és a szakmai hálózatépítéshez is. Függetlenül attól, hogy hogyan használjuk profilinkat, ellenőrizzük és módosítsuk, hogy ki, milyen tartalmakat láthat tőlünk. Ezt a jobb felső sarokban található kis háromszögre kattintva tehetjük meg. Itt tudunk belépni a beállítások menüpontba, ahol általános, biztonsági, idővonal és rengeteg más egyéb beállítást végezhetünk.
 

1

 

Ha belépünk az adatlapunkra, a bal oldali szerkesztő felületen profil képet állíthatunk be és megadhatjuk adatainkat, pl. tanulmányok, kapcsolat állapota, lakhely stb., Ezeket az adatokat később is bármikor módosítjuk.

2. lépés: „Rövid áttekintés” frissítése

Javasolt kitölteni a profil kép alatt található „Rövid áttekintés” részt (kattints a kis + jelre). Kapunk 100 karaktert, mely tartalmazhat hivatkozásokat is, így cégünk weboldalának linkjét is elhelyezhetjük itt.

 

2

 

3. lépés: Ellenőrizzük profil képünket

Javaslott, hogy profibb, hivatalosabb képet válasszunk. Készítsünk belőlük többet, hogy különböző közösségi oldalakon is használni tudjuk.

A mai társadalmi kontextusok távol maradnak a túlzott formális fotóktól. Ehelyett nyugodt, informális, mégis professzionális megjelenésű képet válasszunk. Profil képnél fontos, hogy egyedül szerepeljünk a képen, mert csoportképeknél a potenciális kapcsolatunk nem fogja tudni, a sok ember közül kihez tartozik a profil.

Ha a profilképünk több mint három éves, akkor itt a frissítésének ideje. A cél az, hogy például amikor személyesen találkozunk új ügyfeleinkkel, azt mondják, hogy pontosan úgy nézünk ki, mint a képen. Ez segít a bizalom kiépítésében.

4. lépés: Kapcsolati státusz beállítása

Az évek során a Facebook létrehozott néhány új lehetséges kapcsolati állapotot. Ha szeretnénk, hogy életünk ezen területe csak ránk tartozzon, könnyen elrejthetjük kapcsolati státuszunkat a nyilvánosság elől. Az adatvédelmi beállításoknál kiválaszthatjuk, hogy ki láthatja a kapcsolat beállításaid pl. csak barátaink, rokonaink…stb.

 

0000

 

3

 

5. lépés: Érdeklődési területek megadása

Ahogy kitöltjük a különböző könyveket, filmeket, zenéket, stb. amiket szeretünk, a Facebook automatikusan csatlakozni fog a kapcsolódó közösségi oldalhoz az érdeklődéseink alapján. Amikor elkezdjük írni a szót, válasszuk ki a legördülő menüből.
 

4
5

 

6.lépés: Növeljük a hálózatod

A Facebook legfeljebb 5000 ismerőst engedélyez. Azt javasoljuk, optimalizáljuk ezt a maximumot. A kulcsfontosságú kapcsolataink ismerőssé tétele lehetővé teszi, hogy személyes kapcsolatot is tartani tudjunk velük.

 

A professzionális hálózatépítés érdekében proaktív módon keressünk új ismerősöket, akik befolyásos emberek lehetnek az iparágunkban és a kapcsolódó iparágakban. Tegyük Facebook ismerősünkké a média kapcsolatokat, munkatársakat stb. Ne felejtsük el, hogy túlzásba se vigyük az ismerősnek jelöléseket. A Facebook ezt potenciálisan spam jellegűnek tekinti, és meglehet, hogy fiókunkat inaktiválja. Egyszerre 20 ismerős kérelem küldése egy biztonságos számnak tekinthető.

7. lépés: Szürjük a hírfolyam történéseit

A hírfolyamon (hírfolyamos algoritmusos cikk linkje) napi 1500 bejegyzést láthatunk, érdemes ezek tartalmát személyre szabottan optimalizálni. A bal felső sarokban a hírfolyam melletti pöttyökre kattintva állíthatjuk be, milyen tartalmakat szeretnénk látni hírfolyamunkon.

 

8 7

 

8. lépés: Irányítsuk a Facebook chat elérhetőségeinket

A jobb alsó sarokban található chat ablak lehetővé teszi Facebook ismerőseinkkel való kommunikációt, rengeteg hangulatjelet, matricát, színt használhatunk az üzenetek feldobásához. A beállításokra kattintva azt is megszabhatjuk, ki lássa, hogy elérhetőek vagyunk, illetve ha zavaró a chat ablak, elrejthetjük azt.
 

9

 

9.lépés: Adatvédelmi beállítások

Adatvédelmi beállításainktól függően a bejegyzéseink, hozzászólásaink, kedveléseink, fotóink, videóink, linkjeink, csoportjaink és oldalaink tevékenységei – valamint ha egy Facebook ismerősünk megjelöl minket egy bejegyzésében, vagy hozzászólásban – látható bárki számára. Az adatvédelmi beállítások legmegfelelőbb módja az egyéni lehetőség kiválasztása:
 

10

 

10. lépés: Hozzunk létre egy Facebook oldalt

Ha elégedettek vagyunk saját profilunk használatával és beállításaival, itt az ideje, hogy létrehozzunk egy üzleti Facebook oldalt is. Így az oldalunkhoz további felhasználók csatlakozhatnak a „Tetszik” gomb megnyomásával, akik számára üzletünk népszerűsítéséhez tartalmakat oszthatunk meg. A Facebook 500 millió aktív felhasználóval rendelkezik, így ez a felület nagyszerű lehetőséget biztosít arra, hogy közösséget alakítsunk ki vállalkozásunk számára és népszerűsítsük azt. A Facebook oldal létrehozásához nem kell sok ismerőssel rendelkeznünk, szinte azonnal elkezdhetjük az oldal kialakítását.

 
 
Következő bejegyzésünkben eláruljuk, mit kell tudnia az üzleti Facebook oldalról és hogyan optimalizálja megfelelően vállalkozása számára.
 

 
 
 

Ezeket olvasta már?

 

 

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!


Referenciák
Kérjen
árajánlatot!